Page 1 of 4
lennuk ei lenda.
Posted: Sun Dec 03, 2006 20:55
by / / / / /ALPINE
oma kõige esimese lennukina ostsin endale siis mudeli nimega deluxe skymaster.
olen teinud kõik õigesti, et see asi lendaks, aga võta näpust, ei lenda
kuna tal puuduvad igasugused tüürid, peaks vastu tuult aparaat siis õhku tõusma, aga nonäed ei püsi üldse õhus...
ja mismoodi üleüldse lennuk kõrgust juurde võtab ilma tüürideta?
lennuk täiesti terve ja siia maani kapi otsas ootab lennutamist
Posted: Sun Dec 03, 2006 22:24
by Submarin
vaata mul oli ka kõige esimene lennuk midagi taolis ja usu mind see KA ei lennanud...kohe mitte mingi valemiga ja lõpuka ma loobusin temast. Ostsin bandidi (robbe oma) aga see oli minule liiga vänge. Siis tuli Piper ja lendas väga ilusti. Nüüd oman Calmatot...ei ole veel lennutanud kuid küll see aeg ka tuleb.
Posted: Sun Dec 03, 2006 22:25
by / / / / /ALPINE
need lennukid vist tõepoolest ei lenda
mõõt oli nii täis, et ostsin ka piperi
Posted: Sun Dec 03, 2006 22:28
by Submarin
Ma isiklikut arvan et ma ise ei osanud teda lennutada
liiga keeruline
Posted: Sun Dec 03, 2006 22:34
by / / / / /ALPINE
tätisa võimalik, peab ootama, kui mõni targem siin kommenteerib
Posted: Sun Dec 03, 2006 22:43
by Kristjan
Tere!
Ma selliseid lennutanud küll ja küll.
Lendab ka tuulise ilmaga aga alustada võiks täiesti tuulevaiksest ilmast.
Ühesõnaga asi on suht lihtne, kui mõlemad mootorid töötavad maksimumiga siis mudel tõuseb, kui emma kumma mootori pöörded on väiksemad siis mudel keerab aeglasemalt pöörleva mootori suunas. Raskuskese tuleb paika ajada kuna neil see poeletilt tulles ei ole paigas, võtke teipi kaasa ja kleepige kas mingi väike kivi või sent vms. väikene raskus vastavalt sinna, kuhu on vaja. Visates peab lennuk otse lendama.
Kuigi jah tegemist on suht koht mänguasjaga ja pikka lõbu sellest ei ole.
Kaubamajas maksis sarnane 300 krooni ja sai siin neid lennutatud mingi aeg.
K.
Posted: Sun Dec 03, 2006 22:52
by / / / / /ALPINE
hmm..ma viskasin seda oma pool tundi, ja kohe mitte ei jäänud õhku..minuarust raskuskese on minu mudelil paigas..
ning mina maskin selle eest 1100.- mitte 300
Posted: Mon Dec 04, 2006 0:12
by / / / / /ALPINE
kõige naljakam on veel see, et toote pakendi peal on uhkelt kirjas: EASY TO PLAY
Posted: Mon Dec 04, 2006 17:53
by mart
Nii see on, et
EASY TO PLAY
pole veel EASY TO FLY
Posted: Mon Dec 04, 2006 21:16
by / / / / /ALPINE
aga äkki keegi jagaks näpunäiteid, et kuidas see isend siiski õhku toimetada ja seda seal ka hoida?
Posted: Mon Dec 04, 2006 23:32
by [J]
Alati on nr.1. RASKUSKESE. See tuleb paika panna. Vajalik asukoht on juhendis ilmselt antud. Edasi saab ehk stabilisaatorit veidi painutades pikeerimised-pumpamised ära.
Sellised asjad tuleks selgeks õppida mingi odava viskeplaaneriga, näiteks:
http://shop.pistik.com/index.php?cPath= ... 40e5519dff
Pole ka suur kunst balsalauast sellist viskeplaanerit kasvõi täiesti ise teha. Raskuskese paika ja kõrgustüüri üles-alla painutades saab planeerima.
Posted: Tue Dec 05, 2006 0:01
by / / / / /ALPINE
raskuskeskme ma panin juhendi järgi paika ja ta on paigas olnud koguaeg.
eks asi vajab vist rohkem harjutamist sellisel juhul
Posted: Tue Dec 05, 2006 14:30
by mart
Kui mudelit käest viskamisega startida, siis ei tohi seda ülesse visata. Köige öigem oleks mudelit algatuseks proovida horisontaalselt visata, anda vajalik algkiirus, lootuses, et mootorid piisavalt tömmet arendavad. Kui ei, siis peaks mudel, kui köik trimmis on, otse edasilennates tasapisi körgust kaotama ja sujuvalt maanduma.
Proovida kindlasti tuulevaikse ilmaga. Selline mudel peab ka ilma töötavate mootoriteta veidike planeerima ja sujuvalt maanduma.
Kui mootorid sisse lülitada, kas siis on tunda, et nad ka tömmet arendavad?
Posted: Wed Dec 06, 2006 11:10
by / / / / /ALPINE
no eks ilmade paranedes teen proovi siis vast
Posted: Fri Dec 08, 2006 15:15
by vana
Algajale lootusetu üritus.
Kui tahad midagi tõesti lendavat, vali midagi Easy Star´i taolist, kas või nt. Easy Glieder.
Posted: Fri Dec 08, 2006 22:30
by / / / / /ALPINE
mul on juba olemas lennuk piper, mida ma küll erinevatel põhjustel lendama pole saanud.
aga loodan siiski, et tulevikus saan
Posted: Sat Dec 09, 2006 16:24
by Submarin
Piper lendab väga ilusti.
Posted: Sat Dec 09, 2006 17:32
by / / / / /ALPINE
usun täiesti, aga mingil imekombel kärssas mul mootor juba teist korda läbi, ja seda kõike lennukit lihtsalt vabalt käes hoides
Posted: Sun Dec 10, 2006 3:44
by Henri
/ / / / /ALPINE wrote:usun täiesti, aga mingil imekombel kärssas mul mootor juba teist korda läbi, ja seda kõike lennukit lihtsalt vabalt käes hoides
Mis piper sul on?
Posted: Sun Dec 10, 2006 11:38
by / / / / /ALPINE
graupneri elektrikas
juhtus siis nii, et lasin lihtsalt vabalt mootoril ringi käia-hoides lennukit käes, lõppes see siis sellega, et mootor koos kiiruseregulaatoriga kärssas ära ja aku temp oli ca 80'c mistõttu aku kile ümbert ära sulas
kuidas selline asi on üldse võimalik
Posted: Sun Dec 10, 2006 12:59
by [J]
Kui aku oli õige, siis üks väheseid võimalusi selliseks tulemuseks on aku vale polaarsusega külge ühendamine. Aku +/- valet pidi toimib 100%, hetkeliselt ja alati.
Posted: Sun Dec 10, 2006 13:19
by / / / / /ALPINE
heh
nii loll ma nüüd ka ei ole, et seda teeksin
isegi kõige suurema tahtmise korral see ei õnnestuks, sest pistiku otsad on lihtsalt sellised
, et seda on võimatu valet pidi ühendada
Posted: Sun Dec 10, 2006 13:25
by [J]
Kui pistiku pidisus on õige, oli kusagil ikkagi mingi lühis. Ainus küsimus, et kus?
Mida tähendab - mootor kärssas ära? Kas ilma regulaatorita tööle ei hakka. Kas põles ära mähisejuhtmetelt lakk?
Kuna teistel nii ei juhtu, siis see 2 korda tähendab, et tehtud viga korratakse.
Posted: Sun Dec 10, 2006 13:43
by / / / / /ALPINE
ma ei ole mootorit proovinud, ega lahti teinud, ning mismõttes tehtud viga korratakse, kui ma midagi valesti teinud ei ole?
Posted: Sun Dec 10, 2006 13:45
by / / / / /ALPINE
ma arvan, et tegu on tehase praagiga, sest lennuk ise heastpeast nii ei tohiks nagu teha ju, kui õigesti lennukit talitada
Posted: Sun Dec 10, 2006 15:02
by mart
Ma täpselt ei tea, milline mudel ja miline mootor jne.....
Seetöttu spekuleerin.
1. Ilmselt tegemist väiksemat tüüpi motoriga, vast Speed 400 klassi harjadega mootoriga. Need mootorid elavad lühiajalisselt, alla 10 sek, kuni 14A üle. Normaalne töövaool 8..10A. Selle juures läheb mootor päris soojaks, kuid ei pöle maha. Mul neid mootoreid erinevates reziimides üle 15 kasutuses olnud. Mootor pöleb maha, kui vool pikemat ega, 30sek, üle 14A. 13A on kuni 60sek vastu pidanud, kuid vaid ühe stardi, sest läheb nii kuumaks, et magnetid ülekuumenemisest oma toime kaotavad.
2. Polaarsusest pole neil mootoritel sooja ega külma, käivad tespidise polaarsusega vaid teispidi ringi ja kui on harjade asendit veidi spets vötmega manipuleeritud, siis käivad ühtepidi paremini, effektiivsemalt.
3. Mootori regulaator on aku poolses otsas tundlik polaarsuse suhtes. Kui seal toiteotsad valetpidi ühendada, siis pölem regulaator maha, mitte mootor.
4. Speed 400 klassi mootoritel kasutatakse tavaliselt 8 purgist akut. Kui panna suurem aku, siis oht, et vool kasvab liiga suureks.
5. Mootori tarbitav vool on otseses söltuvuses propelleriga. Arvatavasti kasutad originaalpropellerit ja see mudelile ja mootorile kohandatud ja ei tohiks samuti probleeme tekitada. Kui panna suurem propeller, siis vötab mootor ka rohkem voolu ja pöleb läbi.
6. Kui mootor vanalt ringi ei käi, mingi komponent, spinner jne.... höörub kusagile vasta, siis ka voolutarve suuur.
7. Kui mootoril reduktor otsas ja sellel probleeme, ei käi kergelt, sest deffetne, vähe määret vöi määre kuivanud jne.... siis ka koormus suur ja vool suuur ja jälle palju suitsu.
Mina otsiks vigu sellises skeemis ja möödaksin nii pingeid kui ka voolu mootoril.
Seda mootorit vöib ka ilma muundajata otse akust toita. Kasutan seda varianti grilli süütamisel. Möne minutiga puhub söed ilusastui hööguma.
Asjadesse selguse saamiseks oleks hea, kui teeksid möned pildid mootorist akust, muundajast jne.....
Posted: Sun Dec 10, 2006 15:02
by [J]
Graupneril on mitmesuguseid elektriPipereid. Milline neist see ikkagi on? Kas tüürid liikusid ja servod töötasid enne sissepõlemist (eespool sõna kiiruseregulaator eeldab juhitavat ?). Lennundus eeldab maksimaalset täpsust, aga erinevaid Pipereid on maailmas sadu!
Posted: Sun Dec 10, 2006 15:10
by / / / / /ALPINE
piper j-3, mida müüakse 1590.- eest
rääkides probleemist siis, voolu pinge ei saanud lubatust suurem olla, kuna kasutasin originaal akut..
viga ilmselt selles, et panin lennukile suurema propelleri peale
ma ise arvasingi kusjuures, et sellest võis nii juhtuda..
ometigi ostsin propelleri lauri enda käest ja tema soovitusel panin selle piperile peale
Posted: Sun Dec 10, 2006 15:22
by mart
Önneks on elu karm, aga ebaöiglane, nii, et ära kaota meeleheidet.
Kui sul mudeli pilte käepärast pole, siis anna vähemalt webi link, et tuvastada mudeli tüüp.
Millist propellerit kastasid? Ole hea ja kirjuta möödud, läbimööt ja samm.
Mitu purki on akul? Mitu volti see pinget välja annab?
Kui mul need andmed oleksid, siis saaksn välja arvutada, milline näeks asi vähemalt teoreetiliselt välja.
Posted: Sun Dec 10, 2006 15:33
by [J]
Lennuk on alustamiseks päris hea. Käes hoides on muuseas mootori koormus tublisti suurem, kui lennus. Proppi põhjusena ei usu hästi (nii on ennegi lennutatud), aga ehk Mart arvutab välja! Tema juttu tasub uskuda.
Kas tüüre ikka sai liigutada?