Täiesti puhas leht ehk kuidas alustada lendamist :)

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
musu
Posts: 23
Joined: Sun Jun 26, 2011 22:31

Täiesti puhas leht ehk kuidas alustada lendamist :)

Post by musu »

Tere!

Olen täiesti puhas leht. Näinud mudellennukeid vaid youtube-st ja poes klaasi tagant. Ok ok, mingi odava käkerdise helikopteriga kunagi proovinud, aga vot ei tulnud välja.
Millest peab alustama? Kas peaks mingit teooriat ka kuskil omandama (no nii roheline olen, seepärast ka küsin :oops: ) või lihtsalt muretsema kuskilt mingi masina ja ise pusima hakkama?
Siinkohal - mis on algajale sobivam? Lennuk või helikopter? Enda olematu loogika ütleb, et lennukiga on kergem alustada, helikopter nõuab kindlamat kätt :)
Ärge maha tehke, eks :) Aidake õnnetut naisolevust :roll:

Ette tänades,

musu

PS! Abikaasa tahab ka, aga tal on teadmisi rohkem nii, et räägin ainult enda eest :P
andi
Posts: 140
Joined: Mon Aug 23, 2010 23:18
Location: Harjumaa, Järvamaa

Post by andi »

Räägin oma kogemusest. Ise pusisin. Noh, mul on tegelikult tugev teooria all, aerodünaamikat olen õppinud küll :) Aga praktika, eriti kaugjuhtimises on midagi muud. Soovitan käesolevat foorumit lapata ja kui võõrkeeled suus, siis materjali leidub küllaga. Igaüks muidugi suunab mingil hetkel enda lennukeid ostma, seega osa juttu tuleb läbi "filtri" lasta, aga üldpõhimõtted on ikka samad.

Mina ammutasin omajagu tarkust siit: http://www.rc-airplane-world.com/
Raadiod: 35MHz kanal 61 ja 63
2,4GHz DSM2/DSMX
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Ja kui võõras keel peaks ehmatama, siis lühikokkuvõte sellest, mis saaksid siinsamas arhiivides ringi tuustides ;)

* Esimeseks asjaks soovitaksin "kapist välja tulla" ja mõnele siinse kamba koosviibimisele laekuda - näeksid(/te) natukene lähemalt neid veidraid asju, ja saaksite ka konkreetsematele küsimustele vastuseid. Tlna lähikonnas tasuks "Kollaselt" läbi astuda - seal vast kogu aeg keski askeldab, kindla peale minek aga "üritused/võistlused" all välja kuulutatud ajal. Kui kaugemalt, siis vaadata suuremaid üritusi (Tulemas: Järva-Jaani, Hiiumaa)

* Simuga sebimine - Kui plaan tegelema hakata, siis sellest ei pääse niikuinii. Samuti abiks otsustamaks, kumb siis tegelikult oled - kopteri- või lennuki-inimene. Isiklikult soovitan hankida mõne pisut prohvima simu - saab natukene täpsema "lennutunde", mitte ainult suunataju harjutamist. Kui hinda kartma hakata, siis laias laastus kommerts simu võrdub ühe RTF komplekti hinnaga, kestab aga tunduvalt kauem (arvan, et olen ise simus vähemalt tuhatkond korda "punast nuppu" vajutanud).

* Lennuki/kopteri hankimine - Peale seda, kui otsustatud, kas oled koera- või kassi-inimene tasub siis poodi minna - pood võib olla ka virtuaalne(internet). Aga enne ostmist soovitan soojalt natukene mõne tegijaga lähemalt rääkida (tegelklt siin ka piisavalt sel teemal jauratud, aga oma silm on ikkagi kuningas).

* Edasi juba siis lennuvahendi kokkupanek, maapealne inspekteerimine ja esmalend. Jällegi, esmalennuks soovitaksin kopereeruda mõne kogenuma tegijaga. Üksiküritajate esmalennud kipuvad statistika järgi jääma vahemiku viiest kuni kümne sekundini.



Kui teil nüüd veel huvi säilis seda okkalist rada jätkata, siis tere tulemast klubisse ;)

PS. Valik kas kopter või lennuk tuleb ikka Sul omal teha. Mina isiklikult ei näe erilist vajadust kopterini üle lennuki või siis vastupidi *õppimiseks*. Nad on siiski niipalju erinevad, et see ülehüpe erilist kasu ei anna. Samas, kui juba asjas sees olla, siis keegi ei keela "profiili vahetada".
musu
Posts: 23
Joined: Sun Jun 26, 2011 22:31

Post by musu »

Jessas kui armsad te olete :D Ma juba uurisin seda airplane world-i lehte, keelega probleeme pole. Kindlasti uurin ka siinse koduka põhjalikult läbi.
Mees põrutas just USA-sse komandeeringusse, telliks seekord mõne algaja lennuki kõrvarõngaste asemel :P
Ja tal 1 töökaaslane tegeleb selle värgiga, seega küsida-uurida ikka saab. Siinkohal tervitused Kronjale (kui Sa ikka oled sama nimega siin) ;)
Ei, huvi vähemaks ei jäänud. Päris äge asi tundub olevat!!!

Kas selle simulaatori peaks koju ostma? No et kuskil harjutamise kohta pole? Mulle endale tuleb silme ette kohe selline putka, kuhu sisse poed, aga arvatavasti on tegu ikka millegi lihtsamaga ;)

Mis asi on "Kollane"? Me Tallinna kandist jah, seega oleks sinna lihtsam sattuda :)
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

musu wrote: Kas selle simulaatori peaks koju ostma? No et kuskil harjutamise kohta pole? Mulle endale tuleb silme ette kohe selline putka, kuhu sisse poed, aga arvatavasti on tegu ikka millegi lihtsamaga ;)

Mis asi on "Kollane"? Me Tallinna kandist jah, seega oleks sinna lihtsam sattuda :)

Koju, ikka koju. Välja näeb täiesti tavalise arvutiprogrammina, ainus erinevus selles, et kaasa tuleb (tavaliselt USB porti ühenduv) "päris juhtpult" - NB! Simu klaveriga == sokkidega dushi all käimine. Mis simusse puutub, siis mina oma esimese RF-i simu ostsin kah "ameerikamaalt", Montréalist 8) A see selleks, neid müüakse siingi. Lennukitega sama lugu - küsimuseks see, kui palju transa + tollid sealsetele odavatele hindadele otsa panevad.

Nu siis tasub vaadata siiasamma foorumisse - Kollane täitsa olemas. Kui ilm just väga põrsake ei ole, siis plaan miski hetk sealt õhtul läbi astuda
musu
Posts: 23
Joined: Sun Jun 26, 2011 22:31

Post by musu »

Tänud, cuprum :)

Ma seedin kogu seda värki ja loen veel seda tarka lehte, mille andi pani. Ma arvan, et seda Kollast tulen juba kaasaga kaema, seniks tegelen oma alaga :)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Täiskasvanule sobiks minuarust alustamiseks midagi sellist:
http://www.youtube.com/watch?v=PuE-dUr0_xQ
musu
Posts: 23
Joined: Sun Jun 26, 2011 22:31

Post by musu »

Tänud soovitamast :) Lahedad vidinad ikka!
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Jah...kas kopter või lennuk? kas elekter või nitro? kas bensiin või turbiin? Selles on küsimus :D Kui hääletad nitro poolt ja simus juba lennutamine selge siis annan lahkelt oma lennukid (treenrriga) proovida :) PS: Kui see veel alles on :D

Image
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
musu
Posts: 23
Joined: Sun Jun 26, 2011 22:31

Post by musu »

Jessas :D Ma peab siis selle simu kõigepealt muretsema. Õigemini mees võiks muretseda :P Siis vaatame edasi, eks :)
User avatar
arvid123
Posts: 116
Joined: Sat Feb 19, 2011 0:17
Location: tallinn, pirita

le

Post by arvid123 »

see ju metanoliga, või ma eksin...
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Nitromethan...
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Submarin luges ette pigem tuleviku võimalusi, ei tasu lasta end segadusse ajada :) Alustamiseks simulaator ja üleval mainitud/näidatud Multiplex Easyglider oleks päris ideaalne.
Lauri Laidna - www.pistik.com
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Post by martc »

Parim lendav simu on see mudel :wink: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=5367
musu
Posts: 23
Joined: Sun Jun 26, 2011 22:31

Post by musu »

Ma olen juba totaalselt segaduses kusjuures. Äkki on see ikka pigem meeste ala?! :S No kurja! Seda lahedam oleks seda ju osata ja mõista :D Äi ma ei jäta veel jonni :)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

see ju metanoliga, või ma eksin...
Nitromethan...
Hõõgküünlaga mootori kütuse põhikomponent on metanool ja nitrometaan kütuses annab põledes lisahapnikku.
Muuseas, vigurlennuässad lendavad kaasajal põhiliselt juba elektrimootoritega ja plärisevad kolbmootorid on "hinge vaakumas".

Hea simulaatori tutvustus on siin:
http://www.youtube.com/watch?v=TYVM9r_B ... re=related
Müügil koos juhtimispuldiga, mis arvuti usb-pistikusse käib.
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

musu wrote:Ma olen juba totaalselt segaduses kusjuures. Äkki on see ikka pigem meeste ala?! :S No kurja! Seda lahedam oleks seda ju osata ja mõista :D Äi ma ei jäta veel jonni :)
Äi kindlaste mette :) Üks näide kohe tänasest päevast, mitte kaugel siit http://www.vimeo.com/25655552
musu
Posts: 23
Joined: Sun Jun 26, 2011 22:31

Post by musu »

Dziisõs kraist, see lennuk lendas ju NIIIII kõrgel!! Kuidas see nagu võimalik on?! Appikene. Mul ronis jänes jälle püksi :D Ma peaks raudselt enne koduaias harjutama, lennuk maast max. 1 meeter kõrgemal :lol:
User avatar
arvid123
Posts: 116
Joined: Sat Feb 19, 2011 0:17
Location: tallinn, pirita

le

Post by arvid123 »

ilus maastik, kus tehtud?
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

musu wrote:Dziisõs kraist, see lennuk lendas ju NIIIII kõrgel!! Kuidas see nagu võimalik on?! Appikene. Mul ronis jänes jälle püksi :D Ma peaks raudselt enne koduaias harjutama, lennuk maast max. 1 meeter kõrgemal :lol:
Vähemasti kopteriga on nii et mida kõrgemal , seda parem ja lihtsam. Alla 1m on suht keerukas - maatuul segab tugevasti.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

felch wrote: Vähemasti kopteriga on nii et mida kõrgemal , seda parem ja lihtsam. Alla 1m on suht keerukas - maatuul segab tugevasti.
Seda vist pinnaefektiks kutsutakse (et suvaline tiib/laba maapinna lähedal paremini kandma hakkab)

Mis aga lendamisse puutub, siis mina isiklikult soovitan nii algajatel, kui ka vanematel pilootidel lennata siiski piisava kõrgusvaruga. Kui teed väiksema juhtimisvea, või läheb miskit muud korraks viltu - jõuad veel parandada. NB! ülikõrge/kauge lendamine on loomulikult teistpidi saadanast. Lennuki asendi tunnetus on kerge kaotsi minema.
andi
Posts: 140
Joined: Mon Aug 23, 2010 23:18
Location: Harjumaa, Järvamaa

Post by andi »

Ilmselt see on pisut mõistusevastane jah, aga enamasti on kõrgus tõesti ainult kasuks. Valdav enamik lennunduses juhtuvatest õnnetustest toimub kokkupõrkel maaga. Seega: mida kaugemal on maa, seda rohkem on aega õnnetust ära hoida. Teine lugu on kiirusega. Kiirus kannab endas kineetilist energiat ja nii mõnigi manööver saab just tänu sellele energiale edukalt lõpuni tehtud. Maanduma tulles on muidugi kiirusest vabaneda ja selleks on omad juhtimisvõtted.

Kui aga kõrgust ja kiirust esialgu taga ei aja, siis väike ja rahulik lennuk oleks ehk hea algus. Sellised andestavad enamasti kõik kogemata tehtud lollused ja maksavad ka märkimisväärselt vähem, kui tõsiste tegijate mõõtu aparaadid. Ainus puudus on suur tundlikkus tuule suhtes.
Raadiod: 35MHz kanal 61 ja 63
2,4GHz DSM2/DSMX
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

cuprum wrote:Mis aga lendamisse puutub, siis mina isiklikult soovitan nii algajatel, kui ka vanematel pilootidel lennata siiski piisava kõrgusvaruga. Kui teed väiksema juhtimisvea, või läheb miskit muud korraks viltu - jõuad veel parandada. NB! ülikõrge/kauge lendamine on loomulikult teistpidi saadanast. Lennuki asendi tunnetus on kerge kaotsi minema.
Just :!:
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

No jah vaatasin seda "moositamist" natust ja Sinu asemel Musike lööksin kampa :) Vaata need mudellendurid on nii ohutud "vennad" neil silmad kõrgel taevas ja tuleb välja et mida kõrgemal seda ohutum :) . Ohh oleks Sa vaid Hiiumaal siis saaksid juba näpud nii simusse kui ka keerukama aparatuuri külge panna. Esiteks hakkaks pihta tubasema tegevusega. Simulaator( kui ma seda nime esimest korda projektides tutvustasin siis millegipärast naisametnikud ajasid nimed tahtlikult või tahtmatult sassi kutsudes seda riistapuud stimulaatoriks :oops: ) Sinul on see juba klaar. :) . Siis on meil niukesi pisikesi kahe rootoriga kopterid (paljud kutsuvad neid küll mänguasjadeks aga siiski annab see miski tunnetuse juba). Ka sisetingimusteks väga rahulikult lendavaid lennukeid oleks proovida. Ja meisterdamine on samuti võimalik kui tahad ise miskit valmis saada. Paljud räägivad siin just mootoriga lendavatest olevustest aga peale selle on ju ka vabalend.(lennuk mis lendab täiesti ise) Sul jääb vaid see ise õhku tõmmata ja siis rõõmsalt pealt vaadata. Ja egas meil siis Hiiumaal ainult nii ole. On ju ka pealinnas klubisid kus kõige sellega samamoodi pihta saad hakata. Lahked mudellendurid näe annavad Sulle lootust juba üsna suurte riistapuudega mängida. OK jutt kisub ehk pikaks aga iga naismudellenduri platsile ilmumine toob meestes esile pisut elevust ja ehk ka soovi rohkem pingutada kui tegu on võistlustega. Ja kindlasti(olen selles üsna veendunud) et kui alustad Sina on Su abikaasa raudselt Sul seelikusabas kinni. Ta ei taha ju kehvem olla :) Ära ainult alla anna oma toredale mõttele saada mudellenduriks. Jõudu ja jaksu TEILE mõlemile. Ja ehk kohtume juba Hiiumaal Linnumäe Lennupäevadel.
Ja kui abiKASSA tuleb tagasi sealt kaugelt maalt tühjade kätega siis pole hullu. Osa saab võtta ka ilma lennukita :)
musu
Posts: 23
Joined: Sun Jun 26, 2011 22:31

Post by musu »

Eeem jah :D tubased tingimused on suht out, kuna mul on kaks pisikest meest siin, keda absull ei huvitaks, et ema püüab lennukit miskipärast õhus hoida, neile pakuks ainult pinget see maha tõmmata.
Ja tegelikult oli abikaasa see, kes tegi ettepaneku mudelismi süübida, kuna mina lihtsalt tahtsin ühist hobi. Mägironimine on natuke ohtlik, kalastama mina ei hakka ja ratsutamisest hoiab tema jälle eemale :D Lennukid suht ohutud masinad, eks :P
Lennupäevad kõlavad hästi. Äkki õnnestub lapsed ära komandeerida ja abikaasaga kohale laekuda.
Ja ega ma suurt lootust hellitagi, et ta seekord mingi lennuki tooks, see oli rohkem nali. Ma peaks tõesti endale enne kõik muu selgeks tegema :D Ja seda inffi on minu jaoks oioi kui palju :lol:
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

4 uut lendurit, pole paha :!:
Peale kõva trenni näeb maailmaklassi lendamine muide välja umbes nii:

http://vimeo.com/18126447
musu
Posts: 23
Joined: Sun Jun 26, 2011 22:31

Post by musu »

Oo jaa :D

Või hakkan hoopis kopteriusku ja niimoodi masinaid lennutama :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=1k-u0_Y8 ... re=related
User avatar
arvid123
Posts: 116
Joined: Sat Feb 19, 2011 0:17
Location: tallinn, pirita

Post by arvid123 »

mis imelik PUNANE kütus seal sees on?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Punast värvi nitrokütus. Sinine, punane, roheline, kollane... värvi valib tellija, segatakse selline kütus sulle kokku, nagu soovid!
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

algatuseks ehk - 03.07.2011 EMV III etapp: F5J Tallinn, Hüüru
10.07.2011 EMV IV etapp: F5J - Janno Cup Särevere(Nurmsi)
13.08.2011 EMV V etapp: F5J Hüüru, Tallinn
Ja muidugi - http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=5185

Saks vaadata,isegi nautida,kindlasti ka nõustamist ja muud vajalikku abi!

Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Post Reply