TWM Piper J-3 Cub lahkus

Suured ja väikesed õnnetused mudelitega...
Post Reply
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

TWM Piper J-3 Cub lahkus

Post by Andu »

Täna, kus kõik olid Piibele kogunenud Sbachi esmalendu vaatama, otsustas Piper, et oleks aeg ennast kõigi silme eest juppideks kukkuda (ilmselt, et pilooti häbistada - tuli välja küll!).
Ei saanudki aru, kas tegu oli häirega, või mingi seadistusega, aga lennuk tõmbas hetked pärast starti nina taevasse ja hakkas paremale keerama - piloot surus kõrgustüüri kangi ette ja elerone vasakule, aga miski ei aidanud enam ja just nagu simus, siiski natukene reaalsemalt, tuli piper nina ees emakest maad kündma - jättes seljataha propelleri labad ja saepuru.
Kusjuures, kui mõtlema hakkan, siis sai gaas maha tõmmatud, kui nina oli juba otse maa poole, aga mootor käis ikka täis gaasil edasi (võib-olla kujutan seda enda kaitseks ette).
Vigastused:
Mootori võll on ilmselt kõver, lennukil puudub nina ja mootoriruum, lahkus ka parem küljeaken koos raamidega, vasaku akna raamides on mõrad, sabatüüri ülemine ots on muljuda saanud, tiibadest eraldus vasak eleron, ülejäänud tiib on mitme lahtise luumurruga - murdunud balsa osakesed urvitavad läbi kile välja nagu väikesed luu tükikesed läbi verise naha koos rippiva lihaga, propeller on kolmeks, servode alus salongist on eraldunud, telik on kõver.
Pildid räägivad enda eest:
Image
Image

Matsa - palun vabandust, teen korda! (üritan vähemalt)

Paluks kaaskodanike abi - oleks vaja selle sama piperi jooniseid / skeeme, et üles ehitada lennuki nina osa. Korjasin küll saepuru kokku, aga ei suuda taas luua näidist, milline peaks mootori kinnitus ja nina olema. Ehk keegi leiab ja saab aidata.
Tegu on VIST selle isendiga, vähemalt wingspan on sama: http://www.theworldmodels.com/para/prod ... laneid=188

Häbi on - kõigi nähes ikkagi ja soojenduslennule minnes (hea, et kaamerat küljes polnud :D ).
Kusjuures just enne õhkutõusu mõtlesin, et ei hakka teiste poole õhku tõusma ( mööda lennuvälja ), vaid lähen risti üle lennuvälja õhku, enam-vähem täpselt vastutuult.

Puhaku ta rahus (mõnda aega).
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Äran'd muretse, ka NASA ajaloos on piisavalt õnnetusi ja seda isegi inimestega. Apollod, süstikud jne. Mitte ükski asi pole seni veel taevasse jäänud, isegi pilved mitte :) Allatuleku viisid on jah erinevad...
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Ma arvan, et sinu lennuoskuste süü see kindlasti ei olnud. Mäletan isegi kuidas 30 m pealt selle lennuki tüürid jäigastusid. See saatja ja vastuvõtja on kurjast. Harkus ju nägime kuidas lausa silma all see süsteem lukustus.
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Mis sest, et minu viga ei ole, minu käes juhtus ikkagi. Mis seal enam - lennuk on katki ja laps mu sees on õnnetu.
Foorumisse ei tule minu poolt enne ühtegi postitust, kui lennuk koos ja lendab (nagu ufo, kes postitamisest ära väsis vist).
Kes soovib, saab pidevalt uuenevast albumist ennast toimuvaga kursis hoida:
http://fotoalbum.ee/photos/bunim/sets/1134489

Lähemal uurimisel selgus, et tiivas on kõikidest asjadest terveks jäänud: ÜKS RIBI ja muud mitte midagi. Huvitav - kas tasuks teha siis kohe pikem tiib? :)
User avatar
Matsa
Posts: 682
Joined: Mon May 17, 2010 15:10
Location: Tallinn
Contact:

Post by Matsa »

Andu, ära põe, sest pltide järgi veel täiesti taastatv. Minu ees vabandada pole vaja, sest andsin selle lennuki sulle.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Tiiva kohta tahtsingi öelda,et tee pisut pikem ja natuke tugevama konstruktsiooniga.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Kas on mõitlik ikka pikem teha? Pika tiiva ja lühikese stapi ja tiiva vahe ning suht väike kiil ei ole eriti hea kooslus selle lennuki jaoks, kui just piloot üli hästi eleronide ja pöördetüüri koostööd ei valda.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Pikkust pole palju vaja ca 7-10cm,st. muudad pisut tiiva otste konstruktsiooni.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Kuna aastapäev hakkab tulema, peaks Piperi taas lendu ajama.
Hetkel on seis selline, et tiivad on valmis (kiletamata) ja varsti - varsti saavad tiivad enda alla ka uue kere.
Kardetavasti ei ole pikk ja liikumatu seismine kaalule hästi mõjunud ja uuesti õhku tõustes on ta natukene juurde võtnud. Seega pean ilmselt välja vahetama ka mootori (mis nii kui nii suri kokkupõrkel maaga) mõne uue vastu, millel kuskil 200 - 300g rohkem tõmmet.
Loodetavasti on enne seda valmis, kui Harku jää kandma hakkab.

Illustratsioon:
Image
Ps! Kui tiib paistab pildilt miskit pidi kõver, siis see on pildi defekt... loodetavasti.
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Oot. Misasja? Valmis sai!?
Jäänud on veel kukimuki asjad ja kiletamine. Keegi osav, tark ja andekas on ehk nõus abistama? Pole kunagi varem kiletanud.

Ps! Kõikide sponsorite nimed trükitakse lennukile (ahvatlev võimalus, kas pole?)

Image
Näeb miskipärast selline välja, et ei meenuta Piperit :(
User avatar
Matsa
Posts: 682
Joined: Mon May 17, 2010 15:10
Location: Tallinn
Contact:

Post by Matsa »

Kiletamisel abiks. Mul ka kilet.
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Tänu Matsale võib öelda, et mingis mõttes on Piper jälle osaliselt lennuvõimeline, kuid uus PIPER2000STICK"Andu Fly1" lendab väga harva vanal kujul ja kerel. Nanotehnoloogia lubab nüüd lennu ajal kere kuju, välimust ja värvi vahetada, kuid kõige stabiilsemaks ostutus hetkel kasutuses olev komplekt. Varsti näeme!
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Täna tänan Tartsi, kes suutis esimest korda terve lennu jooksul leviprobleemidest hoiduda tänu tema uuele 2,4 moodulile.

Aitäh!
Post Reply