Page 1 of 1
Mootor läbi? (põleb ja sädeleb)
Posted: Sun Jul 10, 2011 22:14
by Aredx
Nii.. probleem: Panin katsetuseks mootori täisvõimsusele (mootor: brushless, Aku: Kokkupandud.´4.8 volti ). Mis juhtus? Sees oli palju sädemeid, ja lõpuks hakkas täiesti sõna otseses mõttes põlema. Endal mõte, et mootor võib läbi olla (üsna vana juba). Ehk peaks mõtlema uuele mootorile?

Posted: Sun Jul 10, 2011 22:21
by felch
Kirjelda oma setuppi lähemalt. Seni pole veel ükski BL mootor vanadusse surnud. Laagrid on jah, vahest hiinast...
Enamus mootoreid/regusid tahab rohkem pinget kui 4,8V ! 2 või 3 LiPo purki (vastavalt 7,4 või 11.1 V)
Posted: Sun Jul 10, 2011 22:25
by Aredx
Aasta aega pole olnud sellega probleemi, aga täna hakkas just selline jama pihta.
Posted: Sun Jul 10, 2011 22:42
by trebla
Mis seisus regu on? Kas läks ka suitsema?
Posted: Sun Jul 10, 2011 22:44
by Aredx
Regu küll ei läinud suitsema. Tundub, et too on korras.
Posted: Sun Jul 10, 2011 22:45
by Riff
mõni mutter, polt jne ei võinud mootori sisse sattuda?
Posted: Sun Jul 10, 2011 22:47
by Aredx
. Vastus oleks siiski minumeelest ei (Tundub, et seal sees ei ole polte ega mutreid). Ma korraks panin uuesti tööle - Jah.. see peab mingi muu jama olema, et lööb mootorisse sädemed ja ka mis lööb kohati mootori põlema.
Posted: Sun Jul 10, 2011 22:55
by kyylik
kas neis mootorites pole mitte mähisemoodi asjad..kas mõni juhe v.traat ei võiks olla kuidagi väga õnnetult puru ja lühises? kuigi see wist ei tohiks seda pühjustada? kui ml üks kolmest mootorisse minevast juhtme kobarast oli katki siis käima läks aga täis gaasil lülitas end välja.(kuigi tossavat mootorit ma olen näind küll)
aga kas sa seda kuidagi filmida ei saa?
Posted: Sun Jul 10, 2011 22:56
by Aredx
Kui täpsemalt vaadata kus neid sädemeid tuleb, siis mingi traadilt seal sees (viskab nagu naelu ja lahmib põlema). Filmida, hetkel kahjuks ei saa-
Posted: Sun Jul 10, 2011 22:59
by kyylik
niiskus?
Posted: Sun Jul 10, 2011 23:01
by Aredx
Tegelikult võib olla kah, aga ei saa siiski eriti kindel hetkel olla et niiskus (kui mingit muud võimalust pole, siis jah).
Posted: Sun Jul 10, 2011 23:13
by trebla
Niisugused asjad hakkavad toimuma kui mähises tekivad lühiskeerud. Lühiskeerud võivad tekkida mähistraadi isolatsiooni kulumisest vibratsiooni tõttu kui mähis on kehvalt keritud (lõdvalt). Muidugi võib ka pikaajalise kuumenemise tulemusel mähise isolatsioon halveneda, kuni viimaks pudenema hakkab kuid seda peaks varakult lõhnast tunda olema.
Posted: Sun Jul 10, 2011 23:16
by Aredx
Siiamaani pole mingit lõhna ülal. Põhimõtteliselt peaks uuele mootorile mõtlema?
Posted: Sun Jul 10, 2011 23:25
by trebla
Soovitaks küll uue muretseda kui just pole plaanis efektse tulevärgiga öiseid lende teha

Posted: Mon Jul 11, 2011 9:27
by Aredx
Enne lööb lennuki põlema kui õhku sööstab:D. Muretsen üsna pea sellisel juhul uue mootori (järelikult ka uue aku).
Lisan: Mootor ei suutnud end ka pöörlema panna. Panin gaasi vähese peale, siis juba ta ei jõudnud eriti töötata (Algul üks toon, kiiresti madalam, ja hakkas aeglasemalt tööle..).
Posted: Mon Jul 11, 2011 10:04
by felch
Regu ise on korras? Kui jah, siis aitab tõesti vaid uue mootori ostmine (kui sa just ei taha vana ümbermähkimisega tegeleda).
Posted: Mon Jul 11, 2011 10:46
by Aredx
Proovisin - jah on. Eks ostan uue mootori.
Posted: Tue Jul 12, 2011 21:55
by felch
Võib-olla oled juba uue mootori omanik, siis ei paku järgnev enam huvi. Aga...mul juhtus kord mootori kinnitus logisevat ja mootor lendas 4-kopterilt oma teed. Juhtmed rebiti katki muidugi. Proovisin uuesti kokku joota ja see õnnestus.
Äkki on sul ka asi hoopis mõne faasi mähisetraadi halvas jootes väljuva juhtme külge (seal sädelebki) ? Kuna kaotada pole enam midagi, võiksid mootorit veidi lahata - lõika juhtmete mootorisse sisenemise kohas olevad termorüüžid lahti ja uuri. Võib-olla saab ellu puhuda.
Kui aga leeke pritsib mähisekeerdude eneste pealt, on asi konkreetselt ühel pool.