Page 1 of 2

Mk-17 kütus

Posted: Fri Mar 19, 2010 15:39
by Mk17
Tervist.

Olen uus siin foorumis :) .

Tekkis küsimus, et mis küte Mk-17 mootorile sobib?
Olen lugenud, et 30% eetrit, 25% kastoorõli ja 45% petrooleumi.

Siit aga tekkisid küsimused: Kas võiks olla puhas kastoorõli või mingit sorti õlide segu?
Mis kohast oleks võimalik osta petrooleumi (selline, mis sobiks just Mk-17'le)? Kõige parem, kui Tartumaal.

Olen kuulnud, et seda saab kasutada ka diisliga. Ise arvan, et see pole väga hea mõte.

Posted: Fri Mar 19, 2010 15:53
by aretaja
diisliga sa seda küll käima ei saa. Selliseid mootoreid kutsutakse diiselmootoriteks nende tööpõhimõtte poolest. kõiki komponente peaks võrdselt olema, et 33,33,33 , ja puhas kastrool ikka.

Posted: Fri Mar 19, 2010 16:03
by Mk17
Nojah.

Aga, millisest kohast oleks võimalik Tartumaal petrooleumi saada? "Lambikütus" sobiks selleks (peaks sobima, kuna seal petrooleum)?

Ma olen kuulnud selliseid variante:
1) Sinu versioon, kõike võrdselt
2) 30% eetrit, 25% kastoorõli ja 45% petrooleumi
3) 50% eetrit, 30% kastoorõli ja 20% petrooleumi (põhjuseks oli eetri kiire aurustumine)

Ja ei teagi nüüd, millist varianti valida :D .

Aga valmissegusid vist müügil enam pole?

Posted: Fri Mar 19, 2010 23:36
by aretaja
üldiselt ikka kõiki komponente võrdselt. Tuleb meelde et külmadde ilmadega suurendati eeteri protsenti, et paremini käivituks.

Posted: Sat Mar 20, 2010 22:55
by Mk17
Selge pilt.

Eetri ja kastoorõli ostan apteegist ja petrooleumi kuskilt lampipoest vast siis.

Posted: Sat Mar 20, 2010 23:01
by mart63
Eetrit sulle retseptita ei müüda. :wink:

Posted: Sat Mar 20, 2010 23:08
by lauri
... ja kastoori saad apteegist tavaliselt ainult väikeses koguses. Vähemalt mina tellisin ette ja 2 päeva hiljem oli 1kg pudel laost kohale toodud.

Posted: Sun Mar 21, 2010 0:10
by Mk17
Seda oligi arvata :D. Eks kui kohalikust apteegist ei saa, siis lähen otsin poodidest.

No ega kastoori alguses palju polegi vaja.

Posted: Sun Mar 21, 2010 0:45
by mart63
Ega eetrit poest kah ei leia. :D

Posted: Sun Mar 21, 2010 10:10
by Mk17
No kuskilt peab ikka ju leidma. :P

Posted: Mon Mar 22, 2010 8:47
by priit05
kastoorõli sai vanasti ka 250 ml pudelis sealt http://www.hobipunkt.ee/pood/seebikivi- ... 50-ml.html

Posted: Mon Mar 22, 2010 19:20
by Mk17
Tänud.

Homme arvatavasti Tartusse minek Riga Mini juppide ja mudellennuki kütuse tõttu.

Posted: Mon Mar 22, 2010 23:32
by Ropka
kuidas sa eetrit kavatsed saada?

kui sul pole vastavat haigust või äraostetavaid tegelasi punase risti maailmas, siis apteekrid raputavad pead su eetriküsimise peale...

Posted: Tue Mar 23, 2010 9:26
by primaat
Maal olevatest apteekidest saab eetrit ilma retseptita ka.

Posted: Tue Mar 23, 2010 12:18
by Ervin2
Jah,setumaal pidi eeter müügil olema kui toidulisand :D

Posted: Thu Mar 25, 2010 7:49
by silver
Päris nii see kaa ei ole :) aga ilusa küsimuse peale on mul vôimalik
seda ainet saada ja muidugi peab olema korralik taust , et aine ei läheks
valedesse kätesse, aga kui mônel toredal mudellistil on vajadus
mootorit kräunutada siis olen nôus seda hankima , seda olen
ma siin foorumis juba ka öelnud:)

Posted: Thu Mar 25, 2010 22:35
by Mk17
Väga hea.

Kõigepealt kogun kokku kastoorõli ja petrooleumi, siis asun eetri kallale :)

Posted: Fri Mar 26, 2010 11:25
by silver
Kui hästi otsida, siis peaks mul isegi sutsu petrooli olema,
nii et kui huvi on siis vôin selle ära anda

Posted: Fri Mar 26, 2010 12:20
by Mk17
Vast ikka oleks. Kui postiga saata ei saa, siis saaks käest-kätte (suviti käin seal Värska kandis).

Posted: Fri Mar 26, 2010 18:03
by Mk17
Üks mõte tuli veel.

Kastoor õli mõte on ju mootoris detailide õlitamine ja seejärel ära põlemine?

Ma mõtlesin, et võiks ehk kastoorõli asemel kasutada 2-taktilise mootori õli.

Posted: Fri Mar 26, 2010 18:07
by aretaja
Mk17 wrote:Üks mõte tuli veel.

Kastoor õli mõte on ju mootoris detailide õlitamine ja seejärel ära põlemine?

Ma mõtlesin, et võiks ehk kastoorõli asemel kasutada 2-taktilise mootori õli.
kastoor tihendab ka mootorit, kolvirõngad ju puuduvad.

Posted: Fri Mar 26, 2010 19:08
by Mk17
Ahsoo.

Nii et 2-taktilise õli ikkagi kasutada ei saa.

Posted: Sat Mar 27, 2010 0:59
by Oehh
Kastorka on igati väärt paks õli aga kui mootor talveks seisma jääb tuleb tal lasta enne talveuinakut mõned minutid kastorkavabal segul käia.

Mingi vene diisli passis oli ka selline segu:
33% -eeter
33% -petrool
17% -kastorka
17% - mineraalõli

siis oli ka poes saadaval "mineralnoe maslo" 100ml pudelid (17.kop)
see oli küllaltki vedel õli (palju vedalam kui 2T õli)
selline segu sai ka ära proovitud ja töötas suurepäraselt

NB! MK-17 teemal on siin varemgi juttu olnud ja ka mina olen pajatanud ,et kompressiooni peale keeramisega peab väga ettevaatlik olema. Kontrakolb saab tõesti kolviga kokku - hetkega on prop vabajooksul ja väntvõll pooleks. Selle vältimiseks oleks mõistlik eelneval kaliibriga tööd teha ja kompressiooni kruvile mingi täpne piiraja vahele panna.

Posted: Sat Mar 27, 2010 1:15
by Mk17
Noo. Masin istub mul hetkel toas.
Ma vast ikka proovin kolme komponendiga.

Oled kindel, et puutub vastu? Ei tundunud küll midagi vastu käivat.
Muide, mootori võtsin hiljuti lahti ja õlitasin juppe ja kontrollisin kõik üle (Silindrit ei hakanud täielikult lahti võtma, kruvisin ainult ploki küljest lahti.

Posted: Sat Mar 27, 2010 1:23
by Oehh
Kolm komponenti on igati OK.
See mineraalõli jutt oli nii lihtsalt lisalt infoks.

Olen omal ajal kolm MK-17 vänta ära lõhkunud .
Kui sa varem pole diisleid käivitanud siis on risk suur.
MK-17 käivitub vägagi kergelt. Siis keerad kompressiooni ettevaatlikult juurde ja segu kruvi kinnipoole.
Mõlema puhul pöörded aina tõusevad.

Posted: Sat Mar 27, 2010 10:04
by Mk17
Youtube videotest olen ma käivitamist näinud. Kompressionikruvi vist ei tasu täiesti alla keerata?

Posted: Sat Mar 27, 2010 19:07
by aretaja
Mk17 wrote:Youtube videotest olen ma käivitamist näinud. Kompressionikruvi vist ei tasu täiesti alla keerata?
kindlasti mitte. hakkad järjest lisama ja kui tööle ära läheb siis reguleerid seni kui kõige magusama asendi leiad :)

Posted: Sat Mar 27, 2010 23:00
by Mk17
Jah, seda ma arvasin,

Eks ma varsti hakkan vaikselt kütuse komponente kokku ostma.

Posted: Sun Mar 28, 2010 0:35
by Oehh
Kas mootorile on ka mingi rakendus või käivitad teda lihtsalt huvi pärast.

Posted: Wed Mar 31, 2010 21:41
by Mk17
Huvi pärast alguses. Võib-olla tuleb mõte midagi edasi teha.