kiil

Ehitusnipid, materjalid, joonised, konstruktsioon...
Post Reply
muska
Posts: 62
Joined: Wed Nov 25, 2009 14:11
Location: pärnu

kiil

Post by muska »

Tere tere. Äkki oskab keegi täpsemalt lahti seletada miks on hakatud plaaner tüüpi mudelitel kasutama sellist kiilu mis ulatub nii üles kui ka allapoole sabatoru. Lihtsalt jäi silma :roll:
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Re: kiil

Post by cuprum »

Õhutakistuse balanseeritus äkki põhjuseks?
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Stardis, väga suurtel kiirustel (näiteks viskeplaaneritega) tekib nõnda tasakaalustav jõumoment ja saba ei hakka nii lihtsalt võnkuma-vibreerima.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Sellist kiilu kasutatakse rohkem viskeplaaneritel, sest aitab vähendada kiilule mõjuvat paindemomenti ja sabapoomile mõjuvat väändemomenti. Purilennukitel peaks olema aerodünaamiliselt parim lahendus terve kiilu asetsemine allpool sabatoru, sest siis on kiil "puhtas" õhuvoolus ka suurtel kohtumisnurkadel. Nii paraneb teekonnapüsivus ja pöörisest peaks olema lihtsam välja tulla. Samas vähendab säärane kiil mudeli kaldpüsivust ning võib maandumisel kergesti puruneda.
muska
Posts: 62
Joined: Wed Nov 25, 2009 14:11
Location: pärnu

Post by muska »

Selge, tänud teile. Mul üks kahemeetrine täiendusjärgus ehk siis esimene versioon olemas ja lendab superhästi aga mõtted veel parema lennuki poole :D
muska
Posts: 62
Joined: Wed Nov 25, 2009 14:11
Location: pärnu

Post by muska »

Njah siis peaks olema kiilu ülemine ja alumine osa eraldi detailid, et sabatoru ulatuks kiilu lõpuni kui ma õigesti aru sain
Õhk kannab tiivulisi
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Siin on sellist kiilu näha:
http://www.charlesriverrc.org/articles/ ... rGeeII.htm
See onu teab, mis teeb ja räägib!
muska
Posts: 62
Joined: Wed Nov 25, 2009 14:11
Location: pärnu

Post by muska »

Ohoo ok see alumine osa on küll jube suur, selline võib ju kergesti katki minna. Aga kui ma ehitaks enda lennukile väiksema no umbes mingi 3 kuni 4 cm allapoole , siis kas sellest tolku ka on :oops:
Õhk kannab tiivulisi
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Tavalise, rahuliku lendamise ajal pole arvestatavat kasu. Ehk maandumisel ei jää stabilisaator nii kergesti rohu taha kinni.
Kasu on väga suurte ülekoormuste korral:
Image
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Eriti räige väändumine sellel videol:
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... sro4SArE4k
Paneb kohe mõtlema, eriti kui arvestada, et tegemist on 1M MIMI-ga.
http://www.f3k.nl/index.php?id=3
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=840763

OK-parandasin lingi ära
Last edited by Oehh on Mon Dec 05, 2011 0:10, edited 1 time in total.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

MIMI video on tõesti efektne
Image
aga lingis vist näpukas, õigem tundub see:
http://www.youtube.com/watch?v=psro4SAr ... re=related
Post Reply