Belt CP V2 - labadega asfaltis

Suured ja väikesed õnnetused mudelitega...
Post Reply
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Belt CP V2 - labadega asfaltis

Post by priitom »

Käisin täna oma Belt CP-d lennutamas (6 kanalit). Õigemini proovisin kohapeal hõljuda.

2 kuud tagasi oli masin stock seadistuses ja hõljus ilusti kohapeal. Nüüd paar päeva tagasi vahetasin paljud osad süsinikkiu vastu, uus alumiinium rootoripea, alumiinium saba jne. Proovisin kõik lingid jätta enam-vähem sama pikkusega, nagu need olid tehase seadetega, aga tänane lend näitas, et miskit on jamasti...

Probleem on lihtne: kui kopter jalad maast lahti saab, hakkab kohe vasakule/tahapoole tüürima. Milles võib olla viga :?:

Mingit kohapeal tiirutamise probleemi pole, sest rihm on pinges, sabaservo ilusti tsentris. Labade kaldenurk peaks samuti õige olema. Kõik lingid ja servohoovad on enam-vähem 90-kraadi, nagu olema peab. Swashplate on võrdselt ühel kõrgusel.
Kust peaksin viga otsima?

See viga läks mulle juba ühe peahammasratta maksma, samuti oli kõver rootoripea horisontaalne võll, flybar kõver. Aga alumiinium siiski õigustas end esimesel lennukatsel :) ja carbon-fiber labad näitas samuti end heast valgusest.
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

kui hakkab mingis suunas vedama, siis pikenda nende servode juures olevaid linke või vastupidi lühenda vastassuunas.

Väikest kopterit on enne lennutamist hea katsetada käes hoides ning siis tunnetada, kas hakkab kuhugile vedama v mitte.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Mõõda swashplate nurk ära. Peab olema igast küljest 90 kraadi peavõlli suhtes. Edasi proovi trimmidega. Veidi kergitad kopterit ja kui kuhugi kaldub, siis maha tagasi ja trimmi vastu. Ära õhus trimmi! Ehk ainult viimane "peenseadistus". Loomulikult liigutab ka tuul kopterit. Kõige parem ikka võimalikult vaikse tuulega trimmida.
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Kas sa kontrollisid ikka kõik rootoripea mehaanika ühendused üle? Kõik laagrid ja linkide enda liikumine, kas oli takistatud v mitte.

Mul on kogemusi, kus üksikud linkid liikusid raskelt, tehases oli liialt keermeliimiga hullatud labahoidja survelaagrite juures jne.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Ma kontrollisin täna erinevaid mooduseid. Esimese asjana avastasin, et saatja sees olid 3 polti enam-vähem lahtised, mis parempoolset kangi kontrollivad. Keerasin need kinni ja kopter muutus stabiilsemaks.

Siiski, vasemale poole tüürimine säilis. Mul on juba mitmendat korda swashplate ilusti erinevate lingi kõrgustega tasa seadistatud, aga probleem on endine.
Kui vasempoolset pikemat linki väga palju kõrgemaks kergitasin tundus isegi, et kopter püsib paigal, aga sedamoodi on võimatu lennata. Paremale kallutada praktiliselt ei saagi.

Tiirutasin täna õhtul tühjas parklas ja kõik muu töötab laitmatult, ainult see vasakule tüürimine segab..
Kõik laagrid, lingid, ühendused olen üle vaatand, kuid eks ma mõni päev kontrollin uuesti ja põhjalikumalt. Täitsa võimalik, et keermeliim võib paari detaili natuke liialt "kinni hoida" kuigi ei tohiks... selle peale määrimisega ma ei liialdanud. Kõik laagrid ja liikuvad ühendused on tugevalt õlitatud ja liikumine peaks norm olema. :?

Aa.. ja trimme keerasin samuti täna vastu. Vasemale liikumine kadus, aga samas tekkis uus probleem, kui kopter juba õhus oli - kallutas liialt paremale nii et gaasi andes lõppeks selline kallutamine crashiga.

Tuulevaikus oli - super olud.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Aga kas raskuskese oli paigas? Belt CP V2 on originaalakuga (1,8 Ah) nii sabaraske, et enda omale pidin 20g raskuse kabiini ninasse kleepima. Ühe tegelase sama kopter täpselt samal põhjusel minu käes paranduses peale crashi.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

trebla wrote:Aga kas raskuskese oli paigas? Belt CP V2 on originaalakuga (1,8 Ah) nii sabaraske, et enda omale pidin 20g raskuse kabiini ninasse kleepima. Ühe tegelase sama kopter täpselt samal põhjusel minu käes paranduses peale crashi.
Ma arvan, et kui saba olekski liiga raske, siis liiguks kopter tahapoole, mitte vasakule küljele. Ja see liikumine on vägaaa kiire. Vahetan lähipäevil probleemseid osasid välja ja vaatan, kas õnnestub viga kõrvaldada.
Laenan sõbra käest teist saatjat. Arvan, et viga on selles.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Siis peaks ju rootori asendist näha olema. Proovi kopter põrandal hoida näiteks puulatiga ja vaata kuhupoole rootor kallutab. Oma GWS-i crashe meenutades oli täiesti sümptomaatiline, et kopter liikus tagasi ja vasakule, ainult swashi reguleerimisest ei piisanud,pidin raskuskeskme rohkem ette viima.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Post Reply