propi pidur
propi pidur
Järsku keegi teab,kas on olemas sellist mootori kontrollerit mille pidurit saaks peale ja maha võtta maapealt - noh kui prop pöörleb vabalt kaasa,siis on tal täiesti tuntavad piduri omadused,peaaegu nagu flapsid.
Miks sul seda maapealt vaja muuta on? Reeglina on regu piduri funktsioon selleks, et klappiv propeller end ära klapiks, ilma pidurita jääks ringi käima. Mootorlennukil pole erilist põhjust proppi kinni peatada ju...
Lauri Laidna - www.pistik.com
Pidur lülitatakse sisse maa peal ESC seadistamisel.
Lennus kui gaasikang täiesti maha tõmmata, siis pidur kas rakendub või ei rakendu olenevalt seadistusest.
Seadistamine käib tavaliselt mingi lisavidina abil ja mõne ESC-ga saab ka saatja kangidedega mängides.
Minul ilma pidurita jääks prop käima, piduriga peatub kiiresti ja prop klapib ära.
Minimaalse gaasiga, nagu Cuprum pakkus, jääb minul näiteks käima ja pidurdab lendu.
Lennus kui gaasikang täiesti maha tõmmata, siis pidur kas rakendub või ei rakendu olenevalt seadistusest.
Seadistamine käib tavaliselt mingi lisavidina abil ja mõne ESC-ga saab ka saatja kangidedega mängides.
Minul ilma pidurita jääks prop käima, piduriga peatub kiiresti ja prop klapib ära.
Minimaalse gaasiga, nagu Cuprum pakkus, jääb minul näiteks käima ja pidurdab lendu.
Ma ei saa ikkagi aru, miks sul on vaja seda lennu ajal ümber lülitada? Kui ei ole klappiv propeller, siis on propi pidur maas - propeller käib ringi ja aeglustab lennuki lennukiirust.
Tõenäoliselt sellist regu polegi, mida soovid.
Tõenäoliselt sellist regu polegi, mida soovid.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Vaata Lauri seda piduri sisse ja väljalülitamist sooviks ma kasutada elektriplaaneri maandamiseks ja ainult selleks.Tavalisel lennul on klapppropil pidur peal nagu see on ette nähtud.Maandumisel võib kasutada flapse(kui nad on olemas) või siis flaperone -aga kui oleks võimalus propiga pidurdada ....Noh ainult tavapärase pidurdamise aseaineks.Mis seal siis nii arusaamatut on?Sellepärasst ma küsisingi- järsku keegi teab sellisest ümberlülitava piduriga regust
Sarnaselt Lauriga suht hämmingus. Erinevalt Lauri arvamusest on mul mootori pidur peale progetud.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P8200119
Sellisel lennukil on klapitav propeller. Suuremal osal maandumistel kasutan just propelleriga pidurdamist. Panen lihtsalt mootori käima võimalikult väikestel pööretel. Mootor ei tekita mingit tõmmet ja on pigem takistavaks faktoriks. Hetk ennem maandumist tõmban flapid peale ( kui on kiirus endiselt liiga suur ) ja mootori seisma. Nii on see lennuk juba kaks aastat vastu pidanud. Lisaks mootori seismisele ja täis "gaasil" pöörlemisel on ju ka palju teisi tööreziime...
Tarmo
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P8200119
Sellisel lennukil on klapitav propeller. Suuremal osal maandumistel kasutan just propelleriga pidurdamist. Panen lihtsalt mootori käima võimalikult väikestel pööretel. Mootor ei tekita mingit tõmmet ja on pigem takistavaks faktoriks. Hetk ennem maandumist tõmban flapid peale ( kui on kiirus endiselt liiga suur ) ja mootori seisma. Nii on see lennuk juba kaks aastat vastu pidanud. Lisaks mootori seismisele ja täis "gaasil" pöörlemisel on ju ka palju teisi tööreziime...
Tarmo
See propelleriga pidurdamine on üks huvitav teema.
Suurematel sisepõlekatel on mootori seiskumisel selline tunne, et maandumiskiirused ja -vahemaad lähevad väga suureks.
Just töötava mootoriga on võimalik järsult ja väikese lõppkiirusega maanduda.
Tundub, et töötav propeller pidurdab paremini, kui seisev.
Võibolla on asi hoopis selles, et seisva propiga on raske aeglaseks lennuks vajalikku tiiva kohtumisnurka hoida. Tasakaal kaob ja lennuk kaotab juhitavuse. Propelleri õhuvoog üle juhtpindade on kindlasi üks tegur.
Suurematel sisepõlekatel on mootori seiskumisel selline tunne, et maandumiskiirused ja -vahemaad lähevad väga suureks.
Just töötava mootoriga on võimalik järsult ja väikese lõppkiirusega maanduda.
Tundub, et töötav propeller pidurdab paremini, kui seisev.
Võibolla on asi hoopis selles, et seisva propiga on raske aeglaseks lennuks vajalikku tiiva kohtumisnurka hoida. Tasakaal kaob ja lennuk kaotab juhitavuse. Propelleri õhuvoog üle juhtpindade on kindlasi üks tegur.
Kui nüüd pidur välja lülitada ta ju klappinud propi puhul ise käima ei hakka. Ikka tuleb veidi gaasi anda ja nii hakkab käima ka piduri olemasolul?cbjuss wrote:Tavalisel lennul on klapppropil pidur peal nagu see on ette nähtud
Võistlusel sellist pidurdamist kahjuks kasutada ei saa, seepärast pole keegi ka sellist varianti arendanud.
F3A-s vigurite ajal kasutatakse küll.
Hei!
See propiga pidurdamine ju päris edev möte.
Köik vahendid ka olemas, tuleb vaid propi sammu muuta lisa servo abil.
Saab ka vastassuunas tööle panna ja kui nii mudeliga nina ees alla tulla, siis enne maaga kohtumist korraks nurk teistpidi ja ongi pidurdatud.
Siin üks näide:
http://www.youtube.com/watch?v=y0Uweo6lwgQ
http://www.youtube.com/user/3Donatas#p/ ... U6AqKQBDVA
Mart.
See propiga pidurdamine ju päris edev möte.
Köik vahendid ka olemas, tuleb vaid propi sammu muuta lisa servo abil.
Saab ka vastassuunas tööle panna ja kui nii mudeliga nina ees alla tulla, siis enne maaga kohtumist korraks nurk teistpidi ja ongi pidurdatud.
Siin üks näide:
http://www.youtube.com/watch?v=y0Uweo6lwgQ
http://www.youtube.com/user/3Donatas#p/ ... U6AqKQBDVA
Mart.
Ühe asja olen ma kahjuks tähelepanuta jätnud-klapitud prop ise lahti ju ei lähe.Seda on siin ka kahel korral enne öeldud Mootor tuleb tõesti enne pidurdamist käima panna.Aga ikkagi siit nüüd uus küsimus nüüd juba puhtalt teoreetiline Kas miinimumpööretega prop pidurdab vabalt pöörlevast propist rohkem või vähem?