
NGH 9CC Petrol Engine for Radio Control Aeroplane GT9
Kui see mootor on võimeline stabiilselt töötama on see nagu säästupirn
Alguses käid ligi topelt hinna mootorist välja aga bensiin on paraku veel ikka palju odavam kui nitro kütus.
9 cc pole ka midagi naljakat.
Kui võsalendurina lennata ei pea ilmtingimatta olema 8kg ja vähemalt 35 ccs mootoriga lennuk.
muidugi unistada ju võib


Alguses käid ligi topelt hinna mootorist välja aga bensiin on paraku veel ikka palju odavam kui nitro kütus.
9 cc pole ka midagi naljakat.
Kui võsalendurina lennata ei pea ilmtingimatta olema 8kg ja vähemalt 35 ccs mootoriga lennuk.
muidugi unistada ju võib



Here's your problem:
NGH 9CC Petrol Engine for Radio Control Aeroplane GT9 - 165$
Max võimsus: 0.8HP@15000RPM
Mass: 545g complete
Võimsus/Mass: 1,47HP/kg
Hobujõu hind: 206$/HP
O.S. 46AX (7.45cc) ABL w/Muffler - 149$
Max võimsus: 1.63HP@16000 RPM
Mass: 17.2oz (489g) with muffler
Võimsus/Mass: 3,33HP/kg
Hobujõu hind: 91$/HP
NGH 9CC Petrol Engine for Radio Control Aeroplane GT9 - 165$
Max võimsus: 0.8HP@15000RPM
Mass: 545g complete
Võimsus/Mass: 1,47HP/kg
Hobujõu hind: 206$/HP
O.S. 46AX (7.45cc) ABL w/Muffler - 149$
Max võimsus: 1.63HP@16000 RPM
Mass: 17.2oz (489g) with muffler
Võimsus/Mass: 3,33HP/kg
Hobujõu hind: 91$/HP
"Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking and nitro is for racing."
Lauri Laidna - www.pistik.com
Ja kaasaegne elektrimootor:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html
Scorpion S-5030-220KV - $212.38
Max võimsus: 2590 Watts
Weight: 606 Grams
Võimsus/Mass: 5,73 HP/kg
Hobujõu hind: 61,2 $/HP

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html
Scorpion S-5030-220KV - $212.38
Max võimsus: 2590 Watts
Weight: 606 Grams
Võimsus/Mass: 5,73 HP/kg
Hobujõu hind: 61,2 $/HP
See oleks põnev kui keegi õnnestunult arvutaks!cuprum wrote:...täis "kütusepaagi" massi ja hinna...
Puht subjektiivselt usun elektrikate paremusse. HobbeKingi akud on odavad ja head ning arvestama peab kindlasti ka aparatuuri ja lennuki tõsist kulumist kolbmootorite vibratsioonist. Elektriga on vibratsioon küllalt olematu, mis annab 1000€ lennuki ja nn. proved servode ja aparatuuriga suurt lisavõitu. Puhas ja õlivaba kah!
Ühe 2011 a. F3A MM-lendaja jutust lõik:
See kõik on väga suhteline. Odavam tehnika 50 lendu aastas tegijale on hoopis teistsugune 1000 lennu tegijast. Optimaalne 50 lennu tehnika ei peagi üldjuhul 1000 lendu vastu ...Dad calculates the cost of a fl ight under glow power to be $7 to $8 per
fl ight. Electric fl ights are a fraction of that cost.
No eks mõlemaid on hea omada. Korras bensukas on ikka ääretult ilma ja lollikindel, piisavalt toorest , 6v peale ja käib.
Sügisel,kui lennuk pidevalt autos vedeles ja temperatuur öösel nulli kanti kukkus, olid akud ikka tuimad mis tuimad- pinge võis ju olla,aga arvestatavat voolu sealt ei saanud enne kui soojenesid. Samas mingeid 10S liposid omale tuppa padja alla tuua väga ei tahaks.
Teine asi on siiski teatav suuruse/hinnabarjäär- 2-3kw võib veel mõistliku hinnaga saada
aga 4kw asjade hind on tõesti elektrifanaatikutele.
Aga samas mingi väiksem elektrikas on kahtlemata mugav ja praktiline.
Sügisel,kui lennuk pidevalt autos vedeles ja temperatuur öösel nulli kanti kukkus, olid akud ikka tuimad mis tuimad- pinge võis ju olla,aga arvestatavat voolu sealt ei saanud enne kui soojenesid. Samas mingeid 10S liposid omale tuppa padja alla tuua väga ei tahaks.
Teine asi on siiski teatav suuruse/hinnabarjäär- 2-3kw võib veel mõistliku hinnaga saada
aga 4kw asjade hind on tõesti elektrifanaatikutele.
Aga samas mingi väiksem elektrikas on kahtlemata mugav ja praktiline.
P28A- FPV
väga levinud F3A aku EvoF3A 5000mah 10S, kaaluga 1250g, on hinnaga umbes 500$. Saab leida ka kallimalt.äkki lisaksid siia juurde ka ... täis "kütusepaagi" massi ja hinna
Lend siis 1-2$.
Näiteks HobbeKingi
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
... saab ühe lennu aku hinnaks 0,2-0,3$.
Teadjad võiks 1 lennu bensuhinna ka ilmutada

50cc Yak - 15min @500ml ,0.046 /min[J] wrote:väga levinud F3A aku EvoF3A 5000mah 10S, kaaluga 1250g, on hinnaga umbes 500$. Saab leida ka kallimalt.äkki lisaksid siia juurde ka ... täis "kütusepaagi" massi ja hinna
Lend siis 1-2$.
Näiteks HobbeKingi
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
... saab ühe lennu aku hinnaks 0,2-0,3$.
Teadjad võiks 1 lennu bensuhinna ka ilmutada
P28A- FPV
No seda muidugi, IMACis küll kasutatakse. Samas see teema alguses toodud riistapuu sobib minuarust ideaalselt sellisele harrastajale,kes paarkümmend korda aastas ebaregulaarselt lendamas käib.Ei ole vaja muretseda,et nitro ära lahtub või küünlatoite aku ära kooleb pool liitrit bensiini kuskilt ikka saab..
P28A- FPV
minu arust sobiks kõnealune mootor mingi korraliku traineri otsa, sest võimsuse ja kaalu suhe sportlennuki jaoks on nadi
paagitäis ja õpipoiss
IMAC (ja IMAA) on alad kus raha väga ei loeta või see ei tule ühe mehe taskust, seal on ülikallid koopialennukid ja veel kallimad radiaalid või siis telliskivi mõõtu lipod, minu arust seal ei loe keegi mis ühe lennu maksumus võiks olla
paagitäis ja õpipoiss

IMAC (ja IMAA) on alad kus raha väga ei loeta või see ei tule ühe mehe taskust, seal on ülikallid koopialennukid ja veel kallimad radiaalid või siis telliskivi mõõtu lipod, minu arust seal ei loe keegi mis ühe lennu maksumus võiks olla
kogun vanu vene lennukimootoreid
Vaadake jah kas ja millise lennuki ninasse see 9cc bensukas üldse sobiks ja kas ja kuidas see lennuk lendaks. Pole võimsust aga kaalub tohutult. F3A puhul on iga gramm arvel, seetõttu ka nitrometaan või elekter. Bensukas tuleks ülekaaluline või alamõõduline >> liiga suure pinnakoormatusega.
+ ma miskipärast kahtlen selles, kui stabiilselt 9cc bensukas töötab ning maksab ju lõppkokkuvõttes ka päris parajalt palju.
+ ma miskipärast kahtlen selles, kui stabiilselt 9cc bensukas töötab ning maksab ju lõppkokkuvõttes ka päris parajalt palju.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Näe nii tore arutelu selle kohta mis Tiidule niipalju nalja tegi.Miks MonaLisa naeratas
Osta või mitte osta selles oli küsimus
Püha tõde ei tulegi järelikult ühe mehe suust ja see on hea
Huvitav kas tootja näeb oma manualis ka ette selle kasutusala. See oleks nagu pulpulaator ,mille Siberis elava rahvuse esindaja leiutas. Kõigi näitajate järgi on see siis sponsoriga algaja pühapäeva lennuki mootor , millele ta kütte juba ise sisse jõuab osta. Enamus meist juba teab mida ta eelistab. Mina näiteks elektrit. Aga Kuno EXTRA t ei kujuta küll kummimootoriga ettegi. 




Ma hommikul unise peaga tõin ehk halva võrdluse. See 9cc ja 545g kaaluv bensukas on väiksema võimsusega, kui 250g kaaluv 4cc nitromootor (.25 OS FX).
Ehk siis see mootor sobiks lennukile, millele on planeeritud 4cc nitromootor ning mille lennukaal võib tulla +300g raskem. Selliseid mudeleid pole just palju. Reeglina igasugu hiinakad kipuvad niigi liiga rasked olema...
Ehk siis see mootor sobiks lennukile, millele on planeeritud 4cc nitromootor ning mille lennukaal võib tulla +300g raskem. Selliseid mudeleid pole just palju. Reeglina igasugu hiinakad kipuvad niigi liiga rasked olema...
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kõik äkki veel ei tea!
Maynard Hilli meeskond lendas mitte 9cc, vaid 10cc-ga (O.S. Engines OS 0.61 FS Four Stroke), millele pandi väike sädeküünal ja kütuseks bensiin, üle Atlanti:
http://www.barnardmicrosystems.com/L4E_ ... ing_II.htm
Eesti rekord, 21 tundi, on 7cc samas stiilis OS-mootoriga tehtud.
Maynard Hilli meeskond lendas mitte 9cc, vaid 10cc-ga (O.S. Engines OS 0.61 FS Four Stroke), millele pandi väike sädeküünal ja kütuseks bensiin, üle Atlanti:

http://www.barnardmicrosystems.com/L4E_ ... ing_II.htm
Eesti rekord, 21 tundi, on 7cc samas stiilis OS-mootoriga tehtud.
Paistab et see ngh mootor on hobbykingi müügile nüüd jõudnud : http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ition.html
Leidsin klipi, kus näha töötav isend http://youtu.be/CWdTA3th0k0 
