Page 1 of 1
Kollasele minek.
Posted: Sat Nov 28, 2009 11:38
by Raits
Kuigi ilm pole super ,lähen Kollasele.Jõuan 11.30 paiku.Tahaks õhuvõitluse Spitfire't proovida.
Posted: Sat Nov 28, 2009 20:51
by Ropka
Kehva ilma kiuste käis koos 4 õhuvõitlejat
lõbus oli
Posted: Sat Nov 28, 2009 21:08
by Raits
Oli ka traagikat,Mul ütles Spitil kõrgustüüri servo üles ja sama ka Kuno FW 190-l.Tutkisin vea välja,Servo juhe oli halvasti joodetud,Juhtme otsad olid lausa karvased.Juhet liigutades hakkas servo tööle,näha oli isegi väikest sädelemist trükkplaadi ja juhtme vahel.Võtsin huvi pärast lahti ka teise samasuguse uue servo lahti,seal oli kõik ilus.Panin aga lennukile igaks juhuks uue peale,loodan,et see jääb kestma.Lennukid seejuures oluliselt kannatada ei saanud,homme lähen arvatavasti uuele katsele kui ilmataat alt ei vea.
Posted: Sun Nov 29, 2009 10:37
by Raits
Peale lõunat pidi sadama hakkama,lähen 10.15-ks.
Posted: Sun Nov 29, 2009 10:56
by cuprum
Raits wrote:Peale lõunat pidi sadama hakkama,lähen 10.15-ks.
Huvitav, minu allikad näitavad natukene muud - a kuna ilm on täitsa "pandav", siis ühinen nüüd ja kohe.
Posted: Sun Nov 29, 2009 18:59
by Raits
Sai käidud ,Spit lendas täna suurepäraselt.mina igatahes ei uskunudki sest nii head sõjalindu tulevat.Kaalus teine ju üle 1200 grammi.3,5 ASP jõudis seda vedada küll.Selle raha eest päris hea mootor,vähemalt uuena.Osta saab:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... ow_Engine_ Sobib üle 12m tiivaulatusega lennukitele,mille tiivapindala on alla 12 ruutmeetri.Arvan ,et saab ka 4ccm asemel kasutada.
Posted: Sun Nov 29, 2009 20:53
by Marek
Tublid, kahjuks ise magasin tänae enamuse päevast maha:D aga tehke pilte ka!!! Loodetavasti saabub kunagi ka selgem ja kuivem ilm Eestisse

Posted: Mon Nov 30, 2009 11:01
by Kuno
Oli ka traagikat,Mul ütles Spitil kõrgustüüri servo üles ja sama ka Kuno FW 190-l
FW 190 "ründas" maad täiega - kõrgustüür andis otsad pikeest väljumisel,gaasi jõudsin küll maha võtta,aga ega sest enam suurt abi olnud.Lennuk oli super kõva ja maa pehme,niiet ainult kapott läks "lõõtsaks" kokku,peale kerget näpu vahel silumist teenib ausalt edasi,küll kergelt voldilisena,aga nii ongi stiilsem

Põhjus - servol hambad maas

,kusjuures see oli Graupneri servo,Kullost ostetud.Ei teagi kohe milliseid servosid edaspidi kasutada - Tunigy servod jäävad lihtsalt vait-mul on 8-st ostetud servost 4 ära surnud.Peab vist hakkama standardservosid kasutama,need ei lõpe niisama lambist ära.
Posted: Mon Nov 30, 2009 11:14
by mart63
Peab vist ikka kasutama servode kummipukse; enamus vist kruvivad jäigalt või liimivad üldse servo lennukisse? 2.5cc käib ka suht hea pöördega ja kui propp 100% balansis pole, siis servo sureb kah üpris kähku. Endalgi suri turnigy servo Mig 7 kõrgustüüril. Õnneks olin juba maandumissirgel ja sai natuke suurema kopsu lihtsalt. See oli eelmine aasta harku jääl, seal poleks poleks jää nina ees puurimist andestanud.. Vedas seega.

Posted: Mon Nov 30, 2009 13:55
by Raits
Servo hambad võisid ka kukkudes puruneda,õhus lennu ajal on vähe tõenäoline kui just elektroonika seda tegema ei sundinud.Lennuk aga sööstis alla otse pikeerides ,mis mis näitab aga,et servo lennu ajal oli keskasendis.Järelikult lõhkus hambad flatter või maaga kokkupuude.Tihti töötab servo peale ühe hamba murdumist veel edasi,võibolla alles hiljem jääb murdunud hammas teiste vahele kinni ning srevo lõpetab funktsioneerimise.Näiteks võis servo eelmisel maandumisel viga saada ning alles järgmise lennu ajal kinni kiiluda.
Posted: Mon Nov 30, 2009 15:03
by lauri
Julgeks ka pakkuda, et hambad olid maha läinud näiteks eelmisel maandumisel.
Mul on olnud juhus, kus servo hammas on maas sellise hammasratta sellises kohas, et probleem ilmnes ainult täis-väljalöögi puhul. Ehk siis 95% ulatuses servo töötas, aga ühes täiesti-täiesti äärmises asendis hakkas "üle käima". Olen seda ka varem soovitanud, et teistel sellist üllatust ei tekiks. Servod tuleb üle kontrollida kogu tööülatuses kerge koormusega, näiteks näpuga kinni hoides.
Aitaks ju metallhammastega servo. Odavama otsa väikeste servode puhul ei tea, kuid Futaba BLS servol EI OLE VÕIMALIK hambaid katki saada. Olen kaks korda servo korpuse pooleks ja kinnituskõrvad küljest saanud, kuid servo ise ja hammakad kõik korras.
Kuidas juhtkangide ja servo hoova õla pikkused olid? Kõvasti aitab ju ka see, kui juhtkangid kinnitada servo hoova õla külge võimalikult tsentri lähedale.
Posted: Sat Dec 05, 2009 11:27
by Raits
Lähen kella 12-ks Kollasele .
Posted: Sat Dec 05, 2009 11:29
by cuprum
Raits wrote:Lähen kella 12-ks Kollasele .
Katsun umbes samal ajal siis kohal olla...
Posted: Sat Dec 05, 2009 11:30
by Kuno
mina ka,aga vast jõuan vähe varem.......
Posted: Sat Dec 05, 2009 11:42
by Raits
Võtke siis ,kel konto on,kaamera ka kaasa,hea oleks flight cam!