Page 1 of 1
ASW-15 vs. Cessna 182
Posted: Sun Nov 22, 2009 21:59
by mrtn
tere
sai siis soetatud endale robbe purilennuk asw 15
http://www.hobbydirekt.de/Robbe/Flugzeu ... ?language= ja enne kui sõitma olen suutnud õppida sai kogematta ka art techi cessna 182 soetatud
http://www.art-tech.cn/english/ArticleS ... icleID=172
Küsimus siis suurele ringile: kummaga mul lihtsam sõitma õppida on?
cessnale sai suht korralik brushless motor peale ja 9x6 prop ,et peaks suht hea minekuga olema võrreldes orig. seadistustega.
robbe asw15 on ka tiba ilusam ja kallim ,et hea meelega alustaks cessna lõhkumisega aga see tundub esmapilgul jube tundlik olema ja kiirete pööretega jne.
Posted: Sun Nov 22, 2009 23:08
by mrtn
ja sis veel selline küsimus ,et kus mul tallinna ligidal oleks üldse kõige mõistlikum lennutada? et sellel ju nii väikesed rattad et tahab ikka asfalti saada?! kas seal piibel sab iga päev ja iga kell lennutada?
Posted: Sun Nov 22, 2009 23:21
by aretaja
asw kindlasti lihtsam, see planeerib praktiliselt ise. lased kõrgemale ära ja mootor välja, sealt tuleb vaikselt alla. kuna planeerimisel on ka kiirus tunduvalt väiksem, on aega mõelda mis kangi näppida.
Posted: Sun Nov 22, 2009 23:38
by mrtn
aga ku tuuline on? ala 5-6 ms tuul kummaga siis parem on?
Posted: Mon Nov 23, 2009 9:29
by cuprum
mrtn wrote:aga ku tuuline on? ala 5-6 ms tuul kummaga siis parem on?
Täiesti algajale üksi üle paari meetrist tuult ei soovitaks *mitte* *ühegi* mudeliga.
Aga ma julgen oletada, et ASW talub tuult pisut paremini - temal tiivaulatus suurem - järelikult ka inertsimoment, millest tuleneb omakorda see, et väiksemad tuulepuhangud ei jõua teda nii palju kõigutada.
Aga tuule piir pane esialgu ikkagi miski max 4-5 m/s. Kuigi see sõltub *väga* palju lennutamiskohast. Mõnes kohas 7m/s *stabiilset* tuult hulga mugavam lennata, kui teise koha 4m/s turbulentsi.
Posted: Mon Nov 23, 2009 12:32
by Ervin2
Algatuseks igal juhul plaaner,Cesnaga hoia tagasi,kuniks tunnetus juba käpas on.
Cesna on suht kiire ja ebastabiilne (sellisel kujul),eemald ratastelt papud,võimalusel ka pisut overpoverit,lipo ehk,kui esc vasu peab.
Posted: Mon Nov 23, 2009 12:47
by mrtn
oo jaa mul 3s 2500 ne lipo peal ! 9x6 prop palju suurem kui tollele ette nähtud! peaks jõudu küllaga üle olema. aga ok siis testin esimesena siiski asw 15 ga! lähengi vaatan piibele kas saan sõita!
Posted: Mon Nov 23, 2009 14:29
by Ervin2
Piibe ehk ei ole plaanerile kõige mugvam koht,aga ehk saab hakkama,samas ma ei tea kuidas kollasel hetkel lood on,eriti seal üleval pool,st nagu vana platsi osal,seal on plaanerile päris hea lennutamisekoht.
Posted: Mon Nov 23, 2009 15:15
by Kuno
ma ei tea kuidas kollasel hetkel lood on
eile käisime,häda pole midagi.Autoga tuleb ettevaatlik olla - Paldiski mnt.poolt ei tohi läheneda - uppumine on garanteeritud,aga Vatsla tee poolt saab hakkama.Muidugi auto saab mõnusalt mudaseks

.Algajal Piibele küll plaaneriga mõtet pole minna - seal eksimisruumi nii vähe,tuleks ikka lagedamat põldu vaadata.
Posted: Mon Nov 23, 2009 19:00
by mrtn
jah käisin piibel ,tuul oli liiga kõva 7-8 ms ja lisaks ka kiirabi õppused ja lisaks ei saa ma aru kus seal metsaääres lennutada saab .
leidsin kenasid suuri põldusid küll aga tuule taha jäi asi ikka!
Posted: Mon Nov 23, 2009 21:01
by Ropka
Piibel lennutatakse metsa kohal
Algajatel ongi sellega probleem, sest kobistamiseks ruumi eriti ei ole, asfalt ja puud.
Kui käest ära kipub minema, ei ole kuhugi lennukit ohutumalt maha panna
Posted: Mon Nov 23, 2009 21:34
by mrtn
miks siis üldse nii kaugele sõitma peab? kas siis sellist asfaldijuppi mujal pole?
Posted: Mon Nov 23, 2009 22:01
by aretaja
mrtn wrote:miks siis üldse nii kaugele sõitma peab? kas siis sellist asfaldijuppi mujal pole?
asw jaoks pole sul mingit asfaldit vaja. Leia lihtsalt piisavalt suur põld ja anna tuld. Asfaldile maandudes kribid kere ära.