Kollasele minek.
Kollasele minek.
Kuigi ilm pole super ,lähen Kollasele.Jõuan 11.30 paiku.Tahaks õhuvõitluse Spitfire't proovida.
Oli ka traagikat,Mul ütles Spitil kõrgustüüri servo üles ja sama ka Kuno FW 190-l.Tutkisin vea välja,Servo juhe oli halvasti joodetud,Juhtme otsad olid lausa karvased.Juhet liigutades hakkas servo tööle,näha oli isegi väikest sädelemist trükkplaadi ja juhtme vahel.Võtsin huvi pärast lahti ka teise samasuguse uue servo lahti,seal oli kõik ilus.Panin aga lennukile igaks juhuks uue peale,loodan,et see jääb kestma.Lennukid seejuures oluliselt kannatada ei saanud,homme lähen arvatavasti uuele katsele kui ilmataat alt ei vea.
Sai käidud ,Spit lendas täna suurepäraselt.mina igatahes ei uskunudki sest nii head sõjalindu tulevat.Kaalus teine ju üle 1200 grammi.3,5 ASP jõudis seda vedada küll.Selle raha eest päris hea mootor,vähemalt uuena.Osta saab: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... ow_Engine_ Sobib üle 12m tiivaulatusega lennukitele,mille tiivapindala on alla 12 ruutmeetri.Arvan ,et saab ka 4ccm asemel kasutada.
FW 190 "ründas" maad täiega - kõrgustüür andis otsad pikeest väljumisel,gaasi jõudsin küll maha võtta,aga ega sest enam suurt abi olnud.Lennuk oli super kõva ja maa pehme,niiet ainult kapott läks "lõõtsaks" kokku,peale kerget näpu vahel silumist teenib ausalt edasi,küll kergelt voldilisena,aga nii ongi stiilsemOli ka traagikat,Mul ütles Spitil kõrgustüüri servo üles ja sama ka Kuno FW 190-l


Peab vist ikka kasutama servode kummipukse; enamus vist kruvivad jäigalt või liimivad üldse servo lennukisse? 2.5cc käib ka suht hea pöördega ja kui propp 100% balansis pole, siis servo sureb kah üpris kähku. Endalgi suri turnigy servo Mig 7 kõrgustüüril. Õnneks olin juba maandumissirgel ja sai natuke suurema kopsu lihtsalt. See oli eelmine aasta harku jääl, seal poleks poleks jää nina ees puurimist andestanud.. Vedas seega. 

Servo hambad võisid ka kukkudes puruneda,õhus lennu ajal on vähe tõenäoline kui just elektroonika seda tegema ei sundinud.Lennuk aga sööstis alla otse pikeerides ,mis mis näitab aga,et servo lennu ajal oli keskasendis.Järelikult lõhkus hambad flatter või maaga kokkupuude.Tihti töötab servo peale ühe hamba murdumist veel edasi,võibolla alles hiljem jääb murdunud hammas teiste vahele kinni ning srevo lõpetab funktsioneerimise.Näiteks võis servo eelmisel maandumisel viga saada ning alles järgmise lennu ajal kinni kiiluda.
Julgeks ka pakkuda, et hambad olid maha läinud näiteks eelmisel maandumisel.
Mul on olnud juhus, kus servo hammas on maas sellise hammasratta sellises kohas, et probleem ilmnes ainult täis-väljalöögi puhul. Ehk siis 95% ulatuses servo töötas, aga ühes täiesti-täiesti äärmises asendis hakkas "üle käima". Olen seda ka varem soovitanud, et teistel sellist üllatust ei tekiks. Servod tuleb üle kontrollida kogu tööülatuses kerge koormusega, näiteks näpuga kinni hoides.
Aitaks ju metallhammastega servo. Odavama otsa väikeste servode puhul ei tea, kuid Futaba BLS servol EI OLE VÕIMALIK hambaid katki saada. Olen kaks korda servo korpuse pooleks ja kinnituskõrvad küljest saanud, kuid servo ise ja hammakad kõik korras.
Kuidas juhtkangide ja servo hoova õla pikkused olid? Kõvasti aitab ju ka see, kui juhtkangid kinnitada servo hoova õla külge võimalikult tsentri lähedale.
Mul on olnud juhus, kus servo hammas on maas sellise hammasratta sellises kohas, et probleem ilmnes ainult täis-väljalöögi puhul. Ehk siis 95% ulatuses servo töötas, aga ühes täiesti-täiesti äärmises asendis hakkas "üle käima". Olen seda ka varem soovitanud, et teistel sellist üllatust ei tekiks. Servod tuleb üle kontrollida kogu tööülatuses kerge koormusega, näiteks näpuga kinni hoides.
Aitaks ju metallhammastega servo. Odavama otsa väikeste servode puhul ei tea, kuid Futaba BLS servol EI OLE VÕIMALIK hambaid katki saada. Olen kaks korda servo korpuse pooleks ja kinnituskõrvad küljest saanud, kuid servo ise ja hammakad kõik korras.
Kuidas juhtkangide ja servo hoova õla pikkused olid? Kõvasti aitab ju ka see, kui juhtkangid kinnitada servo hoova õla külge võimalikult tsentri lähedale.
Lauri Laidna - www.pistik.com