Selline oli 2006.a. F3J MM-võistluste kõige populaarsem lennuk. Lehel ka soovitused tõeliselt hea vastuvõtja ja servode kohta.
http://www.airplane-model.com/supra-eng.html
SUPRA algus:
http://www.charlesriverrc.org/articles/supra/supra.htm
Dr. Mark Drela SUPRA - veidi kaasaega koos pdf-is joonistega
Dr. Mark Drela SUPRA - veidi kaasaega koos pdf-is joonistega
Last edited by [J] on Sat Dec 13, 2008 18:09, edited 1 time in total.
RCGroupsist loetu põhjal ja puhtalt enda arvamusest lähtuvalt pakun et see Supra populaarsus on suhteliselt ajutine.
Kennedycomposites`i poolt ehitatud mudel mida enamasti kasutatakse on midagi oluliselt erinevat võrreldes Drela orignaaliga, mis algselt ju penost südamikuga tiivaga.
Nii suure "mass"toodetava mudeli puhul oleks penost südamike, mylarite jms kasutamine aga selgelt liiga töömahukas.
Kerepoom pidavat liiga nõrk olema ja seetõttu on ka võistluste startides palju purunemisi olnud sest F3J`is võetakse mudelist viimane ja siis veel natuke.
Tiib on suhteliselt kitsas ja talaga just üle pingutatud pole, sestap on stardikõrgused läbipaindumise tõttu väiksemad kui "päris" F3J relvadel.
Tegu pole ju ka enam kõige uuema mudeliga, on ju Samba modelil uus Pike ja nii mõnigi teine tootja on uusi mudeleid vahepeal välja aretanud (mitte et uuem alati parem oleks).
Selline oli siis minu pessimistlik arvamus.
Kennedycomposites`i poolt ehitatud mudel mida enamasti kasutatakse on midagi oluliselt erinevat võrreldes Drela orignaaliga, mis algselt ju penost südamikuga tiivaga.
Nii suure "mass"toodetava mudeli puhul oleks penost südamike, mylarite jms kasutamine aga selgelt liiga töömahukas.
Kerepoom pidavat liiga nõrk olema ja seetõttu on ka võistluste startides palju purunemisi olnud sest F3J`is võetakse mudelist viimane ja siis veel natuke.
Tiib on suhteliselt kitsas ja talaga just üle pingutatud pole, sestap on stardikõrgused läbipaindumise tõttu väiksemad kui "päris" F3J relvadel.
Tegu pole ju ka enam kõige uuema mudeliga, on ju Samba modelil uus Pike ja nii mõnigi teine tootja on uusi mudeleid vahepeal välja aretanud (mitte et uuem alati parem oleks).
Selline oli siis minu pessimistlik arvamus.
Supraid toodetakse Harkovis:
http://www.airplane-model.com/
http://www.kennedycomposites.com/ on ainult edasimüüa.
http://www.airplane-model.com/
http://www.kennedycomposites.com/ on ainult edasimüüa.
Ma arvan, et Supra populaarsus kestab veel ikka päris pikka aega.
Kõik see mida sa miinuseks tood on Ukraina Supral juba parandatud - nii kere tugevus kui stabika kinnitus ja mis kõik veel. Tiiba võid tellida nii jäika kui tahad.
Kusjuures Drela Supra ja Ukraina Supra vahel on üks väga suur erinevus - pinnakoormatus nimelt. Mark ehitas oma lennuki absoluutselt kergeks. Ka see tiiva hullumeelne läbipaine on puhtalt kerguse saavutamiseks - ju siis arvutused näitasid, et nii on optimaalne. Aga nii kergeks ei ehita seda tööstuslikult kuidagi.
Ukraina Supra läheb oma tiivakoormatusega juba sinna "tavaliste" lennukite klassi ja see kas sulle meeldib Pike Perfect või Supra või Icon või Sharon Pro, Shadow/Xperience on juba maitseasi. Supra on teistest teistmoodi oma pülooniga kere tõttu ja ma arvan, et see natukenegi teistmoodi olemine võib päris hea müügitõstja olla.
Arne
Kõik see mida sa miinuseks tood on Ukraina Supral juba parandatud - nii kere tugevus kui stabika kinnitus ja mis kõik veel. Tiiba võid tellida nii jäika kui tahad.
Kusjuures Drela Supra ja Ukraina Supra vahel on üks väga suur erinevus - pinnakoormatus nimelt. Mark ehitas oma lennuki absoluutselt kergeks. Ka see tiiva hullumeelne läbipaine on puhtalt kerguse saavutamiseks - ju siis arvutused näitasid, et nii on optimaalne. Aga nii kergeks ei ehita seda tööstuslikult kuidagi.
Ukraina Supra läheb oma tiivakoormatusega juba sinna "tavaliste" lennukite klassi ja see kas sulle meeldib Pike Perfect või Supra või Icon või Sharon Pro, Shadow/Xperience on juba maitseasi. Supra on teistest teistmoodi oma pülooniga kere tõttu ja ma arvan, et see natukenegi teistmoodi olemine võib päris hea müügitõstja olla.
Arne