Page 1 of 1

Belt CP V2 - labadega asfaltis

Posted: Sat Apr 30, 2011 22:25
by priitom
Käisin täna oma Belt CP-d lennutamas (6 kanalit). Õigemini proovisin kohapeal hõljuda.

2 kuud tagasi oli masin stock seadistuses ja hõljus ilusti kohapeal. Nüüd paar päeva tagasi vahetasin paljud osad süsinikkiu vastu, uus alumiinium rootoripea, alumiinium saba jne. Proovisin kõik lingid jätta enam-vähem sama pikkusega, nagu need olid tehase seadetega, aga tänane lend näitas, et miskit on jamasti...

Probleem on lihtne: kui kopter jalad maast lahti saab, hakkab kohe vasakule/tahapoole tüürima. Milles võib olla viga :?:

Mingit kohapeal tiirutamise probleemi pole, sest rihm on pinges, sabaservo ilusti tsentris. Labade kaldenurk peaks samuti õige olema. Kõik lingid ja servohoovad on enam-vähem 90-kraadi, nagu olema peab. Swashplate on võrdselt ühel kõrgusel.
Kust peaksin viga otsima?

See viga läks mulle juba ühe peahammasratta maksma, samuti oli kõver rootoripea horisontaalne võll, flybar kõver. Aga alumiinium siiski õigustas end esimesel lennukatsel :) ja carbon-fiber labad näitas samuti end heast valgusest.

Posted: Sun May 01, 2011 14:24
by Riff
kui hakkab mingis suunas vedama, siis pikenda nende servode juures olevaid linke või vastupidi lühenda vastassuunas.

Väikest kopterit on enne lennutamist hea katsetada käes hoides ning siis tunnetada, kas hakkab kuhugile vedama v mitte.

Posted: Sun May 01, 2011 20:46
by Kpe
Mõõda swashplate nurk ära. Peab olema igast küljest 90 kraadi peavõlli suhtes. Edasi proovi trimmidega. Veidi kergitad kopterit ja kui kuhugi kaldub, siis maha tagasi ja trimmi vastu. Ära õhus trimmi! Ehk ainult viimane "peenseadistus". Loomulikult liigutab ka tuul kopterit. Kõige parem ikka võimalikult vaikse tuulega trimmida.

Posted: Sun May 01, 2011 22:01
by Riff
Kas sa kontrollisid ikka kõik rootoripea mehaanika ühendused üle? Kõik laagrid ja linkide enda liikumine, kas oli takistatud v mitte.

Mul on kogemusi, kus üksikud linkid liikusid raskelt, tehases oli liialt keermeliimiga hullatud labahoidja survelaagrite juures jne.

Posted: Sun May 01, 2011 23:21
by priitom
Ma kontrollisin täna erinevaid mooduseid. Esimese asjana avastasin, et saatja sees olid 3 polti enam-vähem lahtised, mis parempoolset kangi kontrollivad. Keerasin need kinni ja kopter muutus stabiilsemaks.

Siiski, vasemale poole tüürimine säilis. Mul on juba mitmendat korda swashplate ilusti erinevate lingi kõrgustega tasa seadistatud, aga probleem on endine.
Kui vasempoolset pikemat linki väga palju kõrgemaks kergitasin tundus isegi, et kopter püsib paigal, aga sedamoodi on võimatu lennata. Paremale kallutada praktiliselt ei saagi.

Tiirutasin täna õhtul tühjas parklas ja kõik muu töötab laitmatult, ainult see vasakule tüürimine segab..
Kõik laagrid, lingid, ühendused olen üle vaatand, kuid eks ma mõni päev kontrollin uuesti ja põhjalikumalt. Täitsa võimalik, et keermeliim võib paari detaili natuke liialt "kinni hoida" kuigi ei tohiks... selle peale määrimisega ma ei liialdanud. Kõik laagrid ja liikuvad ühendused on tugevalt õlitatud ja liikumine peaks norm olema. :?

Aa.. ja trimme keerasin samuti täna vastu. Vasemale liikumine kadus, aga samas tekkis uus probleem, kui kopter juba õhus oli - kallutas liialt paremale nii et gaasi andes lõppeks selline kallutamine crashiga.

Tuulevaikus oli - super olud.

Posted: Wed May 18, 2011 17:57
by trebla
Aga kas raskuskese oli paigas? Belt CP V2 on originaalakuga (1,8 Ah) nii sabaraske, et enda omale pidin 20g raskuse kabiini ninasse kleepima. Ühe tegelase sama kopter täpselt samal põhjusel minu käes paranduses peale crashi.

Posted: Wed May 18, 2011 23:31
by priitom
trebla wrote:Aga kas raskuskese oli paigas? Belt CP V2 on originaalakuga (1,8 Ah) nii sabaraske, et enda omale pidin 20g raskuse kabiini ninasse kleepima. Ühe tegelase sama kopter täpselt samal põhjusel minu käes paranduses peale crashi.
Ma arvan, et kui saba olekski liiga raske, siis liiguks kopter tahapoole, mitte vasakule küljele. Ja see liikumine on vägaaa kiire. Vahetan lähipäevil probleemseid osasid välja ja vaatan, kas õnnestub viga kõrvaldada.
Laenan sõbra käest teist saatjat. Arvan, et viga on selles.

Posted: Wed May 18, 2011 23:41
by trebla
Siis peaks ju rootori asendist näha olema. Proovi kopter põrandal hoida näiteks puulatiga ja vaata kuhupoole rootor kallutab. Oma GWS-i crashe meenutades oli täiesti sümptomaatiline, et kopter liikus tagasi ja vasakule, ainult swashi reguleerimisest ei piisanud,pidin raskuskeskme rohkem ette viima.