Page 1 of 1
lennuk+langevari??
Posted: Wed Nov 09, 2011 15:18
by ufo
Tere,oleks selline huvitav küsimus/pakkumine kas keegi on katsetanud lennukile langevarju panna ?
näiteks nii: lendad lennukiga vaatad,et enam ei saa juhtida kaotab juhitavuse hakkab alla kukkuma ja siis avad langevarju põhimõtteliselt peaks ju terveks jääma kuna ta hõjub taevast alla siis ja lennuk saa niinimelt pehme maandumise.
PS.Ufo(margus)
(vabandan kui midagi aru saatmatuks jääb,aga nägu näha oskan nüüd vist foorumis korralik ka olla

)
Posted: Wed Nov 09, 2011 16:06
by ik
Põhimõtteliselt pole langevarjus midagi uut, kaitseväe Planexi sihtmärkidel olid need peal.
Aga mudeli puhul - ega eriti ei ole neid olukordi,kus vaatad et oh-shit ja oleks aega langevari lahti teha ja sel ka avaneda. Kui langevarju jaoks kõrgust on,siis saab reeglina ka lennuki ära päästetud ja madalal pole sest langevarjust jälle suurt midagi kasu.
Posted: Wed Nov 09, 2011 16:58
by ufo
no seda nüüd küll aga ega sa tavaliselt nüüd maa ligital ei lenda lendad ju ikka kõrgel õhus ja seal võiks sellest kasu olla

või noh eks targemad teavad paremini

Posted: Wed Nov 09, 2011 17:01
by cuprum
Langevarjuga on jah sedapsi, et avanemiseks vaja piisavalt kõrgust. Samuti on oluline lennumasina asend ja olek - et näiteks ei tõmbaks troppi umber töötava propi.
Seega, kardan, et "plaaniväliseks" maandumiseks poleks varjust erilist abi. Planeeritud maandumiseks aga - eeh, mõne aeglaselt lendaja omanik parajal igavusehetkel võiks ju ära teha

Posted: Thu Nov 10, 2011 21:17
by trebla
Üks briti mudellendur kunagi seletas, et tema turbiinlennukitel kõigil langevari peal, see avaneb automaatselt kui signaal ära kaob. Olevat mitu korda mudeli ära päästnud. Kinnitus raskuskeskme kohale pandud ja tulevat enam-vähem lapiti alla

Posted: Thu Nov 10, 2011 22:12
by prosper
Ja jah sedasi peab olema ,et automaatne. Muidu tuleb see nali ,et kui vool ära kaob peab küünlavalgel telekat vaatama

Aga mis seisundis lennuk just on kui side kaob. Maa ligi madallennul?? Õhku tõustes?? Ma olen ka sellele mõelnud kuidas lennukit PÄÄSTA. Lõpuks jõudsin järelduseni ,tuleb rohkem trennida. Kogemused on 50% mis lennuki päästavad ja 40% juhtub nii nagu juhtuma peab ja 10% on tegemist õnnega. Ehk mõnel on teisiti? Räägin oma nägemusest

Posted: Thu Nov 10, 2011 22:22
by trebla
Arvatavasti mõeldi ikka sellist side kadumist mis juhtub siis kui lennuk silmapiirilt kaob ehk siis silmside

Posted: Thu Nov 10, 2011 22:26
by ufo
oi küll te olete targad
aga turbiiniga jälle selline asi äkki sulab see langevari ära

Posted: Thu Nov 10, 2011 22:33
by ak
Hei,
kui on vaja lihtsalt lennukit päästa, siis abiks oleks autopiloot, mis jälgib mida sa teed ja sekkub siis kui avastab, et asi käheb halvaks - et näiteks on maa liiga lähedale tulnud või stardipunkt liiga kaugel.
Midagi sellist sai implementeeritud AndrusT Põrgupõhja lennuki jaoks, aga seal oli see kaalutlus, et kui üritada jälgida kaamera pilti ja sealt mingeid luureandmeid välja lugeda, siis lennuki juhtimiseks enam aega ei jagu ja parem on kui lennuk lendab ise.
Maandumise lihtsustamiseks langevari võiks sobida, aga tugevat tuult ei tohi olla, see vari võib lennuki kaugele vedada. Parem oleks ehk siiski maanduma õppida.
AndrusK
Posted: Thu Nov 10, 2011 22:34
by prosper
Mul tuli mõte

. Kuule UFO soeta omale see
http://www.youtube.com/watch?v=LVjsK5IZ ... re=related on kaks kärbest ühe hoobiga

Posted: Thu Nov 10, 2011 22:53
by ufo
tuleb lind vastu siis kukkub see rauakolakas alla

aga nii väikest ma ka ei taha

suuurt vaja (vähemalt 2m)

Posted: Thu Nov 10, 2011 22:55
by ufo
ak wrote:Hei,
kui on vaja lihtsalt lennukit päästa, siis abiks oleks autopiloot, mis jälgib mida sa teed ja sekkub siis kui avastab, et asi käheb halvaks - et näiteks on maa liiga lähedale tulnud või stardipunkt liiga kaugel.
Midagi sellist sai implementeeritud AndrusT Põrgupõhja lennuki jaoks, aga seal oli see kaalutlus, et kui üritada jälgida kaamera pilti ja sealt mingeid luureandmeid välja lugeda, siis lennuki juhtimiseks enam aega ei jagu ja parem on kui lennuk lendab ise.
Maandumise lihtsustamiseks langevari võiks sobida, aga tugevat tuult ei tohi olla, see vari võib lennuki kaugele vedada. Parem oleks ehk siiski maanduma õppida.
AndrusK
jällegi see asi aga kui see autopiloot ka ei tööta siis ongi vops ja vastumaad ja pärast korjad tükke ainult

Posted: Thu Nov 10, 2011 22:58
by felch
Tegelikult on päris mitmed langevarju peale mõelnud. UAVX-il oli see ka varustuses. Kas kasutati, ei tea. Kiirendusanduri Z-telje osa sai panna tekitama katkestuse nõuet, kui kukkumine liiga karm. Sellele võis reageerida langevarju välja laskmisega, Raud ja kood oli olemas. Muust pole lugenud. Ilmselt tahaks ise kuidagi langevarju väljutamist käsitsi kontrollida/kinnitada. Kui ohuolukorras kinnitust mingi aja jooksul või lennuvälja liigsel lähenemisel ei tule, peaks droon otsuse siiski omal käel vastu võtma (oma särk on lähemal...).
Posted: Fri Nov 11, 2011 9:52
by ufo
no jah ikka

ma siin luuletama ei hakka aga ikkagi keegi võiks proovida
