Reduktorid
Reduktorid
Hea reduktor on elektrilennuki ülitähtis osa. Äkki keegi oskab pakkuda häid Maxonite müügikohti?
Milliseid reduktoreid veel kiita võiks?
Milliseid reduktoreid veel kiita võiks?
Maxoni reduktorid on töesti väga head.
Kasutan neid nii Speed 400 mootoril, 13x8 propelleri ja 13A, kui ka Hacker BL40 mootoriga, 17x11 propelleri ja 85A.
Soovitan soojalt.
Saab tootjalt, http://www.maxonmotor.com/de/kontakt_deu_deu.html ,tellida.
Veel kasutan Reisenaueri reduktoreid. On veidi kallimad, kuid hästi kerged ja vastupidavad.
Selline on mu 3.3m plaaneri ajam. Outrunner koos Reisenaueri ülekandega. 20x13 propellerit veab 120A voolu juures probleemideta.
Saab samuti tootja käest. http://www.reisenauer.de
Nad on spetsialiseerunudki reduktorite tootmisele.
Kasutan neid nii Speed 400 mootoril, 13x8 propelleri ja 13A, kui ka Hacker BL40 mootoriga, 17x11 propelleri ja 85A.
Soovitan soojalt.
Saab tootjalt, http://www.maxonmotor.com/de/kontakt_deu_deu.html ,tellida.
Veel kasutan Reisenaueri reduktoreid. On veidi kallimad, kuid hästi kerged ja vastupidavad.
Selline on mu 3.3m plaaneri ajam. Outrunner koos Reisenaueri ülekandega. 20x13 propellerit veab 120A voolu juures probleemideta.
Saab samuti tootja käest. http://www.reisenauer.de
Nad on spetsialiseerunudki reduktorite tootmisele.
Aeg-ajalt eBaysse mõni komplekt ära eksib kuigi eraldi pole väga tihti silmanud:
http://cgi.ebay.de/Brushless-Motor-Hack ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Hacker-B40-17S-Maxon ... dZViewItem
Lõpetuseks mainiks ühe antud teemasse mitte puutuva tõiga, nimelt paneb imestama, miks Saksa poed ei ole kakskeelsed, käive oleks ju märgatavalt suurem. Endal küll ei ole saksa keele mõistmisega erilisi probleeme aga vaevalt inglissmannid ja jänkid viitsivad mingeid tõlkeprogramme jms. kasutada ja googeldamisel inglisekeelsete terminitega nagu "planetary gearbox" või sarnane saksa saitidele ei jõua.
K.
http://cgi.ebay.de/Brushless-Motor-Hack ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Hacker-B40-17S-Maxon ... dZViewItem
Lõpetuseks mainiks ühe antud teemasse mitte puutuva tõiga, nimelt paneb imestama, miks Saksa poed ei ole kakskeelsed, käive oleks ju märgatavalt suurem. Endal küll ei ole saksa keele mõistmisega erilisi probleeme aga vaevalt inglissmannid ja jänkid viitsivad mingeid tõlkeprogramme jms. kasutada ja googeldamisel inglisekeelsete terminitega nagu "planetary gearbox" või sarnane saksa saitidele ei jõua.
K.
Muidugi olemas ka muid reduktoreid.
Üks suuremaid valikuid on:
http://www.hoelleinshop.de/
Home > O N L I N E - S H O P > Elektromotoren & Getriebe > Einzelgetriebe für Elektromotoren
Veidi teema körvale:
Enamus saksa online poodidest vastab ka telefonitsi ja pakub nöustamist.
Nii vöimalik tellida ka asju, mida poe listis pole. Siinse takita järgi kasulik enne mitme asja tellimist paluda poelt kirjalikku hinnapakkumist. Enamusel juhul saab möned eurod alla kaubelda, suurema tellimuse koral vöib hind pea poole peale langeda..
Ma arvan, et enamus online poodidest, kellel vaid kohalik keel kasutuses, polegi huvitatud asja pakkumisest väljaspoole riiki. Ekspordiga seonduvad paljud lisaprobleemid ja mugavam neid lihtsalt mitte tekitada.
Kohapeal kliente küllalt.
Üks suuremaid valikuid on:
http://www.hoelleinshop.de/
Home > O N L I N E - S H O P > Elektromotoren & Getriebe > Einzelgetriebe für Elektromotoren
Veidi teema körvale:
Enamus saksa online poodidest vastab ka telefonitsi ja pakub nöustamist.
Nii vöimalik tellida ka asju, mida poe listis pole. Siinse takita järgi kasulik enne mitme asja tellimist paluda poelt kirjalikku hinnapakkumist. Enamusel juhul saab möned eurod alla kaubelda, suurema tellimuse koral vöib hind pea poole peale langeda..
Ma arvan, et enamus online poodidest, kellel vaid kohalik keel kasutuses, polegi huvitatud asja pakkumisest väljaspoole riiki. Ekspordiga seonduvad paljud lisaprobleemid ja mugavam neid lihtsalt mitte tekitada.
Kohapeal kliente küllalt.
Küsiksin Mardilt - miks kasutatakse võistlusplaaneritel suht kiirekäigulisi siserootoriga mootoreid. Kas ainult sobiva läbimõõdu pärast?
On ju olemas suure mähistearvuga välisrootoriga, millede 500p/V võimaldab samuti suurt propellerit.
Kui suur on korraliku redakteri kasutegur? Oskab keegi võrrelda sise- ja välisrootoriga mootori rootori hõõrdumisest (õhk) tekkivat energiakadu.
PS. der Himmelische on väga meeldiv pood
On ju olemas suure mähistearvuga välisrootoriga, millede 500p/V võimaldab samuti suurt propellerit.
Kui suur on korraliku redakteri kasutegur? Oskab keegi võrrelda sise- ja välisrootoriga mootori rootori hõõrdumisest (õhk) tekkivat energiakadu.
PS. der Himmelische on väga meeldiv pood
Need, kes seda teevad, kasutavad ilmselt:miks kasutatakse võistlusplaaneritel suht kiirekäigulisi siserootoriga mootoreid
1. välisläbimöödu töttu.
2. sobiliku vöimsusega mootorid on valmiskujul tootjalt saadavad.
3. tootja poole pealt on sellist mootorit, eriti suure voolu ja vöimsuse jaoks, lihtsam toota.
4. Suur propeller annab parema kasuteguri.
Mina kasutan oma mudelil outrunnerit koos reduktoriga. Köik selleks, et kaalu vähendada vöimalikult tagasihoidliku hinna juures.
Kindlasti on mootori pöörlemisel kaod öhutakistuse näol olemas.
Minu jaoks pole see esmatähtis, kuna peamiseks vöidu saavutamise kohaks oleks propelleri kasuteguri optimeerimine ja mootori kasuteguri optimeerimine. Kuidagi peab mootorit ka jahutama.
Reduktorite, heade, kasutegur köigub kusagil 85%, maxonil, ja 95%, reisenaueril, vahel.
Oleneb kus vöistelda.
Eesti meistrivöistlustel, F5J, seda pole. Lubatud vaid NiMh vöi NiCd purgid.
Nendel vöistlustel osalen 7purgises klassis. Seal vötab mootor ca 95A 6.4V pealt ja prop teeb pea 3800 pööret.
Mönel teisel vöistlusel on 7purki vördsustatud 2s1p lipodega.
Teistel vöistlustel jälle pole üldse piiranguid.
Eesti meistrivöistlustel, F5J, seda pole. Lubatud vaid NiMh vöi NiCd purgid.
Nendel vöistlustel osalen 7purgises klassis. Seal vötab mootor ca 95A 6.4V pealt ja prop teeb pea 3800 pööret.
Mönel teisel vöistlusel on 7purki vördsustatud 2s1p lipodega.
Teistel vöistlustel jälle pole üldse piiranguid.
Jutt siis F5J võistlusklassist, mille võistlusjuhendi leiab siit.
F5J-vaba
F5J-7: lubatud on kasutada kuni 7-purgilisi akusid
F5J-400: lubatud on kasutada ainult Speed/Power 400 tüüpi liuglaagrite ja kinniste harjadega mootoreid ning kuni 8-purgilisi akusid.
Mootorit võib kasutada ainult katse alguses, vastavalt lennukiklassile:
F5J- vaba: kuni 20 sek.
F5J-7: kuni 40 sek.
F5J-400: kuni 60 sek.
Siit siis ka põhjus 2S1P/7purgi kasutamiseks!
F5J-vaba
F5J-7: lubatud on kasutada kuni 7-purgilisi akusid
F5J-400: lubatud on kasutada ainult Speed/Power 400 tüüpi liuglaagrite ja kinniste harjadega mootoreid ning kuni 8-purgilisi akusid.
Mootorit võib kasutada ainult katse alguses, vastavalt lennukiklassile:
F5J- vaba: kuni 20 sek.
F5J-7: kuni 40 sek.
F5J-400: kuni 60 sek.
Siit siis ka põhjus 2S1P/7purgi kasutamiseks!
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tõusu siis 104 km/tunnis, lennukiirus veel suurem. Kaua kiirendus kestab, võrdleks McLareniga!29m/sek
20 sek mootoritööajaga 500 meetrit - sellisel kõrgusel on juba nähtavusega väikeseid probleeme.
Äkki on Reisenaueri ülekande kasuteguri kohta mingeid linke?
Maxoniga saab ka üle 90%, kõik sõltub kasutusest ja ülekandearvust, kuigi firma kodulehel on antud 4,4:1 juures 84% minimaalselt.
tulnukale
Poes on vabamüügil Lipo´d 30C/40C st. 30A pidev ja 40A 5 sek. 15 -25C on täiesti tavaline suurus. Ons kellelgi midagi paremat välja pakkuda?
Jutt LiPo ohtlikkusest tuleneb asjatundmatusest.
Kallis? Arvan, et kõik head asjad on kallimad. Küsi Mardi käest, kui palju maksis ta 120A mootorikomplekt koos ESE, akude ja proppidega.
PS. Ise maksan 25 W/h LiPo eest ca 25€. Võimsus on vähe kallim - 330W maksab ca 35€.
Poes on vabamüügil Lipo´d 30C/40C st. 30A pidev ja 40A 5 sek. 15 -25C on täiesti tavaline suurus. Ons kellelgi midagi paremat välja pakkuda?
Jutt LiPo ohtlikkusest tuleneb asjatundmatusest.
Kallis? Arvan, et kõik head asjad on kallimad. Küsi Mardi käest, kui palju maksis ta 120A mootorikomplekt koos ESE, akude ja proppidega.
PS. Ise maksan 25 W/h LiPo eest ca 25€. Võimsus on vähe kallim - 330W maksab ca 35€.
Reisenaueri ülekande kohta olen valdavalt infi ammutanud otse allikast.
Peamiselt on suhtlemine käinud telefonitsi. Lingikogumit pole omale tekitanud, nii ei oska selleks kaulik olla.
Kui kellelgi on küsimusi vöi huvi, siis soovitan julgelt Reisenauerile kirjutada vöi helistada. Ta suhtleb nii saksa kui ka inglise keeles ja on väga abivalmis inimene.
4s1p lipoga olen lasknud mootoril käia 7-10 sek. Sellest piisab, et mudelit ca 250m peale vedada. Kasutan 4900mAh 30c akusid. 105g üks element.
Akudest vötan max 2/3 mahust. Sellises kasutuses ei lähe akud öigesti leigekski ja loodetavalt kestavad pikalt.
Ülekanne ja mootor lähevad kuumaks küll.
Ülekannet olen pea iga lennupäeva järgi kontrollinud, puhtaks pesnud ja uuesti määrinud. Mootori poolt arendatav koormus 4s1p lipo korral on ülekande jaoks suhteliselt max piiri pealne, siit ka ettevaatus.
Kui ülekanne töusu ajal kinni jooksma peaks, siis pöleb mootor kindlasti maha. Akude ja muundaja kohta ei oska arvata, muundaja vöiks pikema ülekoormuse korral siiski end välja lülitada, kuid kindlat pole miskit.
Peamiselt on suhtlemine käinud telefonitsi. Lingikogumit pole omale tekitanud, nii ei oska selleks kaulik olla.
Kui kellelgi on küsimusi vöi huvi, siis soovitan julgelt Reisenauerile kirjutada vöi helistada. Ta suhtleb nii saksa kui ka inglise keeles ja on väga abivalmis inimene.
Kiirendust pole möötnud, kuid varsti jöuan ka selleni. Juba hulka aega tagasi muretsesin kiirenduse anduri oma loggerile, kuid laiskus pole veel lubanud neid ühendada.Kaua kiirendus kestab, võrdleks McLareniga!
4s1p lipoga olen lasknud mootoril käia 7-10 sek. Sellest piisab, et mudelit ca 250m peale vedada. Kasutan 4900mAh 30c akusid. 105g üks element.
Akudest vötan max 2/3 mahust. Sellises kasutuses ei lähe akud öigesti leigekski ja loodetavalt kestavad pikalt.
Ülekanne ja mootor lähevad kuumaks küll.
Ülekannet olen pea iga lennupäeva järgi kontrollinud, puhtaks pesnud ja uuesti määrinud. Mootori poolt arendatav koormus 4s1p lipo korral on ülekande jaoks suhteliselt max piiri pealne, siit ka ettevaatus.
Kui ülekanne töusu ajal kinni jooksma peaks, siis pöleb mootor kindlasti maha. Akude ja muundaja kohta ei oska arvata, muundaja vöiks pikema ülekoormuse korral siiski end välja lülitada, kuid kindlat pole miskit.
Küsin Mardilt, kas ülekanne on alati parim lahendus? Kui kasutad 3s1p 4900 mAh LiPo´t, eeldab see ruumikat keret. Sinna mahuks juba üsna suure läbimõõduga välisrootor, millel palju mähiseid ja on paras "aeglane" suurema propi jaoks?
Veel: kas plaaneril on üldse tavaline sujuvalt reguleeritav ESC vajalik, äkki piisab mingist lihtsast lülitisüsteemist: ON - OFF?
Veel: kas plaaneril on üldse tavaline sujuvalt reguleeritav ESC vajalik, äkki piisab mingist lihtsast lülitisüsteemist: ON - OFF?
Millega pesta ja millega määrida? Kas reduktoriga pole samuti veidi sellist probleemi, nagu mootorite kolbide-silindrite-kepsude-...-ga? Peale lahtivõtmist teevad algul uue väikese-paratamatu sissekulumise-töötamise.pesnud ja uuesti määrinud
Pestud ja määritud ma saan, aga pole veendunud oma valikute paremuses. Pesemisel kohutab mind veel oht kinnistest laagritest määre välja pesta.
Vanale:
Entusiastide kogemustest Lipo-dega siin maailmas tasuks siiski rohkem hoolida. Siin üks linkide kogum, millist muude akude meestel vastu panna ei tohiks olla:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=209187
2s1p LiPo-d võiks edaspidi ka Eestis F5-s lubatud olla. Arengu pidurdamine pidurdabki arengut.
Last edited by [J] on Sat Dec 16, 2006 23:47, edited 1 time in total.
Kindlasti mitte.kas ülekanne on alati parim lahendus?
Outrunnerid, LRK, ongi selleks tehtud, et saaks ära jätta reduktori ja kasutada neid otse vedavana. Teinekord aga vaja pöördemomenti veelgi suuremaks saada, et suurema propelleri paremat kasutegurit ära kasutada, nii ka LRK´le ülekanne otsa.
Mu plaaneril, Tragi 705XE, oleks ninas piisavalt ruumi, et suurem LRK otse vedama panna, kuid kaalu poolest on eelpooltoodud kombinatsioon parem, kusagil 175g kandis mootor koos reduktoriga.
Kui kasutada 10 vöi enamat akut mootori toiteks, siis pole mootorites mingeid probleeme. Valikuvöimalus päris suur.
Soov oli plaaner ja elektroplaaner enamvähem samasse kaalu saada ja 7 purgises klassis vöistelda.
See on pea sama tösine küsimus, kui kunagi taani kuningakojas küsitu.Millega pesta ja millega määrida?
Kui oleks tugevam reduktor, siis ilmselt ei peseks ega ka märiks, eelpool mainitud ohtude töttu, sisepölemismootoril.
Laagreid ei pese ega ka määri.
Puhastamisesse lähevad vaid hammasvöö ja sateliithammasrattad koos hoidjatega. Pesen "piduripuhastamise vahendiga" mingi orgaaniline lahusti, saksa keeles Bremsenreiniger. Ei haise eriti ja lahustab väga hästi ölisid. Pesu toimub ultraheli vannis.
Kuivad ja puhtad detaild panen kuumutatult, ca 100°C, spetsiaalmäärde sisse. Nii on pinnad kindlalt veevabad ja määre libiseb köikjale. Määrde marki ei tea, on reduktori tootja poolt kaasa saadud.
Edasi tükid oma kohale, iga hammastatas oma hoidjale.
Kas see köik vajalik ja öige on, ei tea.
Paralleelkatset pole teinud.
Korralda katse:Kangesti tahaks näha kiirenduseanduri toodetud maandumiste karasid!
1. Hangi Heino käest logger
2. Ühenda see kiirendusanduriga
3. Leia mudelinina sarnane jupp.
4. Monteeri elektroonika
5. Lisa piisavalt kaalu
6. Tee katseid erinevate kiiruste ja pinnasetüüpidega
Avalikusta tulemused foorumis.