Õppinud mehed, head lennukid.

Huvitavat pildi- ja videomaterjali mudelismi teemadel
Post Reply
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Õppinud mehed, head lennukid.

Post by [J] »

Hea piloot saab "pilve peale" ka F3J-i käest visates:
http://www.youtube.com/watch?v=s-rLATug ... re=related
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Seal tõstis küll meeletult! :shock:
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Nagu näha, siis oli ka ilma :)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Sellise lennu tegemiseks on vaja tõeliselt õppinud meest! Tuleb tabada tugev mull (tõusev õhuvool), mis on just stardikohalt või selle vahetust lähedusest maapinnalt lahti minemas. Algajale pole see jõukohane ja on juhuse asi, kunagi ikka kogematta mulli satub.
Lennuplatsi pindalast on meie kandis üldjuhul umbes 3/4 langevad õhuvoolud ja ainult 1/4 tõusvad. Vabalennus on selliste mullide avastamiseks spetsiaalsed elektroonikaseadmed. Lisatud pildil asuvad seadmete andurid nende pikkade ritvade otsas (foto maailmakarika etapilt) ja side võistlejaga tihti raadiolingiga.
Image
Vabalennus ongi selliste mullide leidmise oskus üks tähtsamaid tegureid.
Esimese pildi piloot avastas mulli oma "kogenud nina" järgi.
Raadioplaaneriga lennatakse peale starti langevatest lihtsalt välja ja mulli jõudmisel jäädakse sinna. Kes seda ei jõua ja veel ei oska, kukub alla ning kurdab kehva ilma.
Post Reply