Mootori ja ESC ühendamine - jootmine ?
Mootori ja ESC ühendamine - jootmine ?
Avastasin, et päris paljud tootjad ei vaevu mootoritele ega ka regudele
pistikuid otsa jootma. Loomulikult võib seda ju ise teha.
Kas oleks aga mõistlik joota mootorikaablid otse regu omade külge,
rüüs peale ja asi mutt ? Jääks kolm jootekohta kohe olemata ja
kui tihti siis neid lahutada tuleb ?
Jutt ei käi ainult pisikestest vahukatest.
Mida otsejootmisest arvate ?
pistikuid otsa jootma. Loomulikult võib seda ju ise teha.
Kas oleks aga mõistlik joota mootorikaablid otse regu omade külge,
rüüs peale ja asi mutt ? Jääks kolm jootekohta kohe olemata ja
kui tihti siis neid lahutada tuleb ?
Jutt ei käi ainult pisikestest vahukatest.
Mida otsejootmisest arvate ?
Nt. Volare plaaneril ongi nii juhendis soovitatud. Seal ehk tõesti pole vaja eriti tihti juhtmeid lahutada. Kopteril on veidi rohkem pistikuid vaja aga...kui juhe ulatub siis miks mitte. Kontaktidele langeb tegelikult parasjagu pinget (eriti kui vilets kontakt). Jootmiseks pead oma regu katterüüži veidi lahti lõikuma aga see pole vast probleem.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Kopterit seadistades on vahest ohutuse mõttes väga hea mootor pistikutest lahti ühendada.
Tehniliselt oleks need hea kokku joota, aga ohutuse mõttes vist mitte.
Lennukitel nii suur ohtu pole, kuna throttle kang ainult throttle jaoks vist.
Aga samas pole välistatud, et ka lennukit seadistades varrukaga üle puldi upitades mootorit tööle ei või lasta.
Tehniliselt oleks need hea kokku joota, aga ohutuse mõttes vist mitte.
Lennukitel nii suur ohtu pole, kuna throttle kang ainult throttle jaoks vist.
Aga samas pole välistatud, et ka lennukit seadistades varrukaga üle puldi upitades mootorit tööle ei või lasta.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
don`t fly faste then yours angel can fly!
Kopteril olen nii teinud...ESC läks hingusele. Edaspidi kasutan alati puldil mootori lukustamist.titan wrote:...Aga samas pole välistatud, et ka lennukit seadistades varrukaga üle puldi upitades mootorit tööle ei või lasta.
Kopteri labanurkade regullil või swashi liikumise kontrollimisel peab jah mootori lahti võtma. Tinutamine pole just mugav küll. 2 otsaga asi nagu enamus

Pole midagi paremat halvast ilmast !
Turvalisuse huvides saab autol ja kopteril eemaldada mootori pinioni, lennukil propelleri. Mõnede regude puhul peab mootor regu programmeerimise ajal sellega ühendatud olema, kuna mootor toimib "valjuhääldina". Tuleks ainult jälgida, et mootor konkreetse akuga väga üle 40-50k rpm pöördesse ei saaks minna, muidu võivad magnetid minema lennata 

Lauri Laidna - www.pistik.com
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
Hei, ESC ja mootori jootmise koha pealt: EI SOOVITA.
Teema muutub oluliseks sellise crashi puhul, kus ESC ja mootor erinevates suundades minema soovivad lennata. Pistikute kasutamise puhul pistikud tõmmatakse lahti ja ESC on suure tõemäosusega korduskasutatav, jootmise puhul aga annab järele kõige nõrgem koht, mis võib vabalt olla tükike trükkplaadist, mille külge ESC juhe joodetud on. Võib ka juhtuda, et ESC tõmmatakse kõveraks, või siis tõmmatakse ka mõni SMT komponent minema, jne. Pistikud ei maksa nii palju, et neid kasutada ei võiks.
AndrusK
Teema muutub oluliseks sellise crashi puhul, kus ESC ja mootor erinevates suundades minema soovivad lennata. Pistikute kasutamise puhul pistikud tõmmatakse lahti ja ESC on suure tõemäosusega korduskasutatav, jootmise puhul aga annab järele kõige nõrgem koht, mis võib vabalt olla tükike trükkplaadist, mille külge ESC juhe joodetud on. Võib ka juhtuda, et ESC tõmmatakse kõveraks, või siis tõmmatakse ka mõni SMT komponent minema, jne. Pistikud ei maksa nii palju, et neid kasutada ei võiks.
AndrusK
ei oleVõsalendur wrote:Lihtsam vast esc vastuvõtja küljest lahti tõmmata ja sinna kanalisse tavaline "pardaaku" lükata toiteks.felch wrote: Kopteri labanurkade regullil või swashi liikumise kontrollimisel peab jah mootori lahti võtma. Tinutamine pole just mugav küll. 2 otsaga asi nagu enamus


Ega sul ESC-i otsad äkki lühisesse ei läinud?felch wrote:Kopteril olen nii teinud...ESC läks hingusele. Edaspidi kasutan alati puldil mootori lukustamist.
Olen teinud nii ja naa, kuigi olen eelistanud lahti ühendamist.
Siiani on õnneks ESC-id hinges, aga kui suur see hingusele mineku tõenäosus sellisel teel on? Olen ka teistel selliseid kogemusi?
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
don`t fly faste then yours angel can fly!
Pistikutest see teema üles kerkiski, kuna nad võivad probleeme[J] wrote:Jootmine on kindlasti parem logudest pistikutest (head kontaktid on kallid).
tekitada ja suure takistuse tõttu võib isegi pingelang nendel olla päris tuntav.
Ma ei tea, kas lennuki ehitamine crash-proofiks on eesmärk omaette ?

Hea kontakt peaks ju ka töökindlust tõstma ja peale allakukkumist
tuleks niikuinii kõik komponendid üle kontrollida, kas nad edaspidi
üldse on kasutatavad.
Aga - üldiselt kipub mootor pärast matsu eralduma, kuna mass on ülejäänud
elektroonikaga võrreldes suurem. Nii et täiesti nõus ak-ga.
Nii et siiski dilemma - jootmine annab küll parima kontakti, kuid crashi
puhul pole hea.
Järeldus : Parem mitte alla kukkuda
