Page 1 of 1
Maandumisvõistlus
Posted: Mon Aug 31, 2009 15:43
by Marek
Täpsusmaandumine on kõikjal maailmas palju viljeletud ala nii päris, kui mudellennunduses. Ridali lennuklubi korraldab seda üritust igal aastal (see aasta 12 sept), nii mõtlesin, et ka mudelistid võiks sama proovida.
Mida kostate? Minu nägemus oleks siis selline, et osa võivad võtta kõik ja lennuvahend on vabalt valitav v.a. kopter. Maandutakse kindlaksmääratud alale ja kes täpsemalt maandub, see võidab. Auhinna saaks osavõtumaksust, mis oleks nii umbes 75 eek nägu. Kui leiduks sponsor, kes auhinnaga vähe kaasa aitaks siis oleks veelgi lahedam! Sponsor saaks nt oma reklaamid võistluse ajaks üles panna. Hüüru platsist möödakihutav rahavas kindlasti näeks ja tuleks uudistama (nagu viimasel F3A võistlusel).
Muide, meie lennuplats on juba suht kuulus üle Eesti

Posted: Mon Aug 31, 2009 15:55
by Submarin
Ma täpsimaandumises just tugev ei ole aga osa võtan kui toimub.
Posted: Mon Aug 31, 2009 16:30
by hommiku kohvi
Posted: Mon Aug 31, 2009 19:25
by [J]
See plaanerimeeste igapäevane "leib". MM-i 25 esimest üle meetri üldjuhul iialgi ei eksi. Maandub hetke Eesti parim, Priit:

Veel, et maanduda tuleb lisaks ka
TÄPSELT ÕIGEL sekundil, et punkte ei kaotaks.
Posted: Tue Sep 01, 2009 15:10
by tarts
Kas ratastega lennuki puhul loeb see kus rattad maha puutuvad või kus lennuk seisma jääb?
Kui viimane variant, siis peaks üks tingimus olema, et mootor maandumise ajal ei tööta või on tühikäigul.
ja kas harrieris võib maanduda

Posted: Tue Sep 01, 2009 15:25
by cuprum
tarts wrote:Kas ratastega lennuki puhul loeb see kus rattad maha puutuvad või kus lennuk seisma jääb?
.....
kas harrieris võib maanduda
Klassikaliselt peaks olema niimoodu, et loeb punkt, kus ratas(rattad) esimest korda maad puutusid. Lisapunkte peaks saama selle eest, kui 3 ratast korraga maad puutuvad.
Harrieris maandumine pole vast kõikse hullem lahendus. Pigem võiks piirata "ehmunud jaanalinnu"/"viskeoda" maandumist - et siis pea/nina mullas.
Posted: Tue Sep 01, 2009 15:50
by Marek
harrier läheks sinna kopterite klassi vist nagu ka rippumine. Peale maandumist peaks lennuk oma inertsist ka edasi liikuma ratastel ja terveks jääma

Ehk siis kõige klassikalisem maandumine
http://www.youtube.com/watch?v=jVnF7aYpE0Q
Posted: Tue Sep 01, 2009 21:45
by mg3a1@hot.ee
No plaanerid peaks ikka ikka eraldi olema. Või on tingimuseks rattad. Ma oma vesikaga tõusen ja maandun murule väga edukal. Ilma ratasteta, aga plaaneritega vist ikka sammu ei pea.
Posted: Tue Sep 01, 2009 22:26
by felch
Seletage võhikule ka, mis stiil on harrier? Nina üles pidurdamine?
Posted: Tue Sep 01, 2009 22:43
by ak
The McDonnell Douglas (now Boeing) AV-8B Harrier II is a family of second-generation vertical/short takeoff and landing or V/STOL ground-attack aircraft of the late 20th century.
Ehk siis, vertikaalselt startivast/maanduvast lennukist jutt. Võiks ka Ospreyd teha, aga minu arust on küsimus niikuinii puht teoreetiline, ma ei tea et kellelgi Eestis VTOL RC-lennukimudelit oleks. Või on???
Andrus
Posted: Tue Sep 01, 2009 23:01
by mart63
Harrier on lennustiil, mida kirjeldatakse ka high alpha flight (kõrge kohtumisnurk) nime all, ehk lihtsamalt, lennuk lendab nina püsti ja osa tõstejõust toodab propeller. Lennuk lendab aeglasemalt, kui oleks seda võimeline ainult "tiivale toetudes" tegema. Näide:
http://www.youtube.com/watch?v=37ls8z_A ... re=related
Posted: Wed Sep 02, 2009 0:55
by tulnuk
Plaaneritele eraldi maandumisvõistlus oleks jabur, Eestis on juba 3 täiesti adekvaatset plaaneriklassi, milles kõigis tuleb täpselt märgile maanduda, neist kahes on märgi läbimõõt 40cm.
Posted: Wed Sep 02, 2009 8:09
by cuprum
tulnuk wrote:Eestis on juba 3 täiesti adekvaatset plaaneriklassi, milles kõigis tuleb täpselt märgile maanduda, neist kahes on märgi läbimõõt 40cm.
Nu eks osalt sellepärast ka see jauramine siin

Ma ei usu, et sellistel proffidel meie algajate märgi tabamine eriti pinevust tõstaks. Samas, hmm, usun, et isegi, kui mulle selline "täppismaanduja" pihku pistetaks, et siis tulemused väga head tuleksid. Seega, ei tahaks ka otsesõnu õelda, et sellel planeeritaval võistlusel on plaanerid saadanast
Minu jaoks isiklikult on selle jahumise mõte siiski saada enam-vähem võrdsed võistlejad, et
kõigil oleks huvitav - ka viimasel kohal.
Posted: Wed Sep 02, 2009 9:20
by [J]
Vaidlustes pidavat tõde sündima! Eelduseks muidugi, et isiklikuks ei mindaks.
Mina väidaks veel, et varblase suuruse lennuki ja ka sellise, mis lehma jäksab kanda lend on mõlemal PÄRIS.
Seega pean lendavate liigitamist "päris lennuk ja muud lennukid" veidi mõtlematuks.
Posted: Wed Sep 02, 2009 9:50
by Marek
Minu seda lauset mõtled või? "Täpsusmaandumine on kõikjal maailmas palju viljeletud ala nii päris, kui mudellennunduses."
Posted: Wed Sep 02, 2009 10:06
by [J]
Ei mõista täpselt jah miks see sõna päris seal on. Füüsikaliselt erinevad need mittepäris lennukiteks jäänud ainult mõõtmetelt ja piloot ei pea kaasas loksuma.
Posted: Wed Sep 02, 2009 10:09
by Marek
Aga ma ei rääkinud ju lennukitest vaid lennundusest. Aga mis oleks parem väljend neid kahte ala eristamaks? Mõtlematu Marek ei suuda välja mõelda kahjuks.
Posted: Wed Sep 02, 2009 10:32
by [J]
Mina ei tea, suurte lennukite terminoloogiat pole uurinud.
See maandumisvõistluse plaan on aga minu arust väga hea. Suur osavõtumaks kindlasti vähendab saabujate arvu.
Posted: Wed Sep 02, 2009 10:42
by Marek
Vot just "mina ei tea", aga seda tead, et mina olen mõtlematu

Tean seda isegi!
Aga teemast rääkides - osavõtumaks võib ka olematu olla aga siis pole lihtsalt auhinda. võibolla tõesti 75 eek on liiga suur summa. Vot sellist arutelu tegelt rohkem ootasingi siin. Samas ei näe ma suurt eelist plaaneritel ja kui üks mees plaaneriga 40 cm sisse maandub siis pakun mina talle kindlasti mootorlennukiga ka konkurentsi :p Ei, tegelt eks see paistab esimesel korral kas on mingeid väga suuri eeliseid erinevatel elnnukitel või mitte.
Mina pakuks välja nt juba homme korraldada esimene selline võistlus. Teeme kasvõi niisama, ilma auhinnata. Teadmine, et võitsid ja tunnustus foorumis on ju ka suurepärane auhind.
Kuidas siis oleks, kes tuleks maanduma nt homme kell 18:30 Hüüru?
Posted: Wed Sep 02, 2009 11:28
by JazZ
Mis selleks auhinnaks olema peaks...?
Posted: Sun Sep 06, 2009 21:35
by Einar Ridalist
Asi ei ole auhindades, vaid suhtumises. Auhinnad tulevad hiljem. Klubi maandumisvõistluste võitjad on käinud korduvalt edasi-tagasi reisina kahele Hispaanias, Soomes, Londonis. Kunagi alguses said Ridalis maandumisvõistluste võitjad "umformereid". Võiks natuke toetada auhindade puhul.
Posted: Sun Sep 06, 2009 22:28
by Marek
Just, asi ei ole auhinnas kui osavõtjaid ei ole - heal juhul kaks võistlushuvilist jääb väheks. Ei tea kas teema on vales kohas või keegi ei viitsi enam foorumit lugeda või lihtsalt kõigil suur masu peal.
Lennutamiste ja kokkusaamiste teema on vist üldse väljasurnud

Kui nüüd mõni uus huviline kogemata lehel satub, siis tundub, et kõik ainult müüvad RC stuffi - see on veel ainuke aktiivne teema (Ost/müük)

Posted: Sun Sep 06, 2009 22:42
by mg3a1@hot.ee
Korraldage Pärnu lähedal ja olen käpp. Ka 75 eeku ei killi. Talvel ju Ants Selgoja vist korraldand neid vabalennu võistlusi. Mere jääl vist. Noh orgunnige sinna maandumis võistlus kah. Laht on üsna suur, ja ruumi peaks jaguma, kui ikka jää peale tuleb.

Posted: Sun Sep 06, 2009 22:44
by mg3a1@hot.ee
Ma võin omaltpoolt reklaamiga toetada.
Posted: Wed Sep 09, 2009 10:35
by Marek
Võibolla tuleb mõni hooaja lõpuüritus ja seal siis võiks seda maandumise asja proovida
