Kopteriklubi asutamisest

Arutelu helikopteritest ja teistest "liikuva tiivaga" mudelitest

Moderator: Kristjan

Post Reply
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Kopteriklubi asutamisest

Post by ints »

Oleme (paraku ilmselt liiga pisikese) seltskonnaga juba ca 1,5 aastat urgitsenud mõtte kallal, et asutaks kopterihuvilistele oma klubi. Peamine eesmärk oleks kahtlemata hobbi propageerimine ja tugeva harrastustraditsiooni kindlustamine -> mida rohkem meid on, seda lihtsam on alaga Eestis tegeleda ja seda HUVITAVAM on ju samuti?!

Teiseks eesmärgiks võiks olla liikmetele FAI litsentsi omandamine - võimaldaks mh. harrastada "ametlikku" tegevust FAI suunal - tõsi, see on vaid 1/3 võimalikest teedest kuhu kopteripiloodil liikuda, aga vähemalt Soomes on see kujunenud kogu RC helikopterite alase tegevuse selgrooks... Ehk siis, mh. võimaldaks see:
- tekitada esimesed Eesti Meistrivõistlused FAI F3C klassis;
- välismaisetel FAI reeglitele vastavate võistlustel ametliku osalemise võimaldamine - reeglina on litsens aga lennutamise lubamise eelduseks ja ilma selleta elu märksa keerukam - päris kindlasti ei pääse FAIle ametlikult esitatavasse võistlusprotokolli ;)
- Eesti esindamise FAI F3C alamorganisatsiooni töös - kes sooviks tulevikus saada rahvusvaheliselt tunnustatud kohtunikuks, kes sooviks kaasa lüüa FAI reeglite muutmisel - see oleks võimalik - või keda huvitaksid kodusemad asjad - eks Eesti mudelspordi edendamisel on palju ära teha, alustuseks võiks ohutusnõuetesse kirja panna, et _inimeste ja autode kohal lennutamine on keelatud_, sõltumata manoovri lihtsusest või kõrgusest (raadiohäired esinemine EI OLE üksüheses sõltuvuses sooritatava manöövri keerukusest ega mudeli kõrgusest;-(.

Soomes on näiteks viimastel aastatel kaitstud mudelliste fullscale vanade väite eest, et keegi lennutas kopterit poole kilomeetri kõrgusel mingi fullscale nina ees (ilmselt ebarealistlik väide), metanoolimüügi keelustamise vastu eraisikutele jne.jne. Lisaks, Soomes kaasneb FAI litsentsiga üliheade tingimustega kindlustusleping ja Finairi piletid välisvõistlusteks poole hinnagi diil - ja mitte ainult... Kõike seda oleks vaja ajada ka siinmaal ja see nõuab tehatmist ja pealehakkamist... Kui me seda soovime ja vajame...

Klubi kui juriidiline keha võimaldaks lihtsamalt korraldada üritusi ja mh. võiks REAALSELT tegeleda Tallinna lähedale lennutuspaiga välja kauplemisega mõnelt linna- või maavalitsuselt (autovanad on siin märksa tublimad olnud). Mh. oleks reaalne HeliCampi viimine tõeliselt rahvusvahelisele tasemele näiteks 3DX http://www.3dx.eu.com/ kvalifikatsioonivõistlusena meie regioonis (Skandinaavia ja Ida-Euroopa?).

Ja lõppude lõpuks on kindlasti veel häid põhjuseid, miks klubi oleks hea...

Näppudel arvutamise tulemusel on selgunud, et klubi asutamiseks oleks vaja:
- liikmeid /hetkel napib, alla 10 liikme läheb aastamaks liiga suureks: kulud on raamatupidamine + esimesel aastal FAI sisseastumimaks + klubi FAI aastamaks /2006 oli see vist 2000 per klubi + 200 eek per piloot otse FAIle oma liikmemaks/)
- põhikirja /saab hakkama/;
- juhatuse liikmed ja esimees, revisjonikomisjoni liige/liikmed;
- veidi aega ja tahtmist asjaga tegeleda.

Loodan, et kellegil tekkis selle peale veel pisike tegutsemistuhin. Teeme ära? Andke teada...

Terv,
Ints

PS. Vaata ka ürituste teema alt 3DMasters 2007 infot!
Post Reply