Kollasele minek.

Teavita toimuvatest võistlustest ja kokkusaamistest ning treeningutest.

Moderators: Marek, mart63

Post Reply
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Kollasele minek.

Post by Raits »

Kuigi ilm pole super ,lähen Kollasele.Jõuan 11.30 paiku.Tahaks õhuvõitluse Spitfire't proovida.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

Kehva ilma kiuste käis koos 4 õhuvõitlejat

lõbus oli
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Oli ka traagikat,Mul ütles Spitil kõrgustüüri servo üles ja sama ka Kuno FW 190-l.Tutkisin vea välja,Servo juhe oli halvasti joodetud,Juhtme otsad olid lausa karvased.Juhet liigutades hakkas servo tööle,näha oli isegi väikest sädelemist trükkplaadi ja juhtme vahel.Võtsin huvi pärast lahti ka teise samasuguse uue servo lahti,seal oli kõik ilus.Panin aga lennukile igaks juhuks uue peale,loodan,et see jääb kestma.Lennukid seejuures oluliselt kannatada ei saanud,homme lähen arvatavasti uuele katsele kui ilmataat alt ei vea.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Peale lõunat pidi sadama hakkama,lähen 10.15-ks.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Raits wrote:Peale lõunat pidi sadama hakkama,lähen 10.15-ks.
Huvitav, minu allikad näitavad natukene muud - a kuna ilm on täitsa "pandav", siis ühinen nüüd ja kohe.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Sai käidud ,Spit lendas täna suurepäraselt.mina igatahes ei uskunudki sest nii head sõjalindu tulevat.Kaalus teine ju üle 1200 grammi.3,5 ASP jõudis seda vedada küll.Selle raha eest päris hea mootor,vähemalt uuena.Osta saab: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... ow_Engine_ Sobib üle 12m tiivaulatusega lennukitele,mille tiivapindala on alla 12 ruutmeetri.Arvan ,et saab ka 4ccm asemel kasutada.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Tublid, kahjuks ise magasin tänae enamuse päevast maha:D aga tehke pilte ka!!! Loodetavasti saabub kunagi ka selgem ja kuivem ilm Eestisse :)
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Oli ka traagikat,Mul ütles Spitil kõrgustüüri servo üles ja sama ka Kuno FW 190-l
FW 190 "ründas" maad täiega - kõrgustüür andis otsad pikeest väljumisel,gaasi jõudsin küll maha võtta,aga ega sest enam suurt abi olnud.Lennuk oli super kõva ja maa pehme,niiet ainult kapott läks "lõõtsaks" kokku,peale kerget näpu vahel silumist teenib ausalt edasi,küll kergelt voldilisena,aga nii ongi stiilsem :lol: Põhjus - servol hambad maas :evil: ,kusjuures see oli Graupneri servo,Kullost ostetud.Ei teagi kohe milliseid servosid edaspidi kasutada - Tunigy servod jäävad lihtsalt vait-mul on 8-st ostetud servost 4 ära surnud.Peab vist hakkama standardservosid kasutama,need ei lõpe niisama lambist ära.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Peab vist ikka kasutama servode kummipukse; enamus vist kruvivad jäigalt või liimivad üldse servo lennukisse? 2.5cc käib ka suht hea pöördega ja kui propp 100% balansis pole, siis servo sureb kah üpris kähku. Endalgi suri turnigy servo Mig 7 kõrgustüüril. Õnneks olin juba maandumissirgel ja sai natuke suurema kopsu lihtsalt. See oli eelmine aasta harku jääl, seal poleks poleks jää nina ees puurimist andestanud.. Vedas seega. :)
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Servo hambad võisid ka kukkudes puruneda,õhus lennu ajal on vähe tõenäoline kui just elektroonika seda tegema ei sundinud.Lennuk aga sööstis alla otse pikeerides ,mis mis näitab aga,et servo lennu ajal oli keskasendis.Järelikult lõhkus hambad flatter või maaga kokkupuude.Tihti töötab servo peale ühe hamba murdumist veel edasi,võibolla alles hiljem jääb murdunud hammas teiste vahele kinni ning srevo lõpetab funktsioneerimise.Näiteks võis servo eelmisel maandumisel viga saada ning alles järgmise lennu ajal kinni kiiluda.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Julgeks ka pakkuda, et hambad olid maha läinud näiteks eelmisel maandumisel.

Mul on olnud juhus, kus servo hammas on maas sellise hammasratta sellises kohas, et probleem ilmnes ainult täis-väljalöögi puhul. Ehk siis 95% ulatuses servo töötas, aga ühes täiesti-täiesti äärmises asendis hakkas "üle käima". Olen seda ka varem soovitanud, et teistel sellist üllatust ei tekiks. Servod tuleb üle kontrollida kogu tööülatuses kerge koormusega, näiteks näpuga kinni hoides.

Aitaks ju metallhammastega servo. Odavama otsa väikeste servode puhul ei tea, kuid Futaba BLS servol EI OLE VÕIMALIK hambaid katki saada. Olen kaks korda servo korpuse pooleks ja kinnituskõrvad küljest saanud, kuid servo ise ja hammakad kõik korras.

Kuidas juhtkangide ja servo hoova õla pikkused olid? Kõvasti aitab ju ka see, kui juhtkangid kinnitada servo hoova õla külge võimalikult tsentri lähedale.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Lähen kella 12-ks Kollasele .
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Raits wrote:Lähen kella 12-ks Kollasele .
Katsun umbes samal ajal siis kohal olla...
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

mina ka,aga vast jõuan vähe varem.......
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Võtke siis ,kel konto on,kaamera ka kaasa,hea oleks flight cam!
Post Reply