Tragi T-801X Cluster, F5J Cluster 375

Arutelu kõigi raadioteel juhitavate plaanerite teemal...
Post Reply
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Tragi T-801X Cluster, F5J Cluster 375

Post by [J] »

Last edited by [J] on Fri Oct 09, 2015 19:28, edited 8 times in total.
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Väga ilus linnuke....
Pole midagi paremat halvast ilmast !
frank 40
Posts: 96
Joined: Sun Aug 17, 2008 23:33
Location: Tartu

Post by frank 40 »

Ja täitsa Tartus tehtud! FR
Tartu 56150139
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Eestis on Tragidega lendajaid umbes kahekümne ringis. Viimastel suurvõistlustel maailmas on Tragi Cluster jõudnud stabiilselt finaalidesse.
Siin mõned fotod kohalikest TRAGI lennukitega lendajatest ja lennukitest:
Image
Last edited by [J] on Mon Jan 12, 2015 22:18, edited 1 time in total.
Kiku
Posts: 173
Joined: Tue Jan 26, 2010 22:55
Location: Tallinn, Mustamäe

Post by Kiku »

Pühapäevast saadik kuulun ka mina sellesse elitaarsesse Tragi pilootide klubisse (mul on 700 seeria mitte Cluster, segaduse vältlimiseks).
Last edited by Kiku on Thu May 10, 2012 9:56, edited 1 time in total.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Siin üks F5J Clusteri vajumiskiiruse diagramm peaaegu tuulevaiksel õhtul:
Image
Vajumiskiirus seekord 18 m/min (0,3 m/s).
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Veel tulemusi F5J Clusteri vajumiskiirusest täiesti tuulevaiksel suveõhtul umbes kella 9 paiku:
Image
Kogu lend 16m/min (0,26 m/sek) ja madalal 60 meetrist kuni maani 13 m/min (0,217 m/sek).
Clusteri omapära tundub olevat väga head lennuomadused madalal nõrkades õhuvooludes. Mõnekümne meetri kõrguselt mullike leida ja uuesti üles minna pole eriti suur ime.
Image
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Clusteriga mäeveerulendu:
Image
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Täna oli F5J termikalennu trenn:
Mõnekümne meetri kõrguselt mullike leida ja Clusteriga uuesti üles minna pole eriti suur ime.
Teisel lennul tekkiski 20 meetrisest kõrgusest hoolimata "ellujäämise võimalus" ja peagi oli lennuk üleval tagasi. 50 meetri peal tabas liigsest "punnitamisest" õhuvooluse rebenemine tiival. Kukkumise kineetiline energia võimaldas siiski kohe enamvähem samale kõrgusele tagasi jõuda:

Image
Last edited by [J] on Thu Feb 21, 2013 15:38, edited 1 time in total.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Üks põnev tabel UK kümne parima piloodi F3J tehnikast. Siit saab aimu, mis on töökindel ja võimaldab teha tuhandeid lende mitme aasta jooksul head lennukit pulbriks laskmata:

http://www.barcs.co.uk/f3j-2011

Teksti autor omab muide poodi http://www.hyperflight.co.uk/ .

20% UK parimate lennukitest seejuures selles tabelis Tartu firma TRAGI Clusterid.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Siin üks pikk arutlus Tragi Clusteritest:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1189811

Lõpus juttu ka uuematest arendustest. V-sabaga variandist jne.:
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 11&page=45
Image
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

F5J peab lendama võistluslennul 10 minutilise (600 sekundit) lennu. Siin Cluster F5J lennud mõõdetuna Altis V3-ga ilusal suvepäeval Vääna lennuväljal 22. juunil:

Image

Mida madalam mootorlennu osa, seda rohkem punkte saab.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Ilusal tuulevaiksel suveõhtul tekkis soov mõõta oma 2011 aastal muretsetud F5J Clusteri vajumiskiirust. Lennud toimusid õhtul veidi enne kella kümmet:
Image
Tulemused sarnased eelmisel aastal mõõdetuga. 0,23 m/s on kõva tulemus ja eks oma osa selles on ka jahtuval, soojust õhkaval heinamaal.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kaasaegse "termikalaua"" pind on peegel:

Image
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Video Tartu firma TRAGI uhiuuest V-sabaga Clusterist:

Image
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kõige lihtsam ja odavam vahend lennuki kõrgstariks on veidikene tamiili ja jupp kummi. Saab hakkama ka ilma abilisteta:
Image
(klõpsa pildil)
Video oktoobrikuu tuuliselt Haljava lennuväljalt.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

prosper wrote:Võistlustel tunneb tegelikult head lendajad kergelt ära näo järgi - nad on enamusest tunduvalt päevitunumad. No vist sellepärast et nägu päikese poole kogu aeg. Aga kes on Eesti Tragi testpiloot ? Kelle nägu on päevitunud ?
Ega ma täpselt ei tea aga vastata ikka võib.
Esmalt kindlasti Baltic Openi võistluste tabelite tipus olevad piloodid. Testpiloot on tegelikult igaüks, kes lennuki lendamisest ja täiustamisvõimalustest asjalikku infi firmale annab. Tragi lennukeid on üle maailma Saksamaast USA ja Austraaliani.
Mõned Tragi Clusteri foorumid, kus palju juttu testidest erineva raskuskeskmega jne.:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1189811
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... 801X/page4
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

https://www.facebook.com/ukf3j2014

Paistab, et Tartu Tragi OÜ võistluslennukid "Cluster" on UK koondise põhilennukiks saanud :!:
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Minu Cluster 801XE alustas märtsis oma 4. hooaega. Suur reede osutus Keila-Joa kandis heaks vaikse tuulega termikailmaks. F5J klassis on kasulik alustada väikeselt mootorlennu algkõrguselt ja väikestelt kõrgustelt 10 minutilise lennu täislendamine oli seekord tavalisest tunduvalt lihtsam:

Image

Image

Image
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Siin kena ülevaade Tartu firma Tragi lennukist F5J Cluster 375:

http://www.mfv-marbach.ch/wbb3/index.ph ... ostID=9812

Eesti pilootidel oli suvel võistlustel selliseid uusimaid variante näha F3J klassis kahel ja F5J klassis kolmel võistlejal.

Image
Post Reply