Page 1 of 1
Extreme Flight Extra 300 78"
Posted: Fri Mar 18, 2011 15:15
by tarts
Mõtlesin, et panen ka pilte ja juttu natuke ehitusprotsessist üles. Lõpuks ometi on unistuste lennuk ostetud

. Küll sai kaua raha kogutud aga noh siin ta siis on.
Esmamulje päris hea. Kere on põhiliselt vineer konstruktsioon. Kuppel on suur ja käib külge kiirkinnitustega, mis on väga lahe. Tiiva, stapi kott ja kuppli kate olidki originaalis kaasas. Natuke tehnikast:
Mootor: DLE-30 ES30G reso toruga
Servod
Tüür: Spektrum A6030 (ostetud RCGrousist 40USD, uus)
kaldtüürides: 2x HS-7955 (RCGroupsist uuena, kah suht odavalt)
Kõrgus: (praeu veel) Bluebird BMS620HS DMG
Gaas: HS-225BB
parda aku: 2100mAh LiFePo4(ilma regulaatorita)
Süüte aku: A123 18650 (1 või 2 dioodi panen pinge alanuseks vahele)
Tiivaulatus: 1980mm
Kaal: 5,2-6kg
Praegu on siis kõige olulisemaks asjaks ehitada see nii kergelt kui võimalik, et sinna 5 kg lähedale saada. Siiani pole vist keegi bensukaga alla 5,2 kg saanud, niipalju kui ma lugend olen.
Pildid:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... e=album206

Posted: Fri Mar 18, 2011 15:24
by tarts
Hinged liimisin ära. Siiani on see esimene lennuk millel saab ühenduskohad peaaegu täiesti kokku lükata, ilma et peaks liiga vähese tüürikäigu pärast muretsema.

Posted: Fri Mar 18, 2011 16:39
by imm
suunurgas tatt ripakil...
tahan ka!

Posted: Sat Mar 19, 2011 20:18
by Marek
Uusi lennukeid tuleb nagu laudu saeveskist

Posted: Sat Mar 19, 2011 21:05
by Ropka
iga järgmine on eelmiselt ikkagi suurem:)
sel aastal neid Eestis suht palju juba
Posted: Sat Mar 19, 2011 21:30
by prosper
ok. missugune see kõige kõige suurem siis on. Saab ehk sinna saatesse kus kõige kõige kokku tulevad.
Posted: Sat Mar 19, 2011 22:00
by Ropka
meie kõige kõige täna on ikkagi Keksi Jakovlev
minul on 2,1 meetrit sirutust, tagasihoidlik püss
aga Tarts, kas tead täpselt või teed katse kui palju see resosumps reaalselt mootorile võimsust lisab
Posted: Sat Mar 19, 2011 23:30
by Marek
Pean tegema paranduse, kas Jani samanimeline mitte suurem ei ole? Ehk siis 2.6 m? ja üle 100 cc mootoriga, Keksil vist 2.4 ja 50 cc kui ma ei eksi.
Posted: Sun Mar 20, 2011 1:41
by tarts
Täna proovisin siis mootorit käima. Töötab küll

. Suurematel pööretel läks päris kiiresti kuumaks, arvatavasti on see siis sellepärast, et pole sisse töödanud? Keerasin, ülemist kruvi natuke lahti ja siis enam nii kuumaks ei läinud.
Millegipärast aga ajas sumpsist musta läga välja, kas see peabki nii olema või on see sellepärast, et panin esialgu natuke rohkem õli(4%)?
Ropka wrote:
aga Tarts, kas tead täpselt või teed katse kui palju see resosumps reaalselt mootorile võimsust lisab
räägitakse, et kuskil 200 rpm-i peaks kindlasti juurde saama, kui hästi läheb siis lausa 400. Online kalkulaatori kohaselt annab see tubli pool kilo/1 kilo vähemalt juurde. Võin midugi mõõta ja hiljem võrrelda (kui reso külge panen) aga ei tea kas hiljem saab sissetöötamata mootori võimsust võrrelda niiviisi.
Posted: Sun Mar 20, 2011 10:51
by mart63
Alguses musta läga ajamine on normaalne, toimub ju mootori "mõõtukulutamine" ning ärakuluv metall + natuke õlisem kütus = must läga sumpsist.
Mis propp sul ees, kas rpmi ka võtsid?
Reso pole hea enne sissesõidu lõppu külge kruvida, kuna mootor käib kuumemalt ning võimsuse kasvades on ka koormused erinevatele detailidele suuremad.
Sissesõidu lõpp on muidugi subjektiivne, sest bensukas on väga pika elueaga, korralikult koheldes, ning seega ka sissetöötamine pikem.
Minul eelmise hooaja F3A lennukit vedanud CRRC 26cc polnud lahti võttes veel praegugi päris "sile"..

Posted: Sun Mar 20, 2011 11:48
by tarts
Sissetöötamiseks kasutan 18x8. Rpm-i ei saanud võtta kuna 50Hz lamp segas laes.
Posted: Mon Mar 21, 2011 11:03
by Kuno
kõige suurem on ilmselt see:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=DSCF7800
seisab Imre elutoas ja ootab mootorit.Tiiva siruulatus oli mingi 2,8m

Posted: Mon Mar 21, 2011 11:15
by imm
panid ära
ma mõtlesin, et ei hakka enne kaagutama, kui muna olemas
tegelikult tuletab see teema meelde kohe laulu: mul on pikk, kui trepi käsipuu...

ps; tegelikult elutoas ei seisa sest muidu peaksin mina ilmselt koridoris lae all rippuma nipukate küljes (olen

abielus ja elan naisega koos)
Posted: Mon Mar 21, 2011 11:33
by prosper
No see viimane märkus naisest oli asjakohane, muidu pilti vaadates juba mõtlesin, et kiisu ja lennu on teised kõik kuuri kupatanud. Mul naine ka ohkas rahuldavalt selle peale ja lubas leppida nendega mis mul toas laiali on

Posted: Mon Mar 21, 2011 11:50
by Kuno
ma mõtlesin, et ei hakka enne kaagutama, kui muna olemas
mis seal kaagutada....fakt on,et see lennuk on lennanud,hetkel väikese probleemi tõttu (korralikku mootorit pole

) on kassile mänguasjaks

Siis veel - Valeri garaazis seisab Wilga,ka mingisuguse 2,8 m tiivaga ja plaanerimeestel on ka ehk ühteist millega uhkustada - Säreveres nägin üht suurt plaanerit - ei teagi kui palju seal seda tiiba oli - aga ikka oli

Posted: Mon Mar 21, 2011 12:15
by Ervin2
Last Down 3XL - 3,6M
Toa pikkus on 9,3M

Posted: Mon Mar 21, 2011 12:35
by primaat
Suur tänu selliste piltide eest,mul nüüd ka kodus palju rahulikum õhkkond!!!

Posted: Mon Mar 21, 2011 13:10
by imm
kes on mul külas käinud see teab, et koridorist on aeg ajalt läbipääs tuppa väga raskendatud
seda enam on naisel hea meel, kui ma jälle labidaga selle tee puhtaks lükkan aeg-ajalt

Posted: Wed Apr 13, 2011 14:48
by tarts
Praeguseks lennuk põhimõtteliselt koos, kuid peab vist 2,4 GHz raadiot ootama jääma, nimelt eilne levi test ei läinud kuigi hästi ja servod võdisesid hirmsalt.
Tagantjärele natuke ehitusprotsessist ka.
Tüüri õlg tuli ise teha. Katsetasin enne vineerist jupiga ja otsisin täpse õla pikkuse ja
offset'i keskteljest, et trossidele mingil hetkel lõtku sisse ei tekiks. Üks pool pidi veel 1mm pikem olema, kuna tüüri sarvik polnud päris sümmeetriliselt liimitud.
Alates siit on pildid mootori pehmete puksidega kinnitusest ja selle konstruktsioonist:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=DSCF0561

Tundub, et asi toimib, kuid peab veel katsetama eri puksi materjalidega.
Kuna teadsin, et kaal peaks tulema mõnisada grammi rohkem, kui 5kg üritasin iga sammuga kaalu maha võtta. Näiteks: saba telikule peenike traat(-8g), tüüri trossid ilma kuul liigendita(-5g), saba servodelt võtsin ära alumiinium korpused(-15g), alumiiniumist tiiva/stapi fiksaatorite asemel 0,5mm seinaga süsi torud(-30g), süüte aku regulaatori asemel 1 diood(-10g)... ja nii see kaal läheb.
Posted: Wed Apr 13, 2011 14:56
by tarts
Posted: Wed Apr 13, 2011 15:55
by Marek
Ülekoormusülikonna võiks ka su ema piloodile õmmelda

Posted: Wed Apr 13, 2011 20:40
by tarts

seda läheks vist küll vaja
Posted: Sun May 15, 2011 15:36
by tarts
Posted: Sun May 15, 2011 20:23
by mart63
Kuis läks?

Posted: Sun May 15, 2011 22:19
by tarts
Väga heasti
Kõik toimis nagu peab, FrSky raadiosüsteem toimib üli hästi, ühtegi piiksu lennu ajal ei kuulnud( telemeetria osa hakkab karjuma, kui levi halvaks läheb)
Lennuk ise tundub päris heade lennuomadustega. Väga stabiilselt lendab, nagu 50cc lennuk simus

. Tasakaal tundus ka kohe paigas olevat. Ainuke märgatav asi oli see et külililennus kisub natuke teliku poole.
Tühikaal tuli 5044g, seda ilma igasuguste lisadeta (spinner, ratta voolundid jne) Kui vastuvõtja ja süüde sama aku pealt panna, saaks alla 5kg, aga tasakaaluga tuleks vist probleeme.
Tõmmet tundub et ka jagub isegi 18x8 sissetöötamis propiga. Väga lahe

Kõige suurem
Posted: Wed May 18, 2011 0:12
by aviaator
Ma ei tea kas meil huvilisi on kuid hetkel paigaldan uut toodangut lehele ja kõige suuremad tulevad 4000mm Jak 54 300CC ; Extra 330L 4000mm 300CC, tuleb veel 3000mm ja allapoole tihedas valikus.
Kas sellised meil ka lendama hakkavad kunagi ei oska ennustada, aga vaatepilt oleks nauditav.
Aivar