Hea piloot saab "pilve peale" ka F3J-i käest visates:
http://www.youtube.com/watch?v=s-rLATug ... re=related
Õppinud mehed, head lennukid.
Sellise lennu tegemiseks on vaja tõeliselt õppinud meest! Tuleb tabada tugev mull (tõusev õhuvool), mis on just stardikohalt või selle vahetust lähedusest maapinnalt lahti minemas. Algajale pole see jõukohane ja on juhuse asi, kunagi ikka kogematta mulli satub.
Lennuplatsi pindalast on meie kandis üldjuhul umbes 3/4 langevad õhuvoolud ja ainult 1/4 tõusvad. Vabalennus on selliste mullide avastamiseks spetsiaalsed elektroonikaseadmed. Lisatud pildil asuvad seadmete andurid nende pikkade ritvade otsas (foto maailmakarika etapilt) ja side võistlejaga tihti raadiolingiga.
Vabalennus ongi selliste mullide leidmise oskus üks tähtsamaid tegureid.
Esimese pildi piloot avastas mulli oma "kogenud nina" järgi.
Raadioplaaneriga lennatakse peale starti langevatest lihtsalt välja ja mulli jõudmisel jäädakse sinna. Kes seda ei jõua ja veel ei oska, kukub alla ning kurdab kehva ilma.
Lennuplatsi pindalast on meie kandis üldjuhul umbes 3/4 langevad õhuvoolud ja ainult 1/4 tõusvad. Vabalennus on selliste mullide avastamiseks spetsiaalsed elektroonikaseadmed. Lisatud pildil asuvad seadmete andurid nende pikkade ritvade otsas (foto maailmakarika etapilt) ja side võistlejaga tihti raadiolingiga.
Vabalennus ongi selliste mullide leidmise oskus üks tähtsamaid tegureid.
Esimese pildi piloot avastas mulli oma "kogenud nina" järgi.
Raadioplaaneriga lennatakse peale starti langevatest lihtsalt välja ja mulli jõudmisel jäädakse sinna. Kes seda ei jõua ja veel ei oska, kukub alla ning kurdab kehva ilma.