Hmm! Mida värki?
Hmm! Mida värki?
Võibolla on seda keegi ennem näinud aga mina näen esimest korda.Hämmastav. http://www.youtube.com/watch?v=RGu45s1_ ... re=related
Tere!
Olen seda vaadanud mitu korda ja ei saa aru?Peaks mõne päris kopteri piloodi selgituse saama.Küsin järgi.Aga kuidas ta rullib nii et kõrgust ei kaota? 

"Päris" kopteritel labanurka negatiivseks seada ei saa. Korra oli sellel teemal ka arutlus autorotatsiooni võimalikkusest positiivse labanurgaga. See on pikem lugu ja siin vist aerodünaamika õpikut ümberkirjutada pole mõtet.
RC ja "päris" kopteril on tegelikult väga vähe sarnasust. Alates rootoripea ehitusest ja tööpõhimõttest ning lõpetades massi, inertsi ja õhutiheduse suhtega.
RC ja "päris" kopteril on tegelikult väga vähe sarnasust. Alates rootoripea ehitusest ja tööpõhimõttest ning lõpetades massi, inertsi ja õhutiheduse suhtega.
Küsimus?
Arvan et Hr.Kpe(oleks tore siia päris nimi kirjutada)on päris piloot.Ja küsimus kas Sa tead on ka Eestis selliseid piloote kes suudavad midagi ligilähedastki teha?Ma ise töötasin Rootsis 90 alguses helikopteri firmas(küll mitte helikopteritega aga hooldasin omanike kaatreid ja jahte)Seal õpetati ka piloote.Nägin igasuguseid manöövreid aga see mis videos nägin esimest korda.Kõige hullem mis vaadata ,oli autorotatsiooniga maandumine (või on sellele täpsem mõiste?)Firma ise oli Roslagens Helikopterflyg AB.
Siin pakkus Titan välja Helicamp Winter ürituse.Ehk oleks teema ka päris piloote kuulata.Mina teeks seda meeleldi.
Siin pakkus Titan välja Helicamp Winter ürituse.Ehk oleks teema ka päris piloote kuulata.Mina teeks seda meeleldi.

Videos nähtud kopter Po-105 on spetsiaalselt selliste aerobaatiliste trikkide jaoks konstrueeritud. Teine teadaolev on Lynx. Eestis kumbki esindatud pole. Pole nähtavasti ka pädevusega piloote. Kunagi küll üks kodanik üritas midagi Shweizeriga. Tagurpidi seda keerata muidugi ei soovitata
. Ja inverted flight´i ühegi "päris" kopteriga ikka ei tee.
Isiklikult piloot ei ole, aga see eest "päris" helikopterile väga lähedal seisev siiski. Tegelikult kipun arvama, et tean suurtest kopteritest vist isegi rohkem, kui oma Caliberist
.
Võin suurima heameelega jagada oma teadmisi asjast huvitatutega.
Kodanikunimi on Kalle.

Isiklikult piloot ei ole, aga see eest "päris" helikopterile väga lähedal seisev siiski. Tegelikult kipun arvama, et tean suurtest kopteritest vist isegi rohkem, kui oma Caliberist

Võin suurima heameelega jagada oma teadmisi asjast huvitatutega.
Kodanikunimi on Kalle.
Sarnase kaliibriga video: http://www.youtube.com/watch?v=lXNCZlQc ... re=related
Hetkelises seliliolekus tuleb labanurk viia nulli ja pöörded maksimaalseks. Labad ei paindu läbi (tsentrifugaaljõud) ja moodustavad pööreldes kettakujulise kande(tõste)pinna. See kõik eeldab loomulikult piisavat horisontaalkiirust. Horisontaalkiirus on äärmiselt oluline ka autorotatsiooni sooritamisel positiivse labanurga korral. RC kopter teeb samad trikid null horisontaalkiirusega ära just tänu negatiivse labanurga seadmise võimalusele. "Päris" kopteritel ei ole negatiivne labanurk otstarbekas ja muudaks lennumasina mõttetult raskeks ja keeruliseks. Eesmärgid on ju erinevad.
Vahelduseks väike näide, mida teeb samal ajal pealaba ots
. Mudelistidel pole muretsemiseks põhjust
http://www.youtube.com/watch?v=Ug6W7_ta ... PL&index=9



http://www.youtube.com/watch?v=Ug6W7_ta ... PL&index=9
Hmm...mitu crashi enne, kui selline siht sisse sai...tulnuk wrote:Sarnase kaliibriga video: http://www.youtube.com/watch?v=lXNCZlQc ... re=related
Mõnes paigas oli ka propse maas näha, kus siht kitsaks vist jäänd...


Aga lennuplatsil on Kalle ennegi mehi oma huvitava jutuga päriselust köitnud.

Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
don`t fly faste then yours angel can fly!
Igati korralik info,mida juhuslikult otsides kulutad tunde ja tunde.Hea on küsida kui keegi teab.Eks igaüks nõustub, et ühe otsingusõna taga netis võib olla miljoneid vastuseid aga teadja käest saad selle palju kiiremini.Ning kui veel raamatutele vihjatakse siis igatahes minu meel läheb küll paremaks. :)Aitähh Kallele! 

- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
ühesönaga, kas siis "päris" koperdisega nii, nagu siin videos : http://www.youtube.com/watch?v=nIdjVSWZsHo teha ei saa?
mõtlen just seda osa, kus kopter liigub nina üleval edasi-tagasi
mõtlen just seda osa, kus kopter liigub nina üleval edasi-tagasi
-------------
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
siin möödub 19 sekundi jooksul laba vaid 3 korda sabarootorist.Kpe wrote:Vahelduseks väike näide, mida teeb samal ajal pealaba ots. Mudelistidel pole muretsemiseks põhjust
![]()
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=Ug6W7_ta ... PL&index=9
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
don`t fly faste then yours angel can fly!
"Päriskopteri"
labad on veidi teise ehitusega ja ka töötavad sellest järelduvalt veidi teisiti. Eelpoolesitatud videos on näha elav näide labaotsa käitumisest. Labad tunduvalt elastsemad kui süsinik/klaasfiiber. RC kopteril nii ei ole. Labade asümmeetrilist profiili kasutatakse uuematel kopteritüüpidel ja labadest tekkiva müra vähendamiseks (erinevad labaotsa kujud). Asümmeetria kogu laba pikkuses oleks jällegi lisakoormus labahoidjale ja kogu pearootorile. Labaotsa poolt antav suurem tõstejõud jagatakse ühtlaselt (tänu laba elastsusele) kogu labapikkuse peale...... Ja vot siin on vaja juba paberit ning pliiatsit
. Nutikamad saavad ehk muidu ka aru
.
Aga igatahes meeldiv on olla kasulik. Püüan ka edaspidi selleteemalistele küsimustele vastata




Aga igatahes meeldiv on olla kasulik. Püüan ka edaspidi selleteemalistele küsimustele vastata

Tegemist ikka tunduvalt aeglasema esitusega. Nii öelda R vilgubtitan wrote:siin möödub 19 sekundi jooksul laba vaid 3 korda sabarootorist.Kpe wrote:Vahelduseks väike näide, mida teeb samal ajal pealaba ots. Mudelistidel pole muretsemiseks põhjust
![]()
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=Ug6W7_ta ... PL&index=9

Seda pärast minagi arvutades mõtlema jäin, aga on neil ju rootori pöörded megaväiksed ka. Kunagi sa sellise arvutusliku näite tõid ka ja pöörete arv jäi uskumatult väikseks, kui ma õieti aru sain, ei pidavat seda eriti nagu kuskil avaldatamagi.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
don`t fly faste then yours angel can fly!
Ok!
Aga on siis ka parim valem või siis ehk parimad kõverad seadistusel et kopter sujuvalt lendama õpetada? .LOOMULIKULT on see kõik heas piloodis ka kinni ja harjutamises.Aga siiski alguseks.Ning nagu eluski et otsitakse oma kõrvale ideaalseid inimesi, Siis mis oleks IDEAAL kopteri näitajad ?.Mida peaks jälgima? .Ma enam vähem arvan mis vastuseid minu küsimusele tuleb aga püüdke olla asjalikud ja arvamust avaldada.Ehk siis saab alustaja korraga palju häid soovitusi mida silmas pidada.
Ma kindlasti ei mõtle hard lendamist-seda hirmsat rabelemist (küll igaüks hindab selle saavutamisel oma võimeid ja raha voogusid)No asi läheb küll RC kasti aga juttu võib teha ka "päris"kopteritele viidates ja selgitades. 


Last edited by prosper on Wed Nov 11, 2009 20:58, edited 1 time in total.
Siis suurest kopterist.... 100-120 p/min. on tõesti mingi selline suvaline keskmine. Kuid ainult pööretest jääb jah väheks, nagu ka eelpool mainiti. Olulised on pealabade pikkus/laius/kuju/arv, mootori võimsus ja oodatav kopteri stardimass selle kõige juures. Kõik need näitajad on omavahel seoses ja ainult ühest arvutusvalemist jääb siin kindlasti väheks.
Ära ei tohi unustada ka sabarootorit. On temagi ju kogu selle agregaadi oluline osa ja vajab mingit ressurssi efekti andmiseks.
Ära ei tohi unustada ka sabarootorit. On temagi ju kogu selle agregaadi oluline osa ja vajab mingit ressurssi efekti andmiseks.
Tõsise kopteridünaamika huvi korral on võimalik lugemiseks saada raamat "Bramwell’s Helicopter Dynamics", Second edition.
Autoriteks on A. R. S. Bramwell, George Done ja David Balmford.
Asi on pdf kujul.
Tegemist on ühega parimatest teooriaraamatutest, kui just mitte kõige paremaga.
SISUKORD:
Preface to the second edition vii
Preface to the first edition ix
Acknowledgements xi
Notation xiii
1. Basic mechanics of rotor systems and helicopter flight 1
2. Rotor aerodynamics in axial flight 33
3. Rotor aerodynamics and dynamics in forward flight 77
4. Trim and performance in axial and forward flight 115
5. Flight dynamics and control 137
6. Rotor aerodynamics in forward flight 196
7. Structural dynamics of elastic blades 238
8. Rotor induced vibration 290
9. Aeroelastic and aeromechanical behaviour 319
Appendices 360
Index 371
-----------------------
Kui on soovi, saada mulle e-mail.
Autoriteks on A. R. S. Bramwell, George Done ja David Balmford.
Asi on pdf kujul.
Tegemist on ühega parimatest teooriaraamatutest, kui just mitte kõige paremaga.
SISUKORD:
Preface to the second edition vii
Preface to the first edition ix
Acknowledgements xi
Notation xiii
1. Basic mechanics of rotor systems and helicopter flight 1
2. Rotor aerodynamics in axial flight 33
3. Rotor aerodynamics and dynamics in forward flight 77
4. Trim and performance in axial and forward flight 115
5. Flight dynamics and control 137
6. Rotor aerodynamics in forward flight 196
7. Structural dynamics of elastic blades 238
8. Rotor induced vibration 290
9. Aeroelastic and aeromechanical behaviour 319
Appendices 360
Index 371
-----------------------
Kui on soovi, saada mulle e-mail.