Tragi T-801X Cluster, F5J Cluster 375
Tragi T-801X Cluster, F5J Cluster 375
Last edited by [J] on Fri Oct 09, 2015 19:28, edited 8 times in total.
Eestis on Tragidega lendajaid umbes kahekümne ringis. Viimastel suurvõistlustel maailmas on Tragi Cluster jõudnud stabiilselt finaalidesse.
Siin mõned fotod kohalikest TRAGI lennukitega lendajatest ja lennukitest:
Siin mõned fotod kohalikest TRAGI lennukitega lendajatest ja lennukitest:
Last edited by [J] on Mon Jan 12, 2015 22:18, edited 1 time in total.
Veel tulemusi F5J Clusteri vajumiskiirusest täiesti tuulevaiksel suveõhtul umbes kella 9 paiku:
Kogu lend 16m/min (0,26 m/sek) ja madalal 60 meetrist kuni maani 13 m/min (0,217 m/sek).
Clusteri omapära tundub olevat väga head lennuomadused madalal nõrkades õhuvooludes. Mõnekümne meetri kõrguselt mullike leida ja uuesti üles minna pole eriti suur ime.
Kogu lend 16m/min (0,26 m/sek) ja madalal 60 meetrist kuni maani 13 m/min (0,217 m/sek).
Clusteri omapära tundub olevat väga head lennuomadused madalal nõrkades õhuvooludes. Mõnekümne meetri kõrguselt mullike leida ja uuesti üles minna pole eriti suur ime.
Täna oli F5J termikalennu trenn:
Teisel lennul tekkiski 20 meetrisest kõrgusest hoolimata "ellujäämise võimalus" ja peagi oli lennuk üleval tagasi. 50 meetri peal tabas liigsest "punnitamisest" õhuvooluse rebenemine tiival. Kukkumise kineetiline energia võimaldas siiski kohe enamvähem samale kõrgusele tagasi jõuda:Mõnekümne meetri kõrguselt mullike leida ja Clusteriga uuesti üles minna pole eriti suur ime.
Last edited by [J] on Thu Feb 21, 2013 15:38, edited 1 time in total.
Üks põnev tabel UK kümne parima piloodi F3J tehnikast. Siit saab aimu, mis on töökindel ja võimaldab teha tuhandeid lende mitme aasta jooksul head lennukit pulbriks laskmata:
http://www.barcs.co.uk/f3j-2011
Teksti autor omab muide poodi http://www.hyperflight.co.uk/ .
20% UK parimate lennukitest seejuures selles tabelis Tartu firma TRAGI Clusterid.
http://www.barcs.co.uk/f3j-2011
Teksti autor omab muide poodi http://www.hyperflight.co.uk/ .
20% UK parimate lennukitest seejuures selles tabelis Tartu firma TRAGI Clusterid.
Siin üks pikk arutlus Tragi Clusteritest:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1189811
Lõpus juttu ka uuematest arendustest. V-sabaga variandist jne.:
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 11&page=45
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1189811
Lõpus juttu ka uuematest arendustest. V-sabaga variandist jne.:
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 11&page=45
Ega ma täpselt ei tea aga vastata ikka võib.prosper wrote:Võistlustel tunneb tegelikult head lendajad kergelt ära näo järgi - nad on enamusest tunduvalt päevitunumad. No vist sellepärast et nägu päikese poole kogu aeg. Aga kes on Eesti Tragi testpiloot ? Kelle nägu on päevitunud ?
Esmalt kindlasti Baltic Openi võistluste tabelite tipus olevad piloodid. Testpiloot on tegelikult igaüks, kes lennuki lendamisest ja täiustamisvõimalustest asjalikku infi firmale annab. Tragi lennukeid on üle maailma Saksamaast USA ja Austraaliani.
Mõned Tragi Clusteri foorumid, kus palju juttu testidest erineva raskuskeskmega jne.:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1189811
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... 801X/page4
https://www.facebook.com/ukf3j2014
Paistab, et Tartu Tragi OÜ võistluslennukid "Cluster" on UK koondise põhilennukiks saanud
Paistab, et Tartu Tragi OÜ võistluslennukid "Cluster" on UK koondise põhilennukiks saanud
Siin kena ülevaade Tartu firma Tragi lennukist F5J Cluster 375:
http://www.mfv-marbach.ch/wbb3/index.ph ... ostID=9812
Eesti pilootidel oli suvel võistlustel selliseid uusimaid variante näha F3J klassis kahel ja F5J klassis kolmel võistlejal.
http://www.mfv-marbach.ch/wbb3/index.ph ... ostID=9812
Eesti pilootidel oli suvel võistlustel selliseid uusimaid variante näha F3J klassis kahel ja F5J klassis kolmel võistlejal.