lennuk+langevari??

See on koht, kus rääkida kõigest mudelitega seonduvast, mis teiste teemade alla ei lähe.
Post Reply
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

lennuk+langevari??

Post by ufo »

Tere,oleks selline huvitav küsimus/pakkumine kas keegi on katsetanud lennukile langevarju panna ?
näiteks nii: lendad lennukiga vaatad,et enam ei saa juhtida kaotab juhitavuse hakkab alla kukkuma ja siis avad langevarju põhimõtteliselt peaks ju terveks jääma kuna ta hõjub taevast alla siis ja lennuk saa niinimelt pehme maandumise.



PS.Ufo(margus)
(vabandan kui midagi aru saatmatuks jääb,aga nägu näha oskan nüüd vist foorumis korralik ka olla :D )
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Põhimõtteliselt pole langevarjus midagi uut, kaitseväe Planexi sihtmärkidel olid need peal.
Aga mudeli puhul - ega eriti ei ole neid olukordi,kus vaatad et oh-shit ja oleks aega langevari lahti teha ja sel ka avaneda. Kui langevarju jaoks kõrgust on,siis saab reeglina ka lennuki ära päästetud ja madalal pole sest langevarjust jälle suurt midagi kasu.
P28A- FPV
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

no seda nüüd küll aga ega sa tavaliselt nüüd maa ligital ei lenda lendad ju ikka kõrgel õhus ja seal võiks sellest kasu olla ;)
või noh eks targemad teavad paremini :D
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Langevarjuga on jah sedapsi, et avanemiseks vaja piisavalt kõrgust. Samuti on oluline lennumasina asend ja olek - et näiteks ei tõmbaks troppi umber töötava propi.
Seega, kardan, et "plaaniväliseks" maandumiseks poleks varjust erilist abi. Planeeritud maandumiseks aga - eeh, mõne aeglaselt lendaja omanik parajal igavusehetkel võiks ju ära teha :idea:
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Üks briti mudellendur kunagi seletas, et tema turbiinlennukitel kõigil langevari peal, see avaneb automaatselt kui signaal ära kaob. Olevat mitu korda mudeli ära päästnud. Kinnitus raskuskeskme kohale pandud ja tulevat enam-vähem lapiti alla :)
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Ja jah sedasi peab olema ,et automaatne. Muidu tuleb see nali ,et kui vool ära kaob peab küünlavalgel telekat vaatama :) Aga mis seisundis lennuk just on kui side kaob. Maa ligi madallennul?? Õhku tõustes?? Ma olen ka sellele mõelnud kuidas lennukit PÄÄSTA. Lõpuks jõudsin järelduseni ,tuleb rohkem trennida. Kogemused on 50% mis lennuki päästavad ja 40% juhtub nii nagu juhtuma peab ja 10% on tegemist õnnega. Ehk mõnel on teisiti? Räägin oma nägemusest :)
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Arvatavasti mõeldi ikka sellist side kadumist mis juhtub siis kui lennuk silmapiirilt kaob ehk siis silmside :)
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

oi küll te olete targad :D
aga turbiiniga jälle selline asi äkki sulab see langevari ära :D :D
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

kui on vaja lihtsalt lennukit päästa, siis abiks oleks autopiloot, mis jälgib mida sa teed ja sekkub siis kui avastab, et asi käheb halvaks - et näiteks on maa liiga lähedale tulnud või stardipunkt liiga kaugel.
Midagi sellist sai implementeeritud AndrusT Põrgupõhja lennuki jaoks, aga seal oli see kaalutlus, et kui üritada jälgida kaamera pilti ja sealt mingeid luureandmeid välja lugeda, siis lennuki juhtimiseks enam aega ei jagu ja parem on kui lennuk lendab ise.

Maandumise lihtsustamiseks langevari võiks sobida, aga tugevat tuult ei tohi olla, see vari võib lennuki kaugele vedada. Parem oleks ehk siiski maanduma õppida.

AndrusK
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Mul tuli mõte :) . Kuule UFO soeta omale see http://www.youtube.com/watch?v=LVjsK5IZ ... re=related on kaks kärbest ühe hoobiga :)
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

tuleb lind vastu siis kukkub see rauakolakas alla :D
aga nii väikest ma ka ei taha :D
suuurt vaja (vähemalt 2m) :D
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

ak wrote:Hei,

kui on vaja lihtsalt lennukit päästa, siis abiks oleks autopiloot, mis jälgib mida sa teed ja sekkub siis kui avastab, et asi käheb halvaks - et näiteks on maa liiga lähedale tulnud või stardipunkt liiga kaugel.
Midagi sellist sai implementeeritud AndrusT Põrgupõhja lennuki jaoks, aga seal oli see kaalutlus, et kui üritada jälgida kaamera pilti ja sealt mingeid luureandmeid välja lugeda, siis lennuki juhtimiseks enam aega ei jagu ja parem on kui lennuk lendab ise.

Maandumise lihtsustamiseks langevari võiks sobida, aga tugevat tuult ei tohi olla, see vari võib lennuki kaugele vedada. Parem oleks ehk siiski maanduma õppida.

AndrusK

jällegi see asi aga kui see autopiloot ka ei tööta siis ongi vops ja vastumaad ja pärast korjad tükke ainult :D
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Tegelikult on päris mitmed langevarju peale mõelnud. UAVX-il oli see ka varustuses. Kas kasutati, ei tea. Kiirendusanduri Z-telje osa sai panna tekitama katkestuse nõuet, kui kukkumine liiga karm. Sellele võis reageerida langevarju välja laskmisega, Raud ja kood oli olemas. Muust pole lugenud. Ilmselt tahaks ise kuidagi langevarju väljutamist käsitsi kontrollida/kinnitada. Kui ohuolukorras kinnitust mingi aja jooksul või lennuvälja liigsel lähenemisel ei tule, peaks droon otsuse siiski omal käel vastu võtma (oma särk on lähemal...).
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

no jah ikka ;)
ma siin luuletama ei hakka aga ikkagi keegi võiks proovida :twisted:
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
Post Reply