Page 1 of 1

NGH 9CC Petrol Engine for Radio Control Aeroplane GT9

Posted: Mon Jan 02, 2012 22:03
by tiit

Posted: Tue Jan 03, 2012 0:37
by Maikkel
Mis selle juures niivõrd naljakas on, ei märka vist. ? :P

Posted: Tue Jan 03, 2012 0:46
by Sven
9 cc

Posted: Tue Jan 03, 2012 2:07
by Oehh
Kui see mootor on võimeline stabiilselt töötama on see nagu säästupirn :lol:

Alguses käid ligi topelt hinna mootorist välja aga bensiin on paraku veel ikka palju odavam kui nitro kütus.

9 cc pole ka midagi naljakat.
Kui võsalendurina lennata ei pea ilmtingimatta olema 8kg ja vähemalt 35 ccs mootoriga lennuk.

muidugi unistada ju võib :lol: :lol: :lol:

Posted: Tue Jan 03, 2012 8:16
by ik
Säästukas on ta kindlasti, Jaanil on 15cc cessna peal ja see käib ikka üüratult kaua.

Posted: Tue Jan 03, 2012 11:30
by lauri
Here's your problem:
NGH 9CC Petrol Engine for Radio Control Aeroplane GT9 - 165$
Max võimsus: 0.8HP@15000RPM
Mass: 545g complete
Võimsus/Mass: 1,47HP/kg
Hobujõu hind: 206$/HP


O.S. 46AX (7.45cc) ABL w/Muffler - 149$
Max võimsus: 1.63HP@16000 RPM
Mass: 17.2oz (489g) with muffler
Võimsus/Mass: 3,33HP/kg
Hobujõu hind: 91$/HP

"Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking and nitro is for racing."

Posted: Tue Jan 03, 2012 13:14
by [J]
Ja kaasaegne elektrimootor:
Image
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html

Scorpion S-5030-220KV - $212.38
Max võimsus: 2590 Watts
Weight: 606 Grams

Võimsus/Mass: 5,73 HP/kg
Hobujõu hind: 61,2 $/HP

Posted: Tue Jan 03, 2012 14:00
by cuprum
[J] wrote: Võimsus/Mass: 5,73 HP/kg
Hobujõu hind: 61,2 $/HP
Et pisut tuju rikkuda - äkki lisaksid siia juurde ka ... hm, nu ütleme 20 minutiseks lennuks vajaliku ... täis "kütusepaagi" massi ja hinna :roll:

Loomulikult tuleks adekvaatseks võrdluseks sama teha ka bensu ja nitrokatega.

Posted: Tue Jan 03, 2012 14:18
by [J]
cuprum wrote:...täis "kütusepaagi" massi ja hinna...
See oleks põnev kui keegi õnnestunult arvutaks!
Puht subjektiivselt usun elektrikate paremusse. HobbeKingi akud on odavad ja head ning arvestama peab kindlasti ka aparatuuri ja lennuki tõsist kulumist kolbmootorite vibratsioonist. Elektriga on vibratsioon küllalt olematu, mis annab 1000€ lennuki ja nn. proved servode ja aparatuuriga suurt lisavõitu. Puhas ja õlivaba kah!
Ühe 2011 a. F3A MM-lendaja jutust lõik:
Dad calculates the cost of a fl ight under glow power to be $7 to $8 per
fl ight. Electric fl ights are a fraction of that cost.
See kõik on väga suhteline. Odavam tehnika 50 lendu aastas tegijale on hoopis teistsugune 1000 lennu tegijast. Optimaalne 50 lennu tehnika ei peagi üldjuhul 1000 lendu vastu ...

Posted: Tue Jan 03, 2012 17:16
by ik
No eks mõlemaid on hea omada. Korras bensukas on ikka ääretult ilma ja lollikindel, piisavalt toorest , 6v peale ja käib.
Sügisel,kui lennuk pidevalt autos vedeles ja temperatuur öösel nulli kanti kukkus, olid akud ikka tuimad mis tuimad- pinge võis ju olla,aga arvestatavat voolu sealt ei saanud enne kui soojenesid. Samas mingeid 10S liposid omale tuppa padja alla tuua väga ei tahaks.
Teine asi on siiski teatav suuruse/hinnabarjäär- 2-3kw võib veel mõistliku hinnaga saada
aga 4kw asjade hind on tõesti elektrifanaatikutele.
Aga samas mingi väiksem elektrikas on kahtlemata mugav ja praktiline.

Posted: Tue Jan 03, 2012 18:50
by [J]
äkki lisaksid siia juurde ka ... täis "kütusepaagi" massi ja hinna
väga levinud F3A aku EvoF3A 5000mah 10S, kaaluga 1250g, on hinnaga umbes 500$. Saab leida ka kallimalt.
Lend siis 1-2$.
Näiteks HobbeKingi
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
... saab ühe lennu aku hinnaks 0,2-0,3$.

Teadjad võiks 1 lennu bensuhinna ka ilmutada :!:

Posted: Tue Jan 03, 2012 19:39
by ik
[J] wrote:
äkki lisaksid siia juurde ka ... täis "kütusepaagi" massi ja hinna
väga levinud F3A aku EvoF3A 5000mah 10S, kaaluga 1250g, on hinnaga umbes 500$. Saab leida ka kallimalt.
Lend siis 1-2$.
Näiteks HobbeKingi
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
... saab ühe lennu aku hinnaks 0,2-0,3$.

Teadjad võiks 1 lennu bensuhinna ka ilmutada :!:
50cc Yak - 15min @500ml ,0.046 /min

Posted: Tue Jan 03, 2012 19:46
by Ropka
niipalju kui ma tean, siis F3A-d bensiiniga keegi ei lenda, neil on YS või OS suured neljataktilised nitrokad

Posted: Tue Jan 03, 2012 20:08
by ik
No seda muidugi, IMACis küll kasutatakse. Samas see teema alguses toodud riistapuu sobib minuarust ideaalselt sellisele harrastajale,kes paarkümmend korda aastas ebaregulaarselt lendamas käib.Ei ole vaja muretseda,et nitro ära lahtub või küünlatoite aku ära kooleb pool liitrit bensiini kuskilt ikka saab..

Posted: Tue Jan 03, 2012 21:36
by Ropka
minu arust sobiks kõnealune mootor mingi korraliku traineri otsa, sest võimsuse ja kaalu suhe sportlennuki jaoks on nadi

paagitäis ja õpipoiss :twisted:

IMAC (ja IMAA) on alad kus raha väga ei loeta või see ei tule ühe mehe taskust, seal on ülikallid koopialennukid ja veel kallimad radiaalid või siis telliskivi mõõtu lipod, minu arust seal ei loe keegi mis ühe lennu maksumus võiks olla

Posted: Tue Jan 03, 2012 22:59
by lauri
Vaadake jah kas ja millise lennuki ninasse see 9cc bensukas üldse sobiks ja kas ja kuidas see lennuk lendaks. Pole võimsust aga kaalub tohutult. F3A puhul on iga gramm arvel, seetõttu ka nitrometaan või elekter. Bensukas tuleks ülekaaluline või alamõõduline >> liiga suure pinnakoormatusega.

+ ma miskipärast kahtlen selles, kui stabiilselt 9cc bensukas töötab ning maksab ju lõppkokkuvõttes ka päris parajalt palju.

Posted: Tue Jan 03, 2012 23:04
by ik
a kust see võistlemise mõte üldse tekkis?
mis stabiilsusesse puutub,siis ei oska öelda- 15 käib igati OK.

Posted: Tue Jan 03, 2012 23:26
by prosper
Näe nii tore arutelu selle kohta mis Tiidule niipalju nalja tegi.Miks MonaLisa naeratas :) Osta või mitte osta selles oli küsimus :) Püha tõde ei tulegi järelikult ühe mehe suust ja see on hea :) Huvitav kas tootja näeb oma manualis ka ette selle kasutusala. See oleks nagu pulpulaator ,mille Siberis elava rahvuse esindaja leiutas. Kõigi näitajate järgi on see siis sponsoriga algaja pühapäeva lennuki mootor , millele ta kütte juba ise sisse jõuab osta. Enamus meist juba teab mida ta eelistab. Mina näiteks elektrit. Aga Kuno EXTRA t ei kujuta küll kummimootoriga ettegi. :)

Posted: Tue Jan 03, 2012 23:44
by ik
Sind peaks moderaatoriks tegema - oskad teema alati ilusti ja huumoriga kokku võtta !

Posted: Wed Jan 04, 2012 0:24
by lauri
Ma hommikul unise peaga tõin ehk halva võrdluse. See 9cc ja 545g kaaluv bensukas on väiksema võimsusega, kui 250g kaaluv 4cc nitromootor (.25 OS FX).

Ehk siis see mootor sobiks lennukile, millele on planeeritud 4cc nitromootor ning mille lennukaal võib tulla +300g raskem. Selliseid mudeleid pole just palju. Reeglina igasugu hiinakad kipuvad niigi liiga rasked olema...

Posted: Wed Jan 04, 2012 1:29
by [J]
Kõik äkki veel ei tea!
Maynard Hilli meeskond lendas mitte 9cc, vaid 10cc-ga (O.S. Engines OS 0.61 FS Four Stroke), millele pandi väike sädeküünal ja kütuseks bensiin, üle Atlanti:
Image
http://www.barnardmicrosystems.com/L4E_ ... ing_II.htm
Eesti rekord, 21 tundi, on 7cc samas stiilis OS-mootoriga tehtud.

Posted: Sat Oct 13, 2012 14:16
by Climatix
Paistab et see ngh mootor on hobbykingi müügile nüüd jõudnud : http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ition.html

Posted: Sat Oct 13, 2012 17:13
by usamees
Leidsin klipi, kus näha töötav isend http://youtu.be/CWdTA3th0k0 :D