Extreme Flight Extra 300 78"

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Post Reply
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Extreme Flight Extra 300 78"

Post by tarts »

Mõtlesin, et panen ka pilte ja juttu natuke ehitusprotsessist üles. Lõpuks ometi on unistuste lennuk ostetud :D. Küll sai kaua raha kogutud aga noh siin ta siis on.

Esmamulje päris hea. Kere on põhiliselt vineer konstruktsioon. Kuppel on suur ja käib külge kiirkinnitustega, mis on väga lahe. Tiiva, stapi kott ja kuppli kate olidki originaalis kaasas. Natuke tehnikast:

Mootor: DLE-30 ES30G reso toruga
Servod
Tüür: Spektrum A6030 (ostetud RCGrousist 40USD, uus)
kaldtüürides: 2x HS-7955 (RCGroupsist uuena, kah suht odavalt)
Kõrgus: (praeu veel) Bluebird BMS620HS DMG
Gaas: HS-225BB
parda aku: 2100mAh LiFePo4(ilma regulaatorita)
Süüte aku: A123 18650 (1 või 2 dioodi panen pinge alanuseks vahele)

Tiivaulatus: 1980mm
Kaal: 5,2-6kg

Praegu on siis kõige olulisemaks asjaks ehitada see nii kergelt kui võimalik, et sinna 5 kg lähedale saada. Siiani pole vist keegi bensukaga alla 5,2 kg saanud, niipalju kui ma lugend olen.

Pildid: http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... e=album206
Image
Last edited by tarts on Fri Mar 18, 2011 15:31, edited 3 times in total.
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Hinged liimisin ära. Siiani on see esimene lennuk millel saab ühenduskohad peaaegu täiesti kokku lükata, ilma et peaks liiga vähese tüürikäigu pärast muretsema.

Image
Image
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

suunurgas tatt ripakil... 8)
tahan ka! :wink:
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Uusi lennukeid tuleb nagu laudu saeveskist :)
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

iga järgmine on eelmiselt ikkagi suurem:)
sel aastal neid Eestis suht palju juba
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

ok. missugune see kõige kõige suurem siis on. Saab ehk sinna saatesse kus kõige kõige kokku tulevad.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

meie kõige kõige täna on ikkagi Keksi Jakovlev
minul on 2,1 meetrit sirutust, tagasihoidlik püss

aga Tarts, kas tead täpselt või teed katse kui palju see resosumps reaalselt mootorile võimsust lisab
kogun vanu vene lennukimootoreid
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Pean tegema paranduse, kas Jani samanimeline mitte suurem ei ole? Ehk siis 2.6 m? ja üle 100 cc mootoriga, Keksil vist 2.4 ja 50 cc kui ma ei eksi.
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Täna proovisin siis mootorit käima. Töötab küll :D . Suurematel pööretel läks päris kiiresti kuumaks, arvatavasti on see siis sellepärast, et pole sisse töödanud? Keerasin, ülemist kruvi natuke lahti ja siis enam nii kuumaks ei läinud.
Millegipärast aga ajas sumpsist musta läga välja, kas see peabki nii olema või on see sellepärast, et panin esialgu natuke rohkem õli(4%)?

Image

Ropka wrote:
aga Tarts, kas tead täpselt või teed katse kui palju see resosumps reaalselt mootorile võimsust lisab
räägitakse, et kuskil 200 rpm-i peaks kindlasti juurde saama, kui hästi läheb siis lausa 400. Online kalkulaatori kohaselt annab see tubli pool kilo/1 kilo vähemalt juurde. Võin midugi mõõta ja hiljem võrrelda (kui reso külge panen) aga ei tea kas hiljem saab sissetöötamata mootori võimsust võrrelda niiviisi.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Alguses musta läga ajamine on normaalne, toimub ju mootori "mõõtukulutamine" ning ärakuluv metall + natuke õlisem kütus = must läga sumpsist.
Mis propp sul ees, kas rpmi ka võtsid?

Reso pole hea enne sissesõidu lõppu külge kruvida, kuna mootor käib kuumemalt ning võimsuse kasvades on ka koormused erinevatele detailidele suuremad.
Sissesõidu lõpp on muidugi subjektiivne, sest bensukas on väga pika elueaga, korralikult koheldes, ning seega ka sissetöötamine pikem.
Minul eelmise hooaja F3A lennukit vedanud CRRC 26cc polnud lahti võttes veel praegugi päris "sile".. :)
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Sissetöötamiseks kasutan 18x8. Rpm-i ei saanud võtta kuna 50Hz lamp segas laes.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

kõige suurem on ilmselt see: http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=DSCF7800
seisab Imre elutoas ja ootab mootorit.Tiiva siruulatus oli mingi 2,8m :roll:
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

Kuno wrote:kõige suurem on ilmselt see: http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=DSCF7800
seisab Imre elutoas ja ootab mootorit.Tiiva siruulatus oli mingi 2,8m :roll:
panid ära :wink:
ma mõtlesin, et ei hakka enne kaagutama, kui muna olemas :wink:
tegelikult tuletab see teema meelde kohe laulu: mul on pikk, kui trepi käsipuu... :lol:
ps; tegelikult elutoas ei seisa sest muidu peaksin mina ilmselt koridoris lae all rippuma nipukate küljes (olen :) abielus ja elan naisega koos)
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

No see viimane märkus naisest oli asjakohane, muidu pilti vaadates juba mõtlesin, et kiisu ja lennu on teised kõik kuuri kupatanud. Mul naine ka ohkas rahuldavalt selle peale ja lubas leppida nendega mis mul toas laiali on :D
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

ma mõtlesin, et ei hakka enne kaagutama, kui muna olemas
mis seal kaagutada....fakt on,et see lennuk on lennanud,hetkel väikese probleemi tõttu (korralikku mootorit pole :twisted: ) on kassile mänguasjaks :lol: Siis veel - Valeri garaazis seisab Wilga,ka mingisuguse 2,8 m tiivaga ja plaanerimeestel on ka ehk ühteist millega uhkustada - Säreveres nägin üht suurt plaanerit - ei teagi kui palju seal seda tiiba oli - aga ikka oli :!:
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Last Down 3XL - 3,6M
Toa pikkus on 9,3M
Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
primaat
Posts: 414
Joined: Sat Dec 22, 2007 9:45
Location: võrumaa

Post by primaat »

Suur tänu selliste piltide eest,mul nüüd ka kodus palju rahulikum õhkkond!!! :D
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

kes on mul külas käinud see teab, et koridorist on aeg ajalt läbipääs tuppa väga raskendatud :lol:
seda enam on naisel hea meel, kui ma jälle labidaga selle tee puhtaks lükkan aeg-ajalt :lol:
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Praeguseks lennuk põhimõtteliselt koos, kuid peab vist 2,4 GHz raadiot ootama jääma, nimelt eilne levi test ei läinud kuigi hästi ja servod võdisesid hirmsalt.
Tagantjärele natuke ehitusprotsessist ka.
Tüüri õlg tuli ise teha. Katsetasin enne vineerist jupiga ja otsisin täpse õla pikkuse ja offset'i keskteljest, et trossidele mingil hetkel lõtku sisse ei tekiks. Üks pool pidi veel 1mm pikem olema, kuna tüüri sarvik polnud päris sümmeetriliselt liimitud.
Image

Alates siit on pildid mootori pehmete puksidega kinnitusest ja selle konstruktsioonist:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=DSCF0561
Image
Tundub, et asi toimib, kuid peab veel katsetama eri puksi materjalidega.

Kuna teadsin, et kaal peaks tulema mõnisada grammi rohkem, kui 5kg üritasin iga sammuga kaalu maha võtta. Näiteks: saba telikule peenike traat(-8g), tüüri trossid ilma kuul liigendita(-5g), saba servodelt võtsin ära alumiinium korpused(-15g), alumiiniumist tiiva/stapi fiksaatorite asemel 0,5mm seinaga süsi torud(-30g), süüte aku regulaatori asemel 1 diood(-10g)... ja nii see kaal läheb.
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Piloot juba kibeleb :lol: :lol:
Image
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Ülekoormusülikonna võiks ka su ema piloodile õmmelda ;)
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

:) seda läheks vist küll vaja
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Peale paljusid jamasid süütega ja raadio süsteemiga tundub, et nüüd peaks kõik funkama. Originaal küünlal vaatasin oli kaks väikest kildu keraamilise osa küljest kadunud :shock: . Loodetavasti ei käinud nad silindri vahelt läbi. kohapeal töötates suri mootor lihtsalt lambist välja ja oli kuulda et kuskilt piibu seest lõi säde üle. Ostsin uue NGK küünla ja peale seda pole nagu jamasid olnud. Lasen täna veel natuke töötata ja ehk saab ka esmalennu ära teha. :D :D :D

Kui veab siis paari tunni pärast olen kollasel :D
Last edited by tarts on Mon May 16, 2011 0:47, edited 1 time in total.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kuis läks? :)
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Väga heasti :D
Kõik toimis nagu peab, FrSky raadiosüsteem toimib üli hästi, ühtegi piiksu lennu ajal ei kuulnud( telemeetria osa hakkab karjuma, kui levi halvaks läheb)
Lennuk ise tundub päris heade lennuomadustega. Väga stabiilselt lendab, nagu 50cc lennuk simus :D . Tasakaal tundus ka kohe paigas olevat. Ainuke märgatav asi oli see et külililennus kisub natuke teliku poole.

Tühikaal tuli 5044g, seda ilma igasuguste lisadeta (spinner, ratta voolundid jne) Kui vastuvõtja ja süüde sama aku pealt panna, saaks alla 5kg, aga tasakaaluga tuleks vist probleeme.

Tõmmet tundub et ka jagub isegi 18x8 sissetöötamis propiga. Väga lahe 8)
User avatar
aviaator
Posts: 398
Joined: Fri Sep 10, 2010 19:18
Location: Tartu
Contact:

Kõige suurem

Post by aviaator »

Ma ei tea kas meil huvilisi on kuid hetkel paigaldan uut toodangut lehele ja kõige suuremad tulevad 4000mm Jak 54 300CC ; Extra 330L 4000mm 300CC, tuleb veel 3000mm ja allapoole tihedas valikus.

Kas sellised meil ka lendama hakkavad kunagi ei oska ennustada, aga vaatepilt oleks nauditav.

Aivar
Post Reply