Page 1 of 5

Aprill 2011

Posted: Sat Apr 02, 2011 14:18
by Andu
Märtsi teemast kujunes läbu, aga uus kuu on ju vahepeal alanud, jätkaks siit lennutamisteemat.
Eile jalutasin esimest korda mSR-i värskes õhus (ei ole aprillinali) ning täna käisime Harku järves lendamas. Olin esimene, kes kohale jõudis ning alguses ei paistnudki kõik nii hull - natukene sulalund, mõned lombid ja lennuväljal kerge vesi kui mitte öelda, et niiskus.
Kuna kevad tahab kangesti talve seljatada, siis tingimused muutusid üsna kähku. Mõne ajaga sai lennuplatsist järv:
Image
Paparatšod tegid oma tööd ning käisid Mareki auto juures luurel. Saime ka fotosüüdistuse tema uuest Sbachist vms:
Image

Ps! Kui pildid on liiga suured, asendan linkidega.

Ilmateadet vaadates võib karta, et Harkus enam varsti lendamas käia ei saa - ka mitte veesuusaga.

Posted: Sat Apr 02, 2011 15:10
by ik
Mis tõugu see keskmine , F3A kujuga lennuk on?

Posted: Sat Apr 02, 2011 15:18
by Jorgan
Ehk on Iconic-EP

Posted: Sat Apr 02, 2011 16:12
by mart63
TWM Groovy 50 3A

Posted: Sat Apr 02, 2011 18:02
by Marek
Vaatan, et paparatso on miskit huvitavat pildile saanud :)
Täna oli vist viimane kord see aasta Harkul lendamist. Lombid muutusid jää peal iga tunniga suuremaks. Lennukid said maandudes korraliku pesu. Sbachi ei hakanud seal vees katsetama. Hääled siiski sisse said Lauri aias. Mootor töötab hästi ja stap on kinni. Kõik valmis, kui vaid koha ja ilma leiaks.

Matsa kollane Yak on ikka keeruline lennuk. Raskuskese nüüd paigas. Nihutati akud ette poole ja mootor ka nii palju kui sai. Samas on koormatus vist ikka suur. Tiiba on vähe ja klaaskiust kere on raske. Olen kunagi sarnase hiinakaga mässanud. Too oli küll Extra 300 CMP (China Model Production) aga tüüp ei loe tundub. Tiib on ka õhuke. Mis ta siis keeruline on? Variseb jubedalt! Täna sai Kuno ka seda tunda, mida mina reedel kaks korda tundsin. Kunol juhtus see veel suht madalal ka. Õnneks lennuk terve. Kõik korrad siiani õnnek pöörisest välja toodud lennuk edukalt. Ainuke ravi - kiire lend! Eriti ohtlik allatuult pöörded vähesel kiirusel. Matsa pidi kodus tiiva pindala ja lennuki kaalu välja arvutama. Ootan huviga.

Cuprum sai kahjuks oma tiiva noolsust muutvast lennukist lahti. Kadus vist side. Harku kolmnurk?

Submarine Calmato mootori timmisime tema juures nii ära, et ma pole veel paremini tuksuvat mootorit näinud.

Andu kutsus homme kuhugi Jõelähtme kiriku ja mingi golfiklubi kanti asfaltile lendama. Liiklust ei pidanud olema ja 2 km sirge puhas asfalt laiutavad. Oleks vaid ilma homme.

Juhin tähelepanu ka Andu esimesel pildil kui kena ohutu kõik on! Laager taga, lendurid seljaga laagri poole ja seisavad lähestikku!

Posted: Sat Apr 02, 2011 19:05
by Kuno
Matsa kollane Yak on ikka keeruline lennuk
ebameeldivalt käitub jah :evil: Variseb vastikult pöörisesse ja välja tulla ei taha - välja tuleb,kui anda kõrgustüüri alla ja ka siis pika viivitusega.Probleem ilmne ülekaalulisus ja nõrk mootor.Propi valikuga saime enam-vähem ta lendama,aga ohtlik on ta ikkagi.Lennuki kaaluks öeldi olevat ca 3kg :!: ,arvan et mootori staatiline tõmme palju seda ei ületa ja siis ongi nii,et kui on vaja vedada,siis pole seda jaksu kusagilt võtta :roll: ,ainult hooga 8) Sain aru,et mootor veel suht uus-ehk hakkab vähe aja pärast paremini vedama.

Posted: Sat Apr 02, 2011 20:59
by ufo
ma mõttlesin,et kes tahab harkul lennata las ehitab endale vesilennuki see ei karda seda järve :lol:
Hea mõtte ju :twisted:

Posted: Sat Apr 02, 2011 23:07
by Andu
Lühem sirge:
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 7774ef.jpg
Pikem sirge:
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 1353cb.jpg

Ups! Tegin ühest sirgest kahes kohas pilti.

Posted: Sun Apr 03, 2011 0:51
by Marek
Vägev! Kui liiklust tõesti seal ei ole, siis ju väga hea koht! Vaatame kuidas hommikul ja lõunal ilm on.

Posted: Sun Apr 03, 2011 7:40
by ussimuna
Sain eile ära proovida, kaua 2200mAh aku vastu peab mu Radiani peal. Kokkuvõte siis. Lennuaeg 26min. (sellest mootorita umbes 5 min.) Läbitud distants 13km. Pole paha :) http://www.vimeo.com/21854667

Posted: Sun Apr 03, 2011 10:03
by Kpe
Marek wrote: Cuprum sai kahjuks oma tiiva noolsust muutvast lennukist lahti. Kadus vist side. Harku kolmnurk?
Mismoodi sai lahti!!! Kas läks samuti omapead?
Ehk on tõesti Harkus mingid anomaaliad.

Posted: Sun Apr 03, 2011 10:13
by roos
Kus täpsemalt see jõelähtme kiriku - golfiklubi vaheline tee asub? Tuleks ka võibolla oma kopteriga.

Kas keegi on üldse minemas sinna?

Roos

Posted: Sun Apr 03, 2011 10:36
by [J]
ussimuna wrote:Pole paha
Kaugeim punkt 3 km :?: Kas juhtimise saatja on 2G4 ja oli ka suundantenniga? Tagasi oskaks lennuk ka ise lennata?

Posted: Sun Apr 03, 2011 11:02
by ussimuna
[J] wrote:Kas saatja on 2G4 ja oli ka suundantenniga? Tagasi oskaks lennuk ka ise lennata?
Ei 35MHz Futaba 9c ja r319dps. Tagasi ise ei tule :wink:

Posted: Sun Apr 03, 2011 14:25
by Submarin
Marek, Lauri, Tarmo ja Andu lähevad Jõelähtmesse.

Posted: Sun Apr 03, 2011 18:37
by kyylik
eiei ma ei nori..aga..kuidas saab kaotada lennukiga sideme nii et seda enam ei leia kah,,seda enam et lagedal platsil? mis kõrgustel ja kaugustel te siis lendate?

Posted: Sun Apr 03, 2011 18:49
by Andu
Eilne tühi tee täitus täna entusiasmi täis ja tuult trotsivate lenduritega.
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 3ffe15.jpg
Lendasid Calmato, Acromaster, Piper ja miski kodukootud isend. Marek tõestas, et Piper lendab ka tagurpidi e. saba ees.

Siiski oli kerge liiklus peal. Ütleks, et 15 minuti kohta auto.

Posted: Sun Apr 03, 2011 23:30
by Marek
Ma ka ei nori kyylik aga kust sa loed, et lennukit ei leitud enam?

Jõelähtmel see sirge tee seal on tõesti minimaalse liiklusega. Kõrged lumevallid tee ääres nõuavad head tähelepanu maandumisel. Täna oli õnneks teega paralleelne tuul, nii et väga hull ei olnud. Kuniks Piibe asfalt väljas või Kollane rohekas on see koht üks arvestatav variant. Isegi kui mõni auto sõidab seal, siis on seda kaugele näha.

Posted: Mon Apr 04, 2011 16:51
by kyylik
:D ups jh. minu viga,ma mingipärast arvasin et ei leitud enam..:D see kyll läheb sellest teemast välja aga ml on juhtunud nii et kui puldil hakkavad patakad tühjaks saama siis on lennuki mootor end välja lülitanud.kas juhus(mootori rike vms.)v.patareide pärast?

Posted: Mon Apr 04, 2011 17:17
by cuprum
kyylik wrote::D ups jh. minu viga,ma mingipärast arvasin et ei leitud enam..:D see kyll läheb sellest teemast välja aga ml on juhtunud nii et kui puldil hakkavad patakad tühjaks saama siis on lennuki mootor end välja lülitanud.kas juhus(mootori rike vms.)v.patareide pärast?
Khmm, läeb offtopic kätte, aga võtmesõnaks võiks olla failsafe.
"Targematel" vastuvõtjatel on võimalik ette õelda, et mis asendisse signaali kadumisel miski servo (ka ESC on servo) tuleb sättida. Kui saatja "dieedil", siis signaali kadumine üsna tõenäoline :evil:


PS. Varasemast teemast kah OT juttu: On ka mudeleid täitsa "ära kaotatud" ning kui ma õieti mäletan, siis ka plaanerivõistlustel eelmine aasta täiesti valet mudelit juhitud (oma mudel kaotati ära, ning leiti paar päeva hiljem ikkagi üles). Plaaner on suures kõrguses suht kerge silmist kaduma pilvede vahel. Seepärast ka raudne reegel - lennates jälgi ALATI ja AINULT oma mudelit.

Posted: Mon Apr 04, 2011 17:17
by Kuno
Kõrged lumevallid tee ääres nõuavad head tähelepanu maandumisel
suure mudeliga seal startida-maanduda on riskantne.Käisin pühapäeval ka korraks Piibe mnt vaatamas - kui samas vaimus jätkub,arvan,et nädala lõpuks on rada puhas.Pühapäeval oleks seal olnud hea suuskadega toimetada - u 10 cm kõva ja siledat lund oli rajal,samas ta nii kõva ka ei olnud,et ratastega hakkama saada.

Posted: Mon Apr 04, 2011 17:32
by Andu
Emhi, ilm.ee ja accuweatheri andmetel on homme selle nädala kõige rahulikum ilm. Kas on kedagi, kes ühineks ja läheks lendama kuskile? Kohta ei oska öelda - läheks sinna, kus hetkel kõige parem on. Mõtlen siiski pärast tööpäeva.

Posted: Mon Apr 04, 2011 20:51
by Matsa
Nüüd tiivad mõõdetyd ja tiivad kokku 27,31dm2 + kere pind tiibade vahel?seda 5dm2
Kaalu kuskil 2,5-2,8 kg. ehk siis puhta tiivapinna dm2 kohta 91,54 -102,52g.

Saan kaalu veel vähendada suuskade arvelt umbes 200g. ehk siis jääbki kuskil 2,4-2,6kg vahele. Eks siis ole näha kuidas käitub.

Posted: Tue Apr 05, 2011 12:29
by Ervin2
Ilm super,kas on kuhugi minek ka täna.

Posted: Tue Apr 05, 2011 13:24
by Marek
Matsa wrote:Nüüd tiivad mõõdetyd ja tiivad kokku 27,31dm2 + kere pind tiibade vahel?seda 5dm2
Kaalu kuskil 2,5-2,8 kg. ehk siis puhta tiivapinna dm2 kohta 91,54 -102,52g.

Saan kaalu veel vähendada suuskade arvelt umbes 200g. ehk siis jääbki kuskil 2,4-2,6kg vahele. Eks siis ole näha kuidas käitub.
No vot, siit ka see keeruline käitumine lennuki poolt. Sbachil nt tuleb vastav arv 66.5 g dm2 kohta.

Posted: Tue Apr 05, 2011 13:42
by Andu
Mina ja Matsa liigume vist pärast tööpäeva kuskile Kollase juurde, põllu kohale lendama. Et mitte vist päris Kollasele, aga kuskile lähedale.

Posted: Tue Apr 05, 2011 13:48
by Bluesmell
Ervin2 wrote:Ilm super,kas on kuhugi minek ka täna.
Mina lähen just maja ette katsetama just uuesti valmis saanud T-Rex450 kopterit, mis eelmine aasta suvelõpus hämaras lennates gravitatsioonile alla vandus....

Posted: Tue Apr 05, 2011 14:26
by Matsa
No vot, siit ka see keeruline käitumine lennuki poolt. Sbachil nt tuleb vastav arv 66.5 g dm2 kohta.


Nüüd siis kaalu vähendama, et lennuk natukenegi paremini käituma saada.
Usun, et saan kaalu kuskil 80g dm2 kohta, kuid see vist ka lagi.

Posted: Tue Apr 05, 2011 17:59
by Kuno
Minu Extral on ka pinnakoormatus kusagil 100g/dm2 juures - ta on ka ülekaaluline,aga suure mudeli puhul on olukord vähe teisem.Ka on ilmselt mootori staatiline tõmme mdagi muud - mudel kaalub ca 7kg aga mootor jaksab vedada 12,5 kg.Huvitav palju see Yak-i mootor tõmmata jaksab :idea:

Posted: Wed Apr 06, 2011 13:27
by Andu
Kas nädalavahetusel keegi Viljandis või lähedal lendab?