Page 1 of 1
Tragi T-801X Cluster, F5J Cluster 375
Posted: Fri Jun 03, 2011 12:33
by [J]
Posted: Fri Jun 03, 2011 22:41
by felch
Väga ilus linnuke....
Posted: Fri Jun 03, 2011 22:48
by frank 40
Ja täitsa Tartus tehtud! FR
Posted: Tue Apr 24, 2012 11:31
by [J]
Eestis on Tragidega lendajaid umbes kahekümne ringis. Viimastel suurvõistlustel maailmas on Tragi Cluster jõudnud stabiilselt finaalidesse.
Siin mõned fotod kohalikest TRAGI lennukitega lendajatest ja lennukitest:
Posted: Tue Apr 24, 2012 19:45
by Kiku
Pühapäevast saadik kuulun ka mina sellesse elitaarsesse Tragi pilootide klubisse (mul on 700 seeria mitte Cluster, segaduse vältlimiseks).
Posted: Thu May 10, 2012 9:14
by [J]
Siin üks F5J Clusteri vajumiskiiruse diagramm peaaegu tuulevaiksel õhtul:
![Image](http://gallery.pistik.com/albums/album27/TC33.jpg)
Vajumiskiirus seekord 18 m/min (0,3 m/s).
Posted: Thu Jul 05, 2012 10:46
by [J]
Veel tulemusi F5J Clusteri vajumiskiirusest täiesti tuulevaiksel suveõhtul umbes kella 9 paiku:
![Image](http://gallery.pistik.com/albums/album27/c_333.jpg)
Kogu lend 16m/min (0,26 m/sek) ja madalal 60 meetrist kuni maani 13 m/min (0,217 m/sek).
Clusteri omapära tundub olevat väga head lennuomadused madalal nõrkades õhuvooludes. Mõnekümne meetri kõrguselt mullike leida ja uuesti üles minna pole eriti suur ime.
![Image](http://gallery.pistik.com/albums/album27/j_787.jpg)
Posted: Fri Jul 06, 2012 19:30
by [J]
Clusteriga mäeveerulendu:
Posted: Fri Jul 20, 2012 23:50
by [J]
Täna oli F5J termikalennu trenn:
Mõnekümne meetri kõrguselt mullike leida ja Clusteriga uuesti üles minna pole eriti suur ime.
Teisel lennul tekkiski 20 meetrisest kõrgusest hoolimata "ellujäämise võimalus" ja peagi oli lennuk üleval tagasi. 50 meetri peal tabas liigsest "punnitamisest" õhuvooluse rebenemine tiival. Kukkumise kineetiline energia võimaldas siiski kohe enamvähem samale kõrgusele tagasi jõuda:
Posted: Mon Jul 23, 2012 12:53
by [J]
Üks põnev tabel UK kümne parima piloodi F3J tehnikast. Siit saab aimu, mis on töökindel ja võimaldab teha tuhandeid lende mitme aasta jooksul head lennukit pulbriks laskmata:
http://www.barcs.co.uk/f3j-2011
Teksti autor omab muide poodi
http://www.hyperflight.co.uk/ .
20% UK parimate lennukitest seejuures selles tabelis Tartu firma TRAGI Clusterid.
Posted: Sat Nov 03, 2012 0:31
by [J]
Posted: Sun Jun 23, 2013 2:23
by [J]
F5J peab lendama võistluslennul 10 minutilise (600 sekundit) lennu. Siin Cluster F5J lennud mõõdetuna Altis V3-ga ilusal suvepäeval Vääna lennuväljal 22. juunil:
Mida madalam mootorlennu osa, seda rohkem punkte saab.
Posted: Sat Jul 13, 2013 14:38
by [J]
Ilusal tuulevaiksel suveõhtul tekkis soov mõõta oma 2011 aastal muretsetud
F5J Clusteri vajumiskiirust. Lennud toimusid õhtul veidi enne kella kümmet:
![Image](http://gallery.pistik.com/albums/album27/Cluster_F5J.jpg)
Tulemused sarnased eelmisel aastal mõõdetuga. 0,23 m/s on kõva tulemus ja eks oma osa selles on ka jahtuval, soojust õhkaval heinamaal.
Posted: Sat Jul 27, 2013 11:54
by [J]
Kaasaegse "termikalaua"" pind on peegel:
Posted: Fri Aug 30, 2013 15:53
by [J]
Video Tartu firma TRAGI uhiuuest V-sabaga Clusterist:
Posted: Sun Oct 06, 2013 12:02
by [J]
Kõige lihtsam ja odavam vahend lennuki kõrgstariks on veidikene tamiili ja jupp kummi. Saab hakkama ka ilma abilisteta:
(klõpsa pildil)
Video oktoobrikuu tuuliselt Haljava lennuväljalt.
Posted: Tue Jan 21, 2014 13:41
by [J]
prosper wrote:Võistlustel tunneb tegelikult head lendajad kergelt ära näo järgi - nad on enamusest tunduvalt päevitunumad. No vist sellepärast et nägu päikese poole kogu aeg. Aga kes on Eesti Tragi testpiloot ? Kelle nägu on päevitunud ?
Ega ma täpselt ei tea aga vastata ikka võib.
Esmalt kindlasti Baltic Openi võistluste tabelite tipus olevad piloodid. Testpiloot on tegelikult igaüks, kes lennuki lendamisest ja täiustamisvõimalustest asjalikku infi firmale annab. Tragi lennukeid on üle maailma Saksamaast USA ja Austraaliani.
Mõned Tragi Clusteri foorumid, kus palju juttu testidest erineva raskuskeskmega jne.:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1189811
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... 801X/page4
Posted: Mon Jan 12, 2015 22:16
by [J]
https://www.facebook.com/ukf3j2014
Paistab, et Tartu Tragi OÜ võistluslennukid "Cluster" on UK koondise põhilennukiks saanud
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Posted: Sat Apr 04, 2015 12:34
by [J]
Minu
Cluster 801XE alustas märtsis oma 4. hooaega. Suur reede osutus Keila-Joa kandis heaks vaikse tuulega termikailmaks. F5J klassis on kasulik alustada väikeselt mootorlennu algkõrguselt ja väikestelt kõrgustelt 10 minutilise lennu täislendamine oli seekord tavalisest tunduvalt lihtsam:
![Image](http://gallery.pistik.com/albums/album27/150415_G.jpg)
Posted: Fri Oct 09, 2015 19:42
by [J]
Siin kena ülevaade Tartu firma Tragi lennukist F5J Cluster 375:
http://www.mfv-marbach.ch/wbb3/index.ph ... ostID=9812
Eesti pilootidel oli suvel võistlustel selliseid uusimaid variante näha F3J klassis kahel ja F5J klassis kolmel võistlejal.