Talvinelend ja jäätumine.

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Post Reply
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Talvinelend ja jäätumine.

Post by titan »

On siis keegi veel jäätumist kogenud? Kindlasti on. Pole sellisel teemal siin eelnevalt juttu vist tehtud, vähemalt mina pole peale trehvanud.
Meie saime selle eile kollasel omal nahal igaüks ära tunda. Nimelt kopteri labad kattusis esiservast jääga, mida soodustas udu ja kõrge õhuniiskus temperatuuril -9C ja ca 10-15m kõrgusel juba.
Kopter muutus selle tagajärjel juhitamatuks ja sõnakuulmatuks. Arvata laseb, et oli ka see põhjus, miks üks kopter kontrollialt väljus ja õnnelikult pehmesse lumme potsatas. Asja olemuse avastasime siis kui Kpe Caliber
peale suht rasket maandumist ja näppude soojendamist, uuestu stardiks pöördeid kogus ja mõnel hetkel hirmsasti värisema hakkas. Lähemal uurimisel leidsime paksu jääkihi labadelt, mis labad tasakaalust välja viis.
Tagalt järgi võib väita, et mõned ootamatused kopteri käitumises, mis ennem oma nappide kogemuste ja külmunud näppude süüks ajasime, olid tõenäoliselt tingitud ikkagi jäätumisest, mida keegi karta ei osanud.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Lennukite puhul probleem suht olematu,kuna jäätumise eelduseks olev õhuniiskus,ehk udu piirab nähtavust niiet üldse lennata ei saagi.
Kunagi Piibe maanteel täheldasin Extral tiiva esiserval jääklompe,aga siis oligi nii,et lendamine piirdus vaid õhkutõusmise ja kiire maandumatulemisega,kuna tagasipöörde kohas oli mudel vaevu nähtav.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Minul on samuti jäätumist esinenud aga õnneks midagi halba juhtunud pole. Mul aga moodustus see lörtsisajus ja maandumistel vee-lume segu pritsimise tagajärjel + suht tihti jäätub kere külge mootorist väljuv õli :S
Post Reply