3 või 4 kanalit.
3 või 4 kanalit.
Plaan osta väike lennuk. Üks valik oleks http://www.fasthobbies.eu/ultramicro-champ-p-4859.html ja teine http://www.fasthobbies.eu/ultramicro-p5 ... -2094.html Eriti meeldibki just see mustang. Kuna ise olen ainult ühe korra 3 kanaliga ülatiivalist proovinud, siis on väike kartus selle 4 kanaliga ja alatiivalise kohapealt, et äkki kukukutan kohe sodiks. 3 kanaliga on lihtne ja hoiab ennast õhus ise õigetpidi, aga 4 kanaliga lennuki puhul tuleb vist ise õhus õigetpidi keerata, kui juba rattad taevapoole on keeratud? Kas 4 kanaliga lennukil annaks näiteks servo lingid esialgu lahti võtta, et kasutusele jääks saba ja kõrgustüür, et siis nagu 3 kanaliga lennukil. Kui julgust juurde tuleb, siis kasutaks ikka eleron ka ja võibolla saab mõne vigurigi õhus tehtud Või oleks mõtekas siiski see ülatiivaline, vahvad väikesed putukad muidu mõlemad.
Ega 3 või 4 kanalit lennukit stabiilsemaks või vähem stabiilseks muuda. Sulle soovitaks igal juhul kohe nn 4 kanaliga lennukit, ehk siis kõrgus-, pöörde- ja kaldtüürid + gaas. Tavaliselt läheb nii, et lennukit juhid kõrgus- ja kaldtüüridega ning pöördetüüri kasutamist õpid/harjutad eraldi juurde. Vaata kindlasti pigem ülatiivalisi trainer-tüüpi lennukeid, millel "kõik tüürid küljes".
Lauri Laidna - www.pistik.com
Suured plaanerid ja eriti koopia mudelid on ägedad küll, aga väikest tahan kuna saab oma koduaias lennutada. Seda nüüd küll, et lennukit juhin kald ja kõrgustüüriga, kuid kindlasti saab kogemata kaldtüüri "tallatud" nagu algajatel ikka juhtub ja siis on mats lihtne tulema. See ultra micro champ ongi selles suhtes hea ja lihtne lennuk, lisaks kaldtüüri kallutamisest kukkumise viga teha ei saa Youtube-st vaadates paistab, et champ on väga stabiilne ja maandub ka seisva mootori ja kõrvalise abita kenasti.lauri wrote:Ega 3 või 4 kanalit lennukit stabiilsemaks või vähem stabiilseks muuda. Sulle soovitaks igal juhul kohe nn 4 kanaliga lennukit, ehk siis kõrgus-, pöörde- ja kaldtüürid + gaas. Tavaliselt läheb nii, et lennukit juhid kõrgus- ja kaldtüüridega ning pöördetüüri kasutamist õpid/harjutad eraldi juurde. Vaata kindlasti pigem ülatiivalisi trainer-tüüpi lennukeid, millel "kõik tüürid küljes".
Samas mustang tundub ahvatlevam ja kindlasti tahaks hiljem ka väheke vigurlendu teha. Ehk omab keegi foorumist mõnda väikest lennukit ja jagab oma kogemusi?
Last edited by Ufonaut22 on Mon Nov 07, 2011 8:07, edited 1 time in total.
Kusjuures seda mustangit on ostnud täiesti algajad, hoolimata sellest et ma olen selle mõtte maha laitnud. Siiani on nad kõik sellega hakkama saanud ja kurtnud pole keegi, seega paistab et see on väga stabiilne mudel selle kohta mis ta on. Ise proovinud ei ole, seega soovitada ei julge, aga ehk julgustab see jutt natuke.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Lennuk käes, kuid lennanud veel pole, arvatavasti nädalavahetusel saab ära proovitud. Välimuselt ja koostekvaliteedilt on tegu väga kena mudeliga peaks ütlema. Ainus asi mis silma hakkas on propeller, nimelt tundub see liiga pikk olema. Kui lennuk on ratastel maaga horisontaalselt, siis käivad propelleri labad mööda maad, kas maandumisel nii labasid ära ei murra? Pole ise ühtegi lennukit varem omanud, ei oska nagu ise seisukohta võtta.
Too lennuk on väga vastupidav õnnetustele, endal murdus pikapeale propp pooleks, (sobivalt muidugi siis kui kellegile laenasin) tegin tuumafüüsikat ja ajasin epoga asja sirgeks uuresi ja on tugevam kui uuest peast, ning lendab võibolla isegi paremini kuna raskuskese on liimimistega muutunud. Üldiselt on lennuk asfalti ramminud, puude otsast alla raputatud, igast asjadele otsa lennanud, kuid kui sul natuke epot on, ei morjenda sellised asjad üldse.
Need rattad võid kohe ära visata, maandud kõhupeale, kui sul kuskil perfektset pinnast ei ole, ei ole ratastest kasu, ning nigunii rammid nad alguses küljest ära, nad ei ole seal eriti kõvasti kinni.
Need rattad võid kohe ära visata, maandud kõhupeale, kui sul kuskil perfektset pinnast ei ole, ei ole ratastest kasu, ning nigunii rammid nad alguses küljest ära, nad ei ole seal eriti kõvasti kinni.
DX6i>Vapor>Radian>Mustang>Apprentice>Blade Mqx
Sai täna esimene lend ära tehtud. Lennuk on iseenesest väga stabiilne, aga kuna pole üle pika aja rc lennukit proovinud, siis tunduvad kõik pöörded vähe äkilised olema ja lend käib natuke üles-alla, mitte ühtlaselt. Eks lennuk väike ka ja pöörded ka seetõttu äkilised, kuid mõne minuti pärast hakkas lendamine juba välja tulema. Hetkeks tundus, et tuleb ka esimene mats, kuid kuna lennuk on väga kerge, siis tõmbab kohe nina üles, kui kangi puutuda. Esimene surmasõlm ei tulnud ka nii välja nagu peaks, kuid küll hakkab tulema. Aku sai tühjaks ja maandumine tuli isegi esimese korra kohta sujuvalt välja. Kas lennuk peaks kangide lahtilaskmisel lendama täiesti otse, või ongi normaalne, kui lõpetad pöörde, lased kangi lahti ja lennuk jääb tiirutama?
Trimmerdamist ei jõudnud veel proovida, kuna vihma kippus vägisi sadama hakkama ja aku sai kah tühjaks. Lisaks sai hiljem kodus veel servo linke tüüride juurest näpitsatega vähe painutatud kuna trimmimisel liigutas saba tüüri ühele poole tunduvalt rohkem, kui teisele, sama ka kõrgustüüriga. Nüüd liiguvad tüürid mõlemale poole täpselt ühe palju ja trimmimisel peaks olema suurem võimalus reguleerida. Iseenesest mulje jäi positiivne, lennuk jäi ka terveks ja üle pika aja on ikka päris mõnus lennukit lennutada
Trimmerdamist ei jõudnud veel proovida, kuna vihma kippus vägisi sadama hakkama ja aku sai kah tühjaks. Lisaks sai hiljem kodus veel servo linke tüüride juurest näpitsatega vähe painutatud kuna trimmimisel liigutas saba tüüri ühele poole tunduvalt rohkem, kui teisele, sama ka kõrgustüüriga. Nüüd liiguvad tüürid mõlemale poole täpselt ühe palju ja trimmimisel peaks olema suurem võimalus reguleerida. Iseenesest mulje jäi positiivne, lennuk jäi ka terveks ja üle pika aja on ikka päris mõnus lennukit lennutada
Sai eile ja täna lennukit lennutatud. Eile oli tuuline ja suhteliselt halb oli lennata, kuna lennuk ülikerge ja tuul viib teda kuhu tahab. Täna oli tuulevaikne ja just sellise väikese ja kerge lennuki ilm. Sai maast starti proovitud ja õnnestus mitmeid kordi kenasti. Eks paar korda sai ka teekõrval olevasse heinapuhmasse kihutatud. Isegi auto katuselt läheb nagu naksti lendu
Kuna pole lennukeid eriti lennutanud, siis kangide käppasaamine võttis natuke aega. Vahest kippus lennuk nina ülespoole kiskuma ja järgmiseks suund maapoole ja tundus, et mats on kindel, kuid lennuk tõmbab nina ikka väga kiirelt üles, kui kõrgustüüriga suunda korrigeerida. Peale mõnda akutäit lendamist hakkas lend juba lendamise moodi välja nägema, isegi maandumised tulid kenasti. Juhtus muidugi ka esimene tõsisem crash. Paar autot sõitsid mööda ja ei olnud mõttega asja juures ja sai kõrgustüüri vähe valele poole kangutatud. Lennuk tuli hooga kuskil 70 kraadise nurga alla vastu kruusateed. Mõtlesin, et ongi sodi, kuid paneb vastupidavuse kohapealt imestama. Kõik jäi terveks, isegi propeller ega võll ei saanud viga. Tiivad, telik, saba ja kere kõik on ok. Ainus märk on päris põhja all nina pool kerged "riivimise" jäljed ja värvikahjustused. Muidu lendan heinamaal, kus on kõrge hein ja seal võib seda lennukit igatpidi maandada ja pehme hein ei lase lennukil maapinnani jõudagi Nagu needus juhtus selline asi just keset teed. Eks nüüd olen targem ja kangid ka paremini käpas. Välja ei taha kuidagi tulla surmasõlm, eks viga piloodis. Lennukil jääks nagu jõudu väheks, kuid youtube videotest vaadates saab see lennuk edukalt hakkama. Piisaval kõrgusel "gaas" põhja, nina kergelt maapoole ja siis nina üles teeb lennuk küll kaare ära, aga ring ei tule selline ilus, vaid lennuk kaldub ühele küljele ära. Kuidas seda asja õieti tehakse?
Kuna pole lennukeid eriti lennutanud, siis kangide käppasaamine võttis natuke aega. Vahest kippus lennuk nina ülespoole kiskuma ja järgmiseks suund maapoole ja tundus, et mats on kindel, kuid lennuk tõmbab nina ikka väga kiirelt üles, kui kõrgustüüriga suunda korrigeerida. Peale mõnda akutäit lendamist hakkas lend juba lendamise moodi välja nägema, isegi maandumised tulid kenasti. Juhtus muidugi ka esimene tõsisem crash. Paar autot sõitsid mööda ja ei olnud mõttega asja juures ja sai kõrgustüüri vähe valele poole kangutatud. Lennuk tuli hooga kuskil 70 kraadise nurga alla vastu kruusateed. Mõtlesin, et ongi sodi, kuid paneb vastupidavuse kohapealt imestama. Kõik jäi terveks, isegi propeller ega võll ei saanud viga. Tiivad, telik, saba ja kere kõik on ok. Ainus märk on päris põhja all nina pool kerged "riivimise" jäljed ja värvikahjustused. Muidu lendan heinamaal, kus on kõrge hein ja seal võib seda lennukit igatpidi maandada ja pehme hein ei lase lennukil maapinnani jõudagi Nagu needus juhtus selline asi just keset teed. Eks nüüd olen targem ja kangid ka paremini käpas. Välja ei taha kuidagi tulla surmasõlm, eks viga piloodis. Lennukil jääks nagu jõudu väheks, kuid youtube videotest vaadates saab see lennuk edukalt hakkama. Piisaval kõrgusel "gaas" põhja, nina kergelt maapoole ja siis nina üles teeb lennuk küll kaare ära, aga ring ei tule selline ilus, vaid lennuk kaldub ühele küljele ära. Kuidas seda asja õieti tehakse?
Arvan, et selles viga ongi, sest rohkem umbsõlmena see asi välja paistabki. Proovin kõrgustüüriga vähem mängida.cuprum wrote:Üks võimalus, miks sõlm "umbsõlmeks" võib minna, on see, et kõrgustüüri liiga palju korraga peale annad. Siis võib vabalt ühe kõlje peale läbi sadama hakata.trebla wrote:Proovi enne sõlme tegemist tiivad rõhtsaks saada, peaks siis kenasti välja tulema kui tuul ei sega.