MIG 3 (Anatoli uus 1:5 projekt)

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Post Reply
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

MIG 3 (Anatoli uus 1:5 projekt)

Post by Marek »

Kuldsete kätega mehel on ehituses järjekordne maiuspala kõigile sõjalindude fännidele. Seekord siis kuulus MIG 3. Poole aasta eest sai Anatoli väga hea joonise. Nii detailset joonist pole mina enne näinudki. Lennukil on kõik lisad, mis ühel koopial olema peavad: sissetõmmatav telik (3 ratast); tagatiivad (4 tk); tuled jne. Nii suurt lennukit, ei ole Anatoli veel ehitanud, nii et kõik nõuanded on teretulnud! Võtmesõnaks on kaal! Elektrisüsteem on samuti väga tähtis läbi mõelda kuna servosid tuleb vist kokku ~12 + tuled. Andke julgelt nõu kuidas võiks elektroonika lahendada (LiPo, powerbox jne?).
Proovin saata aegajalt pilte ja annan teada kuidas ehitus sujub.

Image

Pildid: http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... li-projekt

Teemad:

1. Tiiva katmine vineeriga.
Kas peab katma üleni tiiva nii alt ja ülevalt? Minule tundub, et läheb raskeks. Tegu küll hästi õhukese vineeriga aga kas ei piisa ainult esimese kolmandiku tiiva serva katmisest?
Image
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Tiivaribid on küllaltki paksust vineerist, balsa asemel. Kate võiks olla vabalt vineeri asemel 2mm balsast.Piisaks muidugi ka 1/3 balsaga katmisest, aga siis ei oleks seda koopialennuki välimust enam, kile tõmbab ribide vahele ikka lohku jne.. Esiserv paistab samuti midagi männilaadset.. Nuuh, kerget lennukit sellest selliste materjalidega, on raske saada.. Üldse sellistest materjalidest on raske ju ehitada, juba palju nühkimist..
Vägev ettevõtmine iseenesest, aga kui juba nii suur projekt, siis võiks kohe tänapäevastest ja kergetest materjalidest ehitada. Kahju kui see töö ja vaev kulmineeruks halvasti lendava ja ülekaalulise lennukiga..
Muide, mis mootoriks plaanitakse kasutada?
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kui juba nii suur töö ette võetakse võiks asi ka nende reeglitega arvestada:

ftp://www.fai.org/sporting_code/sc4/sc4_f4_scale_09.pdf

Nõnda saaks ka mujal oma kätetööd näidata!

Tihti tehakse nii, et vahatatud või kiletatud klaasile üliõhukene klaasriie või söeriie ja sellele balsapaneel. Nii saab kõva, kerge ja ülisileda niiskusekindla pinna.
User avatar
artur
Posts: 129
Joined: Fri Sep 05, 2008 10:44
Location: Tallinn

Post by artur »

Last edited by artur on Mon Nov 09, 2009 16:42, edited 2 times in total.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

kui suur siis tiivaulatus tuleb?
Kui sama suur,nagu rcuniverse foorumis pakutud (63" tiivaulatus,ehk mingi 1600mm),siis ma küll ei usu,et vineerkonstruktsioon 3,5 kg sisse ära mahub.Pilte vaadates ma ei saagi aru,miks neid talasid ja ribisi nii hullult palju olema peab-palju vähemaga oleks hakkama saanud vineerkatte korral.Nüüd oleks äkki mõistlik ka kattevineerile augud sisse lõigata (kattekile tuleb ju nagunii peale)?
[J] poolt pakutud klaasriide ja balsa kombinatsioon koos hõredate balsaribidega oleks ilmselt olnud parim variant,ilmselt kõige kergem võimalik lahendus.
Aga kui nii sellele konstruktsioonile otsa vaadata,siis ma arvan,et oma 7-8 kg tuleb ära,kui arvestada,et sinna tuleb aukartust äratav hunnik muud koli ka.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

On ju kirjas, et 1:5 koopia! Ehk siis umbes 2 m tiiba. Mardile vastuseks, et ette läheb tõenäoliselt kuskil 35 cc bensukas. Anatoli rihib kaaluks kuskil 8 kg (stardikaal). Kui vaadata analoogse suurusega tehaste toodanguid netis, siis nende kaal on umbes 6,5 ja 7 kg. Mina arvan ka et ribisid on liiga palju kuna need tulevad tal ju vineerist. Kui oleks balsaga, siis oleks mõistetav selline ribida arv nagu ka joonis näitab.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

On ju kirjas, et 1:5 koopia!
sry! ma ei tea kui pikkade tiibadega see MIG 3 on.
Mardile vastuseks, et ette läheb tõenäoliselt kuskil 35 cc bensukas
arvestades prognoositavat kaalu,ma orienteeruks juba DL50 või isegi DLE55-le,need mootorid kaaluvad sisuliselt sama palju kui 35ccm MVVS.
DLE30 tundub ka väga mõistliku kaalu ja võimsuse suhtega olema,aga ma arvan,et kui kui mudeli kaal kipub sinna 8 kg ringi minema,siis jääb võimsust väheks ja lennata on raske.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Mul jäi kulunud kolvirõngaga ZDZ50RV 7,5 kilose 2m tiivaga Extra 330L jaoks õige hädiseks, ei jõudnud hästi oma kaalugi üles vedada. Pitts muffleriga oleks paras 55ccm mootor.

Muidugi oli selleaegsetel hävitajatel tõmme alla oma kaalu.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Ega koopia juures pole lihtne kerget lennukit ehitada,kõiksugu pudi-padi kaalub kokku päris palju.Samuti ei soovita ka tugevuse arvellt liiga kergeks teha,kuna teliku kinnitused ja muud vastupidavust nõudvad sõlmed lähevad remontides veelgi raskemaks.Minu 1.5 m Spitfire kaalub 5kg, tundub jube raske olema aga lendab täitsa normaalselt. Kui mootoril jõudu jagub,lendab küll.Kui klapid töötavad,saab suht normaalse kiirusegaveel isegi maanduda.Edu ehitamisel!
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Tiiva pindala peaks tal pisut üle 50 dm2 tulema. Nüüd saab arvutada koormust igale ruutdetsimeetrile olenevalt kaalust. Mis sellisele elukale oleks norm näitaja muidu, siis saaks kaalu ka rihtida. 8 kg juures tuleks koormatus 160 g/dm2.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

8 kg juures tuleks koormatus 160 g/dm2
täitsab karm värk.Minu Extra kaalub ka mingi 8 kg kuid tiivapindala on 70 dm -üsna viimane piir.Tavaliselt vigurlennuki pinnakoormatus on 70-100 g/dm2,seega tuleb päris karm lennuk.Mootor tuleks küll panna 50ccm,siis saab vähemalt ohutult maast lahti-ei ole stallimise ohtu tuulise ilma puhul.Maandumine on klappidega ilmselt normaalne,aga esmalend tuleks Kiltsis teha,seal vähemalt ruumi teda jooksutada.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Ei maksa jätta tähele panematta ka tiiva profiilide erinevusi,sümmeetriline profiil on veidi väiksema tõstejõuga kui sõjalindude tiiva profiilid.tõstejõudu lisavad ka klapid ,mis ka pidurdavad.Sellepärast on parem maanduda mootori kerge veoga,muidu võib kiirus päris kiiresti alla kukkuda ning sellele võib järgneda järsk läbivajumine.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Tiib hakkab kuju võtma!
Image
Uued pildid galeriis
!
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Kas vana projekt on ka mingit arengut teinud või jääbki pooleli?
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Tiiva otstele soovitan kindlasti u. 3 kraadi negatiivset väänet ,kuigi pilte vaadates olen soovitusega vist hiljaks jäänud.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Kuidas MIG edeneb?Oleks huvitav teada,mis vahepeal ka juurde ehitatud on.
User avatar
Veteran
Posts: 59
Joined: Tue Aug 24, 2010 11:24
Location: Viljandimaa

Mig-3 koopia.

Post by Veteran »

Kuna ehitamine käib mudeli, mitte lennuki joonise järgi, siis peaks seal olema näidatud ka soovitatav materjal.
Et ribid ilmselt 3mm vineerist...ei tahaks kommenteerida. Kui nüüd tiiva kattevineer on tublisti alla 1 mm, seda peaks nüüd liikuma, siis kõige hullem kattematerjal polegi.
Huvitaks, palju pinnad kaaluma hakkavad.
Tervitustega Veteran.
Post Reply