kolks

Suured ja väikesed õnnetused mudelitega...
Post Reply
User avatar
Sven
Posts: 286
Joined: Sat Aug 27, 2011 11:31
Location: Tar2

kolks

Post by Sven »

:twisted:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Re: kolks

Post by cuprum »

Ja põhjuseks siis?
User avatar
Sven
Posts: 286
Joined: Sat Aug 27, 2011 11:31
Location: Tar2

Post by Sven »

hulljulgus ja pohhuism? :D

Taastatav, kui aus olla siis juba taastatud 8)
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Vot see ongi üks põhjus miks ma ei raatsi omale selliseid kallimaid lennukeid soetada, kuigi väga tahaks :roll:
Väikese ja odava lennukiga kah hea lennata, kuigi sellist lennumõnu need ei paku nagu suured korralikud lennukid. Hea, et korda said.
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

vot seda võib küll kolksuks kutsuda :twisted:
huvitav kas tegid õhus kolksu või katsetasid maaga kolksu? :D :twisted:
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

aga see ongi ju odav lennuk


paistab, et saba oli juba ise tehtud
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Ufonaut22 wrote:Vot see ongi üks põhjus miks ma ei raatsi omale selliseid kallimaid lennukeid soetada, kuigi väga tahaks :roll:
Nu kui nüüd natuke vanema tegija mätta otsast kaagutada, siis ..... ;)
Kui Sul on mitu lennumasinat, siis miskipärast kalleim nendest kipub kõige kauem säiluma. Tõenäoliselt siiski alateadvus töötab, ning manitseb selle "parimaga" pisut ettevaatlikum olema.
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

cuprum wrote:
Ufonaut22 wrote:Vot see ongi üks põhjus miks ma ei raatsi omale selliseid kallimaid lennukeid soetada, kuigi väga tahaks :roll:
Nu kui nüüd natuke vanema tegija mätta otsast kaagutada, siis ..... ;)
Kui Sul on mitu lennumasinat, siis miskipärast kalleim nendest kipub kõige kauem säiluma. Tõenäoliselt siiski alateadvus töötab, ning manitseb selle "parimaga" pisut ettevaatlikum olema.
100% nõus.. 2 suuremat on suve põhm. kriimudega üle elanud, v.a üks arusaamatu crash, aga nagu ma mingit vahukat proovin siis jätkub neid paarikümneks lennuks,kuni kuskil liiale lähen. Suurtega lihtsalt ei riski niipalju.
P28A- FPV
User avatar
Sven
Posts: 286
Joined: Sat Aug 27, 2011 11:31
Location: Tar2

Post by Sven »

Täna ka lendama, et enam nii julgeks ei lähe vast.
Odav lennuk tõepoolest ja saba, ning palju muud juba ise tehtud..
User avatar
Sven
Posts: 286
Joined: Sat Aug 27, 2011 11:31
Location: Tar2

Post by Sven »

Täna proovitud uuesti, tundus natuke kahtlase võitu.Sai siis asjale jälile jõutud, miks lennuk alla kukkus, üks asi oli juba eelnimetatud hulljulgus, kuid eelnevalt sellele sai tiiva eleronid(mis ei liikunud piisavalt) tehtud ümber nailon hingedele.
Asja point oli see,et tiiva ja eleroni vahele jäi liiga suur tühimik, mis oli liialt lähedal kandev osale tiival, ning kõrgem rõhk tiivaalt lipsas läbi ava madalrõhule jalgu,mille tulemusena tahtis lennuk ise rollima hakata ja eleroni reageering/tõhusus vähenes. Väga raske oli kontrollida ka madalatel kiirustel. Asi sai lahendatud läbipaistva pakketeibiga.
Elu õpetab.



Image
Last edited by Sven on Wed Nov 30, 2011 21:35, edited 1 time in total.
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Aa, ei saanud enne rahu kui tegid penost hinged ringi :)
P28A- FPV
User avatar
Sven
Posts: 286
Joined: Sat Aug 27, 2011 11:31
Location: Tar2

Post by Sven »

Kuna tal on ühe servoga eleronid ja painde all tiib, siis see metallvarras paindub seal ja peno hinged olid maru jäigad, et saada rohkem liikuvust otsustasin ümber teha jah.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Aerodünaamika on mu lemmikaine ja selles vallas on arutelud alati huvipakkuvad. Ma ei saanud aru miks hakkas su lennuk nailonhingede pärast kalduma ühele tiivale? Tühimik oli sul ju mõlema eleroni vahel. Olen ise kasutanud nailonhingesi ilma probleemideta. Kui suure vahe sa jätsid?
eleroni vahele jäi liiga suur tühimik, mis oli liialt lähedal kandev osale tiival
Mida sa sellega mõtled?
User avatar
rallikas
Posts: 430
Joined: Wed Feb 28, 2007 21:11

Post by rallikas »

Alatiivalised on madalal kiirusel üldiselt ka ju ebastabiilsed?!
User avatar
Sven
Posts: 286
Joined: Sat Aug 27, 2011 11:31
Location: Tar2

Post by Sven »

Võibolla sellepärast hakkas rollima ühele poole,et vahede võrdsus polnud sama. Vahed kuskil 3-4 mm
Tiiva all on corsairil nõgusa osa lõpp,(eleronide alguses), kui sealt kõrgrõhk lekib madalasse siis peaks ju see vähendama nn dragi?
Suur vahe võib põhjustada ka lapertamist ja kui kerge tuul ka on siis kergesti kaotada kontrolli lennuki üle.
Kindalsti mõjutab see ju ka eleroni tööd, kuid ei pruugi kõikide tiivaprofiilidega ühtemoodi käituda.
Kahe otsaga asi,et ühel nii teisel naa, mul aitas see teipimine ülihästi.

Tuumafüüsik pole, kuid see puhtalt minu arvamus.

Sven
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Ropka wrote:aga see ongi ju odav lennuk


paistab, et saba oli juba ise tehtud
Kuidas võtta, võrreldes nn proffilennukitega on tõesti odav.
User avatar
aviaator
Posts: 398
Joined: Fri Sep 10, 2010 19:18
Location: Tartu
Contact:

Repliik

Post by aviaator »

Tahaksin siia lisada , et see oli algselt minu nn esimene alatiivaline lennuk.

Tänu sellele lennukile sain üle hirmudest mis olid seotud alatiivaliste lennukitega ja väikese tiivaulatusega 1000mm.

Tegin temaga ühe arvestatava lennuõnnetuse mis oli seotud asjaoluga , et mootorikinnitus oli tehases seoses kokkuhoiupoliitikaga liimitud vähese liimiga ja tormas madallennul lennuki ninast välja.

Peale taastamist oli kõik jälle ok.

Usun et see aparaat teenib Sven i veel hästi kaua.

Aivar
Post Reply