Page 1 of 1

Servode asetus aerobaatika lennukitel

Posted: Mon May 16, 2011 9:36
by nuudel
Tere,

kuskilt jäi silma, et seda tüüpi lennukitel asetatakse servod vahel väga l2hedale tyyridele. Foorumis oli paars6na aga ei leia enam seda. Seega küsimus - miks on hea või halb kui servod asetada võimaliklt lähedale tiibadele ja hoovad võimalikult lühikesed saaksid? Pikem ja tervamam käik?

Re: Servode asetus aerobaatika lennukitel

Posted: Mon May 16, 2011 10:15
by cuprum
Nu rusikareegel on see, et mida pikem ja keerulisem link, seda rohkem ronib sinna lõtku sisse.

Teine asi servode asukoha valikul on aga kindlasti raskuskese. Varras/traat on tunduvalt kergem, kui jaksukas servo.

Posted: Mon May 16, 2011 13:16
by lauri
Eks kõik sõltub mudelist. Paljudel on tõepoolest näiteks kõrgustüüri servod sabas, mõlema kõrgustüüri poole jaoks oma, lühikese söevardaga ühendatud tüüri külge. Pöördetüüri servo(d) on tavaliselt ees ja ühenduvad pöördetüüriga pingutatud trossidega. Lahendusi on erinevaid...

Soovitan vaadata F3A pilte... alusta näiteks www.f3a.fi

Posted: Mon May 16, 2011 13:54
by Kuno
servode paigutamisel tuleb tihti arvestada just raskuskeskmega - kui väikesele mudelile sabasse 3 servot panna,siis ei ole lootustki raskuskeset paika saada.Üsna tihti ei ole väiksemal mudelil sabas piisavalt ruumi servo(de) paigaldamiseks.Tegelikult on juhtmeid sabasse ja tiibade juurde lihtsam vedada,kui teha mingisuguseid pikki kavalaid linke,seega eelistada tuleks servo paigaldamist võimalikult tüüri lähedale.Erandiks võib lugeda bensiinimootori,või üldse sisepõlemismootori gaasiservot - see on mõistlik mootorist kaugemale paigutada - elu on näidanud,et kestavad kauem ja ei üllata ootamatu ülesütlemisega - seal kaugem paigaldus vähendab vibratsiooni kahjulikku mõju.

Posted: Mon May 16, 2011 13:58
by nuudel
No jah ega ma ka muud selgitust ei osanud välja mõelda enda jaoks nagu kuno selgitas. Kokkuvõtvalt pane kuhu tahad ja tee kuidas tahad aga peaasi, et toimiks ning kestaks.