Super Tigre G 20

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
inimene.
Posts: 103
Joined: Fri Apr 17, 2009 19:48
Location: Laagri/Saue

Super Tigre G 20

Post by inimene. »

Sain ühest kohast sellise mootori nagu pealkirjas, peaks vist tõõtama diisliga. Kas seda mootorit annab üldse enam tõõle panna või kuulub juba antiik tavarate sekka? Pilte saab näha siit.
HK 450; Kyosho Piper Cub 1,8 ; Inferno St ; Lama V3 : Cessna 182 1,4
Image
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Väga hea mootor kui ikka korras on. Kasutati näiteks ohjadega mudelitel võidulennus.
Iseasi, kas on mõistlik diislitega jännata ja selle peale oma aega kulutada.
http://www.youtube.com/watch?v=2fPs7nPxz1Y
http://www.youtube.com/watch?v=8-MG0eeu ... re=related
inimene.
Posts: 103
Joined: Fri Apr 17, 2009 19:48
Location: Laagri/Saue

Post by inimene. »

Ma ei tea ka mina tahan just ohjadega mudelit lennutada, pigem ikka puldiga. Aga mis diiselmootorite miinused ja plussid on? Iseenest paistab mootor väga korras ja hea kompressiooniga.
HK 450; Kyosho Piper Cub 1,8 ; Inferno St ; Lama V3 : Cessna 182 1,4
Image
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Hädadeks pakuks, et kütust tülikas hankida, kütuses õli palju ja määrib rohkem, raske kolviga - millest suurem vibratsioon, hetkel pole pöörded raadio teel reguleeritavad, vastu näppe annab käivitamisel kõvemini ...
Arvestatavaid plusse alustaja jaoks polegi ja võistlemiseks juba vananenud asi.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Esimene probleem on kütus. Koostises peaks olema 30-50% etüüleetrit. Praegusel ajal on keeruline hankida. Võibolla mõni mudelipood organiseerib valmiskütuse. On ka asenduskütuseid, aga nendega on väga raske mootorit käima saada, või siis on seal veel raskemini hangitavad komponendid.

Teiseks pole sellistel mootoritel juhitavat karburaatorit - pannakse käima, timmitakse kütusenõela ja kontrakolviga täispööretele ja lastakse töötada kütuse lõppemiseni.

Veel ei kannata need mootorid jõhkrat kasutamist. Kasutusjuhend tuleb arusaamisega läbi lugeda.

Klassikaline segu koosneb 1st mahuosast eetrist, 1st osast petrooleumist ja 1st osast mootoriõlist. Eetri asendajana võib proovida külmaga käivitamise aerosoole.

Katsetamiseks on vaja teha korralik jäik stend, see võib olla lihtne 4 kinnitusavaga U kujulise väljalõikega plaadike.

Kompressioonmootor on lihtsa ehitusega, aga tema korralikult töölesaamine on õige raske.
aretaja
Posts: 280
Joined: Mon Sep 14, 2009 19:31

Post by aretaja »

õli peaks teglt olema kastoor õli, sest too tihendas mootorit(kolvirõngaid ju pole). Tavalist mootoriõli kasutati rohkem talvel, siis kui kastoor liialt paksuks läks.

endal ka neid mootoreid terve posu, üks hullem kui teine :D Mõned Vene omad olid juba surnuna sündind. Vasta näppe saamine on ka kindlustatud.

Pane ta rahulikult kapiotsa suveniiriks.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Unustasin veel lisada, et kütuspaak peab stendil olema nõelaavast kõrgemal. Lennukitel on ka erilised paagid. Ohimudelitel tsentrifugaaljõuga survestuvad ja tavalistel kokkutõmbuvad kotid. On ka sellised paagid, kus õhu sisselase on viidud paagi põhja, et surve oleks kogu aeg ühtlane.
inimene.
Posts: 103
Joined: Fri Apr 17, 2009 19:48
Location: Laagri/Saue

Post by inimene. »

Päris keeruline värk selle asjaga. Mul vist palju tegemist sellega pole. Ega keegi osta ei tahaks?
HK 450; Kyosho Piper Cub 1,8 ; Inferno St ; Lama V3 : Cessna 182 1,4
Image
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Kõik eelnevad jutud õiged.
Eetrit ja petrooli praegu väga keeruline hankida.

Eeter on meil Eestis narkootiliste ainete nimekirjas.
Eetriga oli siuke lugu, et sain tutvuste kaudu retsepti aga esimesed ca 3 apteeki ütlesid, et pole ja otsigu ma mõnest suuremast apteegist.
Leidsin siis ühe suurema apteegi ja seal noor näitsik vaatas retsepti, oli pisut segaduses ja arvas, et seda vist letis valmis ei ole tuleb segada.
Kui ma lõpuks leidsin apteegi kus eeter oli täitsa olemas keelduti mulle seda vaatamata retseptile puhtal kujul müümast. Ma tegin kavala näo pähe ja ütlesin , et eks segage siis riitsinusega pooleks - mul jääks veel kolmandik petrooli lisada.

Aga paneme ta siis käima
Valmis kütust ehtsa petrooli ja eetriga paistab praegu riiulis ca250ml olema.
Eetrit ja kastorkat on ka aga petrooli pole viitsinud juurde sebida.
Helista 53315658

Guugeldades leidsin, et tegemist 2,5ccm mootoriga.
Minu ohikale see isegi sobiks.

Oehh
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

See mootor on mõeldud ohimudelile - 30 aastat tagasi oleks väga vaimustuses olnud,aga täna vist mitte - raske käivitada (ka ei saa kasutada starterit),kütust pole saada (eeter on kuulutatud narkootiliseks aineks ja selle hankimisel on mingid eriseadused),raadiomudelile ei kõlba,kuna karburaator ei võimalda pöördeid muuta.Õigem on siiski kasutada hõõgküünlaga mootorit ja see mootor panna lihtsalt riiulile seima - ilus vaadata.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

mul peaks ka üks siuke kosu olema, vana ja kasutatud, mitte uus.

kui väga huvi on käima saada, siis mul on spets mootoripukk selle jaoks koos paagiga ja eetrit ka (kui see väga ära hinganud ei ole)
töötades see lögastab kõik ümbruskonna õli täis ja ajab korralikult tossu ka

ja külmaga on tal täiesti diisli omadused :) käima ikka naljalt ei lähe, või noh kui eetrit rohkem doseerida.


Muide mul on nüüd ka miski klaasiga vitriin kuhu mootorid kõik ritta seada, kevadeks näituseks ehk saab välja panna :idea:
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

mis teemast saanud on?
kogun vanu vene lennukimootoreid
inimene.
Posts: 103
Joined: Fri Apr 17, 2009 19:48
Location: Laagri/Saue

Post by inimene. »

Mul pole eriti selle mootoriga midagi tegemist, v6ib teha pakkumise ps kaudu.
HK 450; Kyosho Piper Cub 1,8 ; Inferno St ; Lama V3 : Cessna 182 1,4
Image
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

No mis värk on?
Saatsin priva.
Ei kippu ega kõppu :?

Oehh
Post Reply