kuidas ühendada esc'd mootoriga ja servosi koos vastuvõtjaga
proovin siia ka pilte saada
kuidas ühendada
Ikka pistikutega
Kui tõsiselt rääkida, siis mootori ja ESC-i ühendus sõltub eelkõige kas tegu on harjadega või harjadeta mootoriga. Selles osas on vaja sinupoolseid täpsustusi. Sama lugu on ka servode ja vastuvõtjatega. Vaja oleks teada puldi tüüpi ja lennuki konfiguratsiooni. Näiteks Futaba süsteemi raadiotel ühendatakse ESC-i signaalijuhe 3. kanalisse aga JR süsteemil 1. kanalisse, Spektrumil jälle on kõik juba vastuvõtja kontaktide juures kirjas.
Kui tõsiselt rääkida, siis mootori ja ESC-i ühendus sõltub eelkõige kas tegu on harjadega või harjadeta mootoriga. Selles osas on vaja sinupoolseid täpsustusi. Sama lugu on ka servode ja vastuvõtjatega. Vaja oleks teada puldi tüüpi ja lennuki konfiguratsiooni. Näiteks Futaba süsteemi raadiotel ühendatakse ESC-i signaalijuhe 3. kanalisse aga JR süsteemil 1. kanalisse, Spektrumil jälle on kõik juba vastuvõtja kontaktide juures kirjas.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Kuna konkreetset info tehnika kohta pole, räägin "üldjuhust".
Tavaliselt on nii, et vastuvõtjal on kolm rida kontakte. Nendest on kaks toide, pluss ja miinus. Ja kolmas on kanalite signaalid.
Toide kontaktid on omavahel paralleelselt ühendatud, plussid plussidega, miinused miinnustega.
Servot võtavad toidet sealt, regu annab. Kuna plussid ja miinused on paralleelselt ühendatud, pole vahet, millise kanaliga regu või muu toiteallikas ühendada. Toiteallika pinge tavaliset ei tohi ületada 6V. Ehk kahepurgise LiPo ei tohi otse vastuvõtjasse ühendada. Aga nt 4 või 5 NiMH saab väga edukalt.
Kindlasti peab jälgima, et polaarsis oleks õige. Tavaliselt on servodel ja regudel miinue juhe kõige tumedam (must, pruun), pluss keskmine ja signaal kõige heledam (valge, kollane).
Regust mootorisse lähevad kaks (harjadega) või kolm (harjadeta mootor) juhet. Kui on harjadeta mootor, saab neid suvaliselt ühendada, kui mootor jääb vales suunas pöörlema, kaks kolmest omavahel vahetada.
Või on midagi muud küsitud?
Tavaliselt on nii, et vastuvõtjal on kolm rida kontakte. Nendest on kaks toide, pluss ja miinus. Ja kolmas on kanalite signaalid.
Toide kontaktid on omavahel paralleelselt ühendatud, plussid plussidega, miinused miinnustega.
Servot võtavad toidet sealt, regu annab. Kuna plussid ja miinused on paralleelselt ühendatud, pole vahet, millise kanaliga regu või muu toiteallikas ühendada. Toiteallika pinge tavaliset ei tohi ületada 6V. Ehk kahepurgise LiPo ei tohi otse vastuvõtjasse ühendada. Aga nt 4 või 5 NiMH saab väga edukalt.
Kindlasti peab jälgima, et polaarsis oleks õige. Tavaliselt on servodel ja regudel miinue juhe kõige tumedam (must, pruun), pluss keskmine ja signaal kõige heledam (valge, kollane).
Regust mootorisse lähevad kaks (harjadega) või kolm (harjadeta mootor) juhet. Kui on harjadeta mootor, saab neid suvaliselt ühendada, kui mootor jääb vales suunas pöörlema, kaks kolmest omavahel vahetada.
Või on midagi muud küsitud?