on's keegi proovinud?

Post Reply
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

on's keegi proovinud?

Post by hommiku kohvi »

Huvitav on keegi varem proovinud teostada sellist asja, et panna lennuk lendama vigursõidu kava?? mingit taolist trajektoori?

Image
-------------
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

võimalik et on, aga kuulda pole olnud. DIYdrones vennad tegelevad esialgu kaheksate joonistamisega, selili lend jm F3A kava elemendid pole skoopi jõudnud.

Senised ülesanded:
http://diydrones.com/profiles/blog/show ... st%3A91103
http://www.diydrones.com/profiles/blogs ... nd-2update
http://diydrones.com/profiles/blogs/t3-contest-round-3

Idee poolest, midagi võimatut seal pole, võib-olla võtan suvel ette selle.

Andrus
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Kas tõesti on võimalik sundida lennukit tegema surmasõlme või "küünalt" automaatjuhtimisel ? Softi poolest ilmselt jah aga kas sensoritest (nende lahutusvõimest) piisab ? Ja häired/eksimused ei sega?
See oleks ilmselt eriti äge tulemus!
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

jah, see on võimalik. Güroskoopide ja kiirendusandurite koostööl on võimalik arvutada välja lisaks lennuki asendile ka lennuki asukoht kolmemõõtmelises ruumis.

Andurid peavad head olema ja häired ikka segavad, nii et ma ei väida et autopiloot suudaks F3A võistlust kinni panna, aga täiesti arvestataval tasemel läbi lennata peaks suutma küll.

AndrusK
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

ak wrote:
Andurid peavad head olema ja häired ikka segavad,
Nu kui nüüd natukene laiemalt võtma hakata, egas siis "plekpiloot" ainukene häirete ohver ole. Ka "päris" piloodil on lennuki asendi tajumisega teatud raskused. Selleks, et "päris" piloot reageeriks, peab mingisugunegi väline häiritus muutuma niivõrd suureks, et lennuki kurss *silmanähtavalt* muutuks. Arvan, et lennuki pardal istuv "plekpiloot" on selles suhtes pisut paremas seisus. Andurid suudavad tõenäoliselt (isegi vibratsiooni & Co kiuste) tabada väiksemaid häiritusi, kui seda maapinnal lõsutav (olgugi, et kullipilguga) "pärispiloot".

PS. Tegu on suht sihiliku vaidluse elavdamisega. Niiet võrdlused pudelipõhjaline prilliklaas "pärispiloodi" peas versus krõbiseva poteka otsa keeratud "nui" on igati teretulnud :twisted:
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kes käsib kõik andurid lennuki peale panna? Võid ju ka maapinnalt lennukit jälgida ja selle info abil oma korrektuurid teha...
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Maapinnalt? Radariga siis, jutt ju AUTOpiloodist! Aga tõesti: vaid GPSi lahutusvõime ja viited tekitavad küsimusi. Kiirendus- ja güroandurid on vist softiliselt korrigeeritavad ja tulemused kasutatavad.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

kui asend arvutada gürode ja kiirendusandurite abil, siis GPS viivitus pole oluline, kuna lennuki asend ruumis on teada ilma tematagi. GPS on siis lihtsalt korrigeerimiseks - kui koordinaadid tulevad, siis vaatad kui kaugel mõõdetud ja arvutatud koordinaadid on teineteisest ja vajadusel natuke korrigeerid midagi.

Kui ma ütlesin, et andur peab olema hea, siis ma mõtlesin, et ta peaks olema normaalne - mitte päris selline, mida mängukonsoolides kasutatakse vehkimise detect'imiseks, vaid natuke parem, aga ikkagi laiatarbe oma. GPS peaks kah olema geohelical antenniga ja 4Hz updatega.

AndrusK
Post Reply