Page 1 of 1

TWM Piper J-3 Cub lahkus

Posted: Tue Apr 12, 2011 22:25
by Andu
Täna, kus kõik olid Piibele kogunenud Sbachi esmalendu vaatama, otsustas Piper, et oleks aeg ennast kõigi silme eest juppideks kukkuda (ilmselt, et pilooti häbistada - tuli välja küll!).
Ei saanudki aru, kas tegu oli häirega, või mingi seadistusega, aga lennuk tõmbas hetked pärast starti nina taevasse ja hakkas paremale keerama - piloot surus kõrgustüüri kangi ette ja elerone vasakule, aga miski ei aidanud enam ja just nagu simus, siiski natukene reaalsemalt, tuli piper nina ees emakest maad kündma - jättes seljataha propelleri labad ja saepuru.
Kusjuures, kui mõtlema hakkan, siis sai gaas maha tõmmatud, kui nina oli juba otse maa poole, aga mootor käis ikka täis gaasil edasi (võib-olla kujutan seda enda kaitseks ette).
Vigastused:
Mootori võll on ilmselt kõver, lennukil puudub nina ja mootoriruum, lahkus ka parem küljeaken koos raamidega, vasaku akna raamides on mõrad, sabatüüri ülemine ots on muljuda saanud, tiibadest eraldus vasak eleron, ülejäänud tiib on mitme lahtise luumurruga - murdunud balsa osakesed urvitavad läbi kile välja nagu väikesed luu tükikesed läbi verise naha koos rippiva lihaga, propeller on kolmeks, servode alus salongist on eraldunud, telik on kõver.
Pildid räägivad enda eest:
Image
Image

Matsa - palun vabandust, teen korda! (üritan vähemalt)

Paluks kaaskodanike abi - oleks vaja selle sama piperi jooniseid / skeeme, et üles ehitada lennuki nina osa. Korjasin küll saepuru kokku, aga ei suuda taas luua näidist, milline peaks mootori kinnitus ja nina olema. Ehk keegi leiab ja saab aidata.
Tegu on VIST selle isendiga, vähemalt wingspan on sama: http://www.theworldmodels.com/para/prod ... laneid=188

Häbi on - kõigi nähes ikkagi ja soojenduslennule minnes (hea, et kaamerat küljes polnud :D ).
Kusjuures just enne õhkutõusu mõtlesin, et ei hakka teiste poole õhku tõusma ( mööda lennuvälja ), vaid lähen risti üle lennuvälja õhku, enam-vähem täpselt vastutuult.

Puhaku ta rahus (mõnda aega).

Posted: Tue Apr 12, 2011 22:34
by felch
Äran'd muretse, ka NASA ajaloos on piisavalt õnnetusi ja seda isegi inimestega. Apollod, süstikud jne. Mitte ükski asi pole seni veel taevasse jäänud, isegi pilved mitte :) Allatuleku viisid on jah erinevad...

Posted: Wed Apr 13, 2011 0:01
by Marek
Ma arvan, et sinu lennuoskuste süü see kindlasti ei olnud. Mäletan isegi kuidas 30 m pealt selle lennuki tüürid jäigastusid. See saatja ja vastuvõtja on kurjast. Harkus ju nägime kuidas lausa silma all see süsteem lukustus.

Posted: Wed Apr 13, 2011 0:09
by Andu
Mis sest, et minu viga ei ole, minu käes juhtus ikkagi. Mis seal enam - lennuk on katki ja laps mu sees on õnnetu.
Foorumisse ei tule minu poolt enne ühtegi postitust, kui lennuk koos ja lendab (nagu ufo, kes postitamisest ära väsis vist).
Kes soovib, saab pidevalt uuenevast albumist ennast toimuvaga kursis hoida:
http://fotoalbum.ee/photos/bunim/sets/1134489

Lähemal uurimisel selgus, et tiivas on kõikidest asjadest terveks jäänud: ÜKS RIBI ja muud mitte midagi. Huvitav - kas tasuks teha siis kohe pikem tiib? :)

Posted: Wed Apr 13, 2011 9:50
by Matsa
Andu, ära põe, sest pltide järgi veel täiesti taastatv. Minu ees vabandada pole vaja, sest andsin selle lennuki sulle.

Posted: Wed Apr 13, 2011 10:21
by Ervin2
Tiiva kohta tahtsingi öelda,et tee pisut pikem ja natuke tugevama konstruktsiooniga.

Posted: Wed Apr 13, 2011 10:56
by Marek
Kas on mõitlik ikka pikem teha? Pika tiiva ja lühikese stapi ja tiiva vahe ning suht väike kiil ei ole eriti hea kooslus selle lennuki jaoks, kui just piloot üli hästi eleronide ja pöördetüüri koostööd ei valda.

Posted: Wed Apr 13, 2011 11:57
by Ervin2
Pikkust pole palju vaja ca 7-10cm,st. muudad pisut tiiva otste konstruktsiooni.

Posted: Mon Aug 22, 2011 16:00
by Andu
Kuna aastapäev hakkab tulema, peaks Piperi taas lendu ajama.
Hetkel on seis selline, et tiivad on valmis (kiletamata) ja varsti - varsti saavad tiivad enda alla ka uue kere.
Kardetavasti ei ole pikk ja liikumatu seismine kaalule hästi mõjunud ja uuesti õhku tõustes on ta natukene juurde võtnud. Seega pean ilmselt välja vahetama ka mootori (mis nii kui nii suri kokkupõrkel maaga) mõne uue vastu, millel kuskil 200 - 300g rohkem tõmmet.
Loodetavasti on enne seda valmis, kui Harku jää kandma hakkab.

Illustratsioon:
Image
Ps! Kui tiib paistab pildilt miskit pidi kõver, siis see on pildi defekt... loodetavasti.

Posted: Mon Aug 22, 2011 20:09
by Andu
Oot. Misasja? Valmis sai!?
Jäänud on veel kukimuki asjad ja kiletamine. Keegi osav, tark ja andekas on ehk nõus abistama? Pole kunagi varem kiletanud.

Ps! Kõikide sponsorite nimed trükitakse lennukile (ahvatlev võimalus, kas pole?)

Image
Näeb miskipärast selline välja, et ei meenuta Piperit :(

Posted: Mon Aug 22, 2011 22:06
by Matsa
Kiletamisel abiks. Mul ka kilet.

Posted: Mon Oct 31, 2011 19:41
by Andu
Tänu Matsale võib öelda, et mingis mõttes on Piper jälle osaliselt lennuvõimeline, kuid uus PIPER2000STICK"Andu Fly1" lendab väga harva vanal kujul ja kerel. Nanotehnoloogia lubab nüüd lennu ajal kere kuju, välimust ja värvi vahetada, kuid kõige stabiilsemaks ostutus hetkel kasutuses olev komplekt. Varsti näeme!

Posted: Thu Dec 15, 2011 20:08
by Andu
Täna tänan Tartsi, kes suutis esimest korda terve lennu jooksul leviprobleemidest hoiduda tänu tema uuele 2,4 moodulile.

Aitäh!