ASW-15 vs. Cessna 182

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

ASW-15 vs. Cessna 182

Post by mrtn »

tere
sai siis soetatud endale robbe purilennuk asw 15

http://www.hobbydirekt.de/Robbe/Flugzeu ... ?language= ja enne kui sõitma olen suutnud õppida sai kogematta ka art techi cessna 182 soetatud http://www.art-tech.cn/english/ArticleS ... icleID=172
Küsimus siis suurele ringile: kummaga mul lihtsam sõitma õppida on?
cessnale sai suht korralik brushless motor peale ja 9x6 prop ,et peaks suht hea minekuga olema võrreldes orig. seadistustega.
robbe asw15 on ka tiba ilusam ja kallim ,et hea meelega alustaks cessna lõhkumisega aga see tundub esmapilgul jube tundlik olema ja kiirete pööretega jne.
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

ja sis veel selline küsimus ,et kus mul tallinna ligidal oleks üldse kõige mõistlikum lennutada? et sellel ju nii väikesed rattad et tahab ikka asfalti saada?! kas seal piibel sab iga päev ja iga kell lennutada?
HK Piaget
Multiplex Mentor
aretaja
Posts: 280
Joined: Mon Sep 14, 2009 19:31

Post by aretaja »

asw kindlasti lihtsam, see planeerib praktiliselt ise. lased kõrgemale ära ja mootor välja, sealt tuleb vaikselt alla. kuna planeerimisel on ka kiirus tunduvalt väiksem, on aega mõelda mis kangi näppida.
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

aga ku tuuline on? ala 5-6 ms tuul kummaga siis parem on?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

mrtn wrote:aga ku tuuline on? ala 5-6 ms tuul kummaga siis parem on?
Täiesti algajale üksi üle paari meetrist tuult ei soovitaks *mitte* *ühegi* mudeliga.
Aga ma julgen oletada, et ASW talub tuult pisut paremini - temal tiivaulatus suurem - järelikult ka inertsimoment, millest tuleneb omakorda see, et väiksemad tuulepuhangud ei jõua teda nii palju kõigutada.
Aga tuule piir pane esialgu ikkagi miski max 4-5 m/s. Kuigi see sõltub *väga* palju lennutamiskohast. Mõnes kohas 7m/s *stabiilset* tuult hulga mugavam lennata, kui teise koha 4m/s turbulentsi.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Algatuseks igal juhul plaaner,Cesnaga hoia tagasi,kuniks tunnetus juba käpas on.
Cesna on suht kiire ja ebastabiilne (sellisel kujul),eemald ratastelt papud,võimalusel ka pisut overpoverit,lipo ehk,kui esc vasu peab.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

oo jaa mul 3s 2500 ne lipo peal ! 9x6 prop palju suurem kui tollele ette nähtud! peaks jõudu küllaga üle olema. aga ok siis testin esimesena siiski asw 15 ga! lähengi vaatan piibele kas saan sõita!
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Piibe ehk ei ole plaanerile kõige mugvam koht,aga ehk saab hakkama,samas ma ei tea kuidas kollasel hetkel lood on,eriti seal üleval pool,st nagu vana platsi osal,seal on plaanerile päris hea lennutamisekoht.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

ma ei tea kuidas kollasel hetkel lood on
eile käisime,häda pole midagi.Autoga tuleb ettevaatlik olla - Paldiski mnt.poolt ei tohi läheneda - uppumine on garanteeritud,aga Vatsla tee poolt saab hakkama.Muidugi auto saab mõnusalt mudaseks 8).Algajal Piibele küll plaaneriga mõtet pole minna - seal eksimisruumi nii vähe,tuleks ikka lagedamat põldu vaadata.
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

jah käisin piibel ,tuul oli liiga kõva 7-8 ms ja lisaks ka kiirabi õppused ja lisaks ei saa ma aru kus seal metsaääres lennutada saab . :?
leidsin kenasid suuri põldusid küll aga tuule taha jäi asi ikka!
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

Piibel lennutatakse metsa kohal

Algajatel ongi sellega probleem, sest kobistamiseks ruumi eriti ei ole, asfalt ja puud.
Kui käest ära kipub minema, ei ole kuhugi lennukit ohutumalt maha panna
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

miks siis üldse nii kaugele sõitma peab? kas siis sellist asfaldijuppi mujal pole?
HK Piaget
Multiplex Mentor
aretaja
Posts: 280
Joined: Mon Sep 14, 2009 19:31

Post by aretaja »

mrtn wrote:miks siis üldse nii kaugele sõitma peab? kas siis sellist asfaldijuppi mujal pole?
asw jaoks pole sul mingit asfaldit vaja. Leia lihtsalt piisavalt suur põld ja anna tuld. Asfaldile maandudes kribid kere ära.
Post Reply