Page 1 of 1
Falconi ehitus
Posted: Mon Mar 14, 2011 20:19
by ik
Hakkasin sellist aparaati kokku panema-
Kuna selle lennuki kohta on ka u 2000 postitusega teema olemas
http://www.rcuniverse.com/forum/m_59134 ... ey_/tm.htm ei pea ise õnneks päris nullist jalgratast leiutama, aga eks nuputamist jagub.
Kuna üks põhiprobleem olevat selle komplekti puhul kehv liim, siis
alustasin sellest,et sikutasin kõik keres olevad tugikaared välja (tulid u 1kg jõuga tõmbamisel) ,et nad ükshaaval korralikult tagasi liimida, samuti määrisin telikukinnitused ja sabatalade kinnitused ohtralt epoga.
Täna tuli üks kena pakk:
Posted: Tue Mar 15, 2011 21:09
by ik
petrooleum ka olemas
nädalavahetusel loodaks proovikäivituse teha
Posted: Tue Mar 15, 2011 21:18
by titan
Kas see on Eesti esimene turbomootoriga mudel?
Aga vägev igatahes!
Posted: Tue Mar 15, 2011 22:07
by Marek
Ära siis ilma minuta tee
Ma tulen nädalavahetusel lõunasse.
Ma vaatan youtubes sama lennuki videosid. Päris kiire
Õnneks on tegu siiski trainer tüüpi turbiinlennukiga, et saab ka "aeglaselt" lennata.
Igastahes super. Lõpuks ka eestlasel turbiin. 2011 on vist Eestis mudelismi poolest huvitav ja ajalooline aasta
Posted: Tue Mar 15, 2011 22:37
by ik
Einoh, ega ta ilma sinuta lendu nigunii ei lähe
Kas nädalavahetusel mootoriproovimiseni jõuab, eks seda näeb , justkui oleks kõik käivitamiseks vajalik olemas peale mingi stendimoodi asja, samas üritan ka väga by-the-book esialgu teha, kuna mingit kogemust pole, kus saab "lõigata " ja mida ei tohi kindlasti teha.
Posted: Tue Mar 15, 2011 22:45
by Keks
Isegi tuleks sellist ainult "youtubest" nähtud asja hea meelega uudistama, peaksin ka arvatavasti tartus olema see nädalavahetus.
Posted: Tue Mar 15, 2011 23:01
by imm
ilus asi! selles kenas pakis.
Posted: Wed Mar 16, 2011 1:20
by priitom
Tahan sellist oma hõljukile
Jõhkralt kallis, aga vägev. Video esimesest proovistardist on "must have"!
Posted: Wed Mar 16, 2011 9:24
by Submarin
Vb ma surun ka ennast Mazda 626.
Posted: Wed Mar 16, 2011 10:27
by ik
Rahu-rahu
Ärge veel jumala eest midagi planeerima hakake, minul küll kindlust pole,et laupäevaks kõik töökorras on. Praegu üritasin näiteks pool tundi küünlatoite juhet külge saada ja minuarust pole ikka päris "õigesti".
Posted: Wed Mar 16, 2011 11:22
by Taits
Ära unusta stardivarustuse hulka lisada ka tulekustutit. Päris tõsiselt. Ja veel eriti siis, kui plaanid mingil hetkel lendama minna. Praegu kulupõlengud pole nii aktuaalne, aga kui lumi sulanud...
Kahjuks ei leidnud vanu pilte, kui soomalsed käisid sarnaseid elukaid meile näitamas. Tulekustutid olid alati käeulatuses ja kui lennuk tegi "hädamaandumise" muru peale, siis kaks meest tulekustutitega tormasid.
Posted: Wed Mar 16, 2011 12:43
by [J]
Üks Hornet aastast 2001 Tapa lennuväljal. Rullfilm, sest digifoto ajastu polnud veel eriti alanud:
Posted: Wed Mar 16, 2011 13:09
by Taits
Just see sama päev. Küll tollal oli ikka muru roheline
Posted: Wed Mar 16, 2011 13:09
by Marek
Mäletan, istusin juuksuris ja lugesin - vist Tehnikamaailm vmt - kuidas üks soomlane käis siin seda sama F18 mudelit näitamas. Nüüd aga võimalus, et Maarjamaa mhele kuuluv ja käitatav isend õhku tõstetakse. Äge!
Posted: Wed Mar 16, 2011 13:36
by ik
Õigemini,et sa ise selle õhku tõstad
Aga nagu karta oli, kulub aeg igasugu pisiasjade peale- tänane hommik oli produktiivne, kuna selgus kõigepealt,et 5cm x 4mm teflontoru jupp on puudu ja see õnnestus ka hankida. Nüüd on mootori poolel vaja veel mingid kinnitused välja mõelda ja kogu kola lennukisse enamvähem paika laduda, et saaks voolikupikkused parajaks lõigata.[/quote]
Posted: Wed Mar 30, 2011 19:40
by ik
hetkel siis niikaugel, et sai esimest korda juhtmekilomeetrid kokku ühendatud ja paistab ,et kõik toimib
Posted: Wed Mar 30, 2011 21:21
by Marek
Suu on lahti ja ila jookseb emo.
Kaua kokkupanemisega aega läks? Ootame käivitamise videot. Oli elektroonika osa väga keeruline, pidi ise midagi seadistama ka või on kõik plug and play? Tee pilte sisemusest ka
Posted: Wed Mar 30, 2011 21:56
by ik
No umbes 2 nädalat olen temaga iga päev natuke tegelenud. Ega ta veel 100% RTF pole, turbiinikronsat natuke sobitada veel, 2 tiiva kinnitus poldi auku tuleb natuke laiendada/nihutada, esitelikule põõramiseks trossid panna jne.
Turbiini enda ühendamine on enam kui lihtne, turbiini küljes 2 kaablit - rpm ja temp sensor, + küünlatoide & starterivool. Aju külge läheb veel throttle, 1 data auk kuhu saab display panna kontrolliks/seadistamiseks , 2 kraani - käivitus ja töökütus, ja ongi vist kõik. Lisavidinate pesad ka nagu gps, suits, kiirusepiiraja jne..
Palju tüütum oli ülejäänud servode kaabeldamine - kummaski sabas põõrdetüür, siis veel kõrgustüür, tiibadest veel eleroonid + flaps. Niiet ühest tiivast jookseb sisse 3 ja teisest 4 kaablit. Toidab seda 2600 Lipo üle turnigy BECi, hiljem lisandub backupiks 5 purgine NiMh.
AR9200 . raadio peaks oskama võtta sealt toitest, kus parasjagu kõrgem pinge on. Turbiini jaoks on veel eraldi 2100Lipo. Kui peaks juhtuma,et väga nose-heavy saab,siis teen äkki lipole lisaväljavõtte ja panen turbiini+raadio sama toite peale.
Raskuskese saab omaette huvitav olema, paak on 2L cocapudel , ok, ta asub küll enamvähem raskuskeskmes,aga see pudel on ju ligi 40cm pikk ja loksub mõnuga.
[/img]
http://pildid.arconet.ee/main.php?g2_itemId=25628
Posted: Wed Mar 30, 2011 22:26
by striker
Kas loksumise vastu paagisvamm ei aita? Rinkatsiklitel ikka kasutatakse.
Posted: Wed Mar 30, 2011 23:45
by Marek
raadio peaks oskama võtta sealt toitest, kus parasjagu kõrgem pinge on
Kas nii pendeldama ei hakka? Õigem oleks nii et kui üks ära kaob või langeb ohtlikult madalale pinge, siis tuleb varu taha. Ja ilma varuta ei soovita lendu sellise kalli asjaga kindlasti tõusta.
Kas kõrgustüüril 1 servo? Hingaks kõik kergemalt kui oleks 2
Samas võid mitu asja topelt kindlustada aga noh kui peab sitasti minema siis läheb nagunii ja ei aita see kindlustamine ka iga kord.
Svamm kindlasti lennuki paaki ei sobi. Noh teistel samasugustel on sama ehitusega paagid ja lendavad küll. Tähelepanek muidugi õige.
Posted: Thu Mar 31, 2011 7:00
by ik
vastuvõtja - manualis on tegelikult küll "if one should fail", s.t et lülitab ilmselt ümber siis kui langeb alla mingi kriitilise piiri. Ja tõug on ikka 9110 mitte 9200, viimane oleks juba mingi väga kallis klots
Kõrgustüüri puhul kasutatakse falconil mõlemat varianti, nii ühe kui 2 servoga, mul tekkisid väiksed kõhklused, kas nii lühikese tüüri puhul ikka saan 2 servot sünkrooni, lisaks, kui üks servo selle 1.5m kaabli ja Y puhul kinni jookseb, kst mis see teinegi teeb.
Aga jah, kõige vastu ei kindlusta, ma näiteks arvan, et kiiruseandur oleks hea turvainvesteering, piiraks näit 100-150km peale max kiiruse ära , aga hetkel ei raatsi veel osta
Põhim peaks seda ka vasaku kangiga teha saama.
Lennuk ise ei ole paraku mingi kvaliteedi-ime, fiiberkere on küll ok,aga näiteks kerekaartes kasutatud puit on üks viltetsaimaid,mis näinud olen, tiibade puit vist selline "hiina keskmine" , liim on viletsaim mida näinud olen, käisin küll niipalju kui sain epoga üle,aga kõikjale ei pääse ligi. Aga lendab neid palju,niiet ju nad siis kuidagi koos püsivad.
Vaht paagis isenesest pole paha mõte, minu Div-1 autol on ka mingi poroloonilaadne ollus paagis, aga see paak maksab samapalju kui turbiin
Ja ise sinna suvalist swammi toppides saame ilmselt hunniku purukesi..
Posted: Thu Mar 31, 2011 10:28
by tikka
Koopiareaktiividest videosi vaadates ja nende omanike kommentaare kuulates olen mudelitel näinud väikest toitepaaki, mis asub peapaagi ja mootori vahel. See olevat seal õhumullide vältimiseks, sest väiksemgi mull võib reaktiivmootori seisata.
Lihtsalt üks tähelepanek, endal kogemused selles vallas puuduvad.
Posted: Thu Mar 31, 2011 16:50
by ik
Eksperiment tehtud! Ja üks tulemus oli see,et mõni mull ei tee küll midagi.
Kuna täna sai mootor esialgselt vähemasti nii kinni,et ta kuhugi ei kao, oli mõtlemisaeg lühike - tuleb käima panna
Eilsest oli sisse pandud 400g petrooleumit, millest u 100ml läks torude läbipesuks.
Nii lihtsat käivitamist pole olnudki, vastavalt juhendile gaas maha, trimm miinimumi, seejärel trimm maksimumi ja gaas põhja. Paarkümmend sekki töötas starter ja siis läks tööle. Heli oli täpselt nagu peab ja veidi enamgi kui oodata oskasin
Aga u poole minuti pärast hakkas täisgaasil mulle sisse võtma, põõrded sellest eriti ei muutunud, veel pool minti sai puhta mullireaga lastud ja siis hakkasid pöörded langema ja lülitas ennast ise välja. Väljalülitamine on ka päris intelligentne protsess, jahutab ennast mitu korda veel startegiga,kuni temp alla 100 kraadi jääb.
Posted: Fri Apr 01, 2011 0:16
by Marek
Ajalooline päev lausa:) Palju õnne, oled õigel teel!
Posted: Fri Apr 01, 2011 1:55
by linnuke
Kuna sain just täna oma zdz 80 boxerile jälle hääled sisse, 2200 Raveni pardal,tundub see on ikka nn reaktiivi kõrval olema lausa poisikesetemp Ja hääl..Eestimaal ei ole seda veel näinud.Tahaks,ehk õnnestub.
Posted: Fri Apr 01, 2011 9:29
by hommiku kohvi
ik wrote:Eksperiment tehtud!
videopilti ... videopilti ...
Posted: Fri Apr 01, 2011 18:57
by juksrace
Arvatavasti video tegemine võimatu värisevate käte pärast
Aga kindlasti väga kõva saavutus, tuult tiibadesse ja ka turbiini
Posted: Wed Aug 17, 2011 0:19
by Marek
Posted: Wed Aug 17, 2011 0:48
by titan
Seeda on juba päris uhke vadata, järgmine aste meie trepil...
Aga edu! Igatahes!
Posted: Wed Aug 17, 2011 1:10
by priitom
Relvad külge ja võib Eesti õhuruumi kaitsma saata.
Väga lahe vaatepilt.