Multikopterile langevari
Multikopterile langevari
Ühesõnaga on ml plaanis panna oma multikopterile langevari.NB! pisike langevari mis pidurdaks aind natukene,peaasi et puru ei kuku.Et kui kasutada kopteril fpv-d ja kui side katkeb v.prop lendab vms.siis oleks ka pääsemis võimalus. NB! hetkel veel vari pooleli,nii et ehk lähi ajal saab ka pilte jne jne. kuna kopteril pole palju tuult pidurdavat keret siis pole ka plaanis erilist varju viske vedru värki peale panna.aind nii palju et mootoritest algul eemale saaks varjuga.
on keegi varem üritand langevarju kasutada multikopteril?
on mingeid "agasi" mis esmalt pähe ei tule.takerdumine propidesse vms.?
on keegi varem üritand langevarju kasutada multikopteril?
on mingeid "agasi" mis esmalt pähe ei tule.takerdumine propidesse vms.?
Soovitan sul lugeda sellist teemat, kus ka parachute kohta kirjas -
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1097355
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1097355
Meisterda kaks patja (auto turvapadi stiilis), üks alla, teine peale poole ja mingi gaasimahuti nende täitmiseks...
Anna märku, kui valmis saad
Anna märku, kui valmis saad
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
ei, ei , eiii! langevari pole variant.
kui juba, siis rõhu peale avaneb airbag mis vee alla kukkudes raami üles toob.
langevari poleks mind aidanud mitte ühelgi korral minu crashidest. kõik on liiga madalal olnud selleks, et vari saaks avaneda. samas kahjud on ikka korralikult suured olnud.
arvuta mitme sekundiga su asi alla sajab X kõrguselt. Ja arvesta, et sul kulub reageerimiseks ka umbes 2 sekundit. seega - ideaalset vabalangemist on vist ikka üsna keeruline saavutada.
kui crashida - siis juba nii, et on crashitud!
ja nagu kronja ütles - 8 mootorit on ikka 8 mootorit. 7ga on veel asi juhitav!
kui juba, siis rõhu peale avaneb airbag mis vee alla kukkudes raami üles toob.
langevari poleks mind aidanud mitte ühelgi korral minu crashidest. kõik on liiga madalal olnud selleks, et vari saaks avaneda. samas kahjud on ikka korralikult suured olnud.
arvuta mitme sekundiga su asi alla sajab X kõrguselt. Ja arvesta, et sul kulub reageerimiseks ka umbes 2 sekundit. seega - ideaalset vabalangemist on vist ikka üsna keeruline saavutada.
kui crashida - siis juba nii, et on crashitud!
ja nagu kronja ütles - 8 mootorit on ikka 8 mootorit. 7ga on veel asi juhitav!
hmm...no ma korra sadanud kopteriga mingi 20meetri pealt alla.kuna fpv-ga sai ringi tiirutatud ja üks prop pani jooksu:D vaatasin abitult kuidas raam alla sadas.siis unistasin küll mingist varjust mis ehk oleks päästnud.aga noh,,nagu ma märgand siis multikopterid suht tugevad,sain aind ühest mootori jalast vms.lahti,isegi propid jäid terveks.
nonäed, liiga vähe proppe:)kyylik wrote:...ja üks prop pani jooksu:D vaatasin abitult kuidas raam alla sadas....
20 meetri pealt kulub allasadamiseks 2 sekundit..(ma ei mäleta kas see oli 9.2 või 9,8 m/s) sina reageerid ehk 1 sekundiga. vari avaneb sekund. seega... isegi mitte napiks ei lähe. põllul vedeleb niikuinii! kõrgemalt tulles on veel lootust.
parem taha süsteemi mis ise aru saab, et kui kopter mingi teekonna X on langenud kiirusega X, siis hüppab asi välja.
UAVX autopiloodi mingi versioon toetas langevarju. Signaal aadi Z-telje kiirenduseandurist. Varju väljaviskamiseks oli mingi raketilaadne asi (laeng).
Kas või kuidas töötas, ei tea.
Ilmselt tuleb tõesti kasutada mingit lõhkelaengut või suruõhku sest muidu ei jõua vari avaneda.
Teiseks tuleks minu meelest kohe mootorid seisata et vari ei takerduks.
Kas või kuidas töötas, ei tea.
Ilmselt tuleb tõesti kasutada mingit lõhkelaengut või suruõhku sest muidu ei jõua vari avaneda.
Teiseks tuleks minu meelest kohe mootorid seisata et vari ei takerduks.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Ma hästi ei saa aru kuidas see "vari" õigesse suunda lahti lastakse?
Näiteks läheb midagi lolliks või 1 mootor, regu, propp lõpetab lepingu ning kopter kukub uperpallitama. Mis sellest kasu on kui vari läheb lahti kuid maa poole ja kohe keeratakse kõik nöörid krussi koos varjuga, siis on kopter lihtsalt mässitud nööridesse ja varjuga kaetud
Lennukile veel paned nii, et lööb tagant välja!
Näiteks läheb midagi lolliks või 1 mootor, regu, propp lõpetab lepingu ning kopter kukub uperpallitama. Mis sellest kasu on kui vari läheb lahti kuid maa poole ja kohe keeratakse kõik nöörid krussi koos varjuga, siis on kopter lihtsalt mässitud nööridesse ja varjuga kaetud
Lennukile veel paned nii, et lööb tagant välja!
Arvatavasti on see kõik autopiloodi otsuse teema. Tema peab aru saama, mis juhtus ja kuidas olukorrast välja tulla. Võimalik, et igal juhul polegi pääsemine võimalik.
Too kirjeldatud piloot reageeris minu mälu järgi vaid kukkumisele. Kindlasti oleks parem teha kindlaks kukkumise suund ja võimalusel seda korrigeerida. Ja arvestada ka kõrgust. Pisike progemine juurde... päris huvitav iseenesest.
Too kirjeldatud piloot reageeris minu mälu järgi vaid kukkumisele. Kindlasti oleks parem teha kindlaks kukkumise suund ja võimalusel seda korrigeerida. Ja arvestada ka kõrgust. Pisike progemine juurde... päris huvitav iseenesest.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Hmm, kas ma mäletan õieti, et keegi plaanis siin siiski *emergency* langevarju? Siin ülevalpool vist juba piisavalt hästi põhjendati, et mis on vahet "normaalse ja planeeritud" langevarjumisel ja "uups, miskit läks väga viltu" kasutamisel.kyylik wrote:peab ka saama lihtsamalt.
Päästevari, et tast miskit kasu kah oleks peaks suutma:
1. Toimida suht madalalt kõrguselt ja avaneda kiiresti -> "püro" avaja.
2. Pisut analüüsida olukorda (kopteri asend ja kukkumismuster) -> "auto" piloot.
Lihtsalt niisama/planeeritud maandumisel jah võimalus ronida paarilekümnele meetrile, stabiliseerida "putukas", lülitada mootorid välja ja kohe ka vajutada langevarju avamisnuppu.
no poleks ka hullu kui asi takerdub,hetke seisuga kui midagi juhtub siis kukub kõik kringlisse,siis vähemaly variant olemas et "ehk" saab aind põrutada.ja alla 10m kukkumise puhul pehme pinnase peale polegi kahjustused eriti suured. ja igast lisa tehnikat ja suuri värke ei kannata teha,tuleb ka arvestada ju kaaluga.
Kogemus: samadel tingimustel kõik propid puruks! Oli küll suht pehme liiv ja kõrgust just 10m kanti aga ikkagi. Tänud siinkohal Villele kas uued propid laenas ja ma jälle lendama sain. Kopter ise on nii tugev et teda tuli vaid veidi-veidi põlve peal sirgestada...kyylik wrote:...ja alla 10m kukkumise puhul pehme pinnase peale polegi kahjustused eriti suured. ja igast lisa tehnikat ja suuri värke ei kannata teha,tuleb ka arvestada ju kaaluga.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
-
- Posts: 153
- Joined: Thu May 24, 2012 19:12
- Location: Tartu
Vähemalt teema leidis lahenduse. Multikopterile langevarju teha pole mõtet, sest õmbleja teeb liiga väikese, millest pole tolku. m.o.t.t.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Sa unustad ära, et meil on tegu *multi* kopteriga - järelikult võib ka varjusid olla paljulauri wrote:Vähemalt teema leidis lahenduse. Multikopterile langevarju teha pole mõtet, sest õmbleja teeb liiga väikese, millest pole tolku. m.o.t.t.
Ühelt poolt OT irvitamine, teiselt poolt aga võibolla mõne mehe jäoks idee - kui üks vari peaks proppi kinni jooksma, siis teisel äkki veab, ning kolmas ja neljas läevad sootuks sõlme...
hmm..pigem oleks lahendus see kui multikal oleks 2 varju.üleval ja põhja küljes.,mõlemad avanevad.jama see et kõik lisad = +kaal +ruum.lõpuks lendax üliraske paks kobakas.ei tea kas mõni neti pood ei pakugi langevarje koos pääste meh.ma imestasn et hobbykingis pole neid.
aga ma ei jäta jonni,üritan sebida ikk suurema varju:D
aga ma ei jäta jonni,üritan sebida ikk suurema varju:D
Kunagi uurisin ka langevarju teemat multikopterile. Vari peab olema vähemalt 2-2,5m läbimõõduga sellise keskmise multika jaoks.
Varju avamiseks pole püssirohtu vaja. Vaata neid:
http://www.rcmovie.de/video/8b1ea54f325 ... fallschirm
http://www.rcmovie.de/video/371784081ea ... hirmtest-3
Kindlasti leiad veel väga palju "õppe"materjali juutuubist.
Otsingusõnadeks - parachute ja fallschirm (saksa k,)
Varju avamiseks pole püssirohtu vaja. Vaata neid:
http://www.rcmovie.de/video/8b1ea54f325 ... fallschirm
http://www.rcmovie.de/video/371784081ea ... hirmtest-3
Kindlasti leiad veel väga palju "õppe"materjali juutuubist.
Otsingusõnadeks - parachute ja fallschirm (saksa k,)
Outrage 550 CF PRO
Micro-Quad KK2.0 LCD
Futaba T10CHG 2.4G
PhoenixRC, Hubsan X4
http://www.facebook.com/kopteriklubi
Micro-Quad KK2.0 LCD
Futaba T10CHG 2.4G
PhoenixRC, Hubsan X4
http://www.facebook.com/kopteriklubi
Valmistoode
Tundub, et Ukraina ja Leedu koostöös on valminud 1900$ maksev langevari. http://ecilop.tv/shop/parachutes.phtml
Hiiumaa Mudeliklubi Pealinna Õhuasjade Ühing
koperdajad.eu
koperdajad.eu
- ulmeKulgur
- Posts: 279
- Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12
Ma ei tea, kui palju teil need kopterid kaaluvad, aga ma olen maandanud ülekaalulist Multiplex Easy Stari (mass 900 g) 65 cm läbimõõduga varju abil ja ülekaalulist Robbe Silence'it (mass 1300 g) 90 cm varju abil.
Siiski tuleb mainida, et Easy Stari maandamine varjuga on tömbi penoplastist eseme maandamine... aga jah, kuulujutud 2.5 meetristest varjudest on liialdatud.
Aga, minimaalsest suurema varju kasuks räägib asjaolu, et need minu maandumised olid kõik "planeeritud" maandumised (autopiloodil lihtsalt polnud mõistust lennukit maandada, ega ole praeguseni tegelikult, mul lihtsalt on lennukid ajutiselt otsas)... ja sellest tulenevalt, pidurdusteekond oli kümneid meetreid.
Siiski tuleb mainida, et Easy Stari maandamine varjuga on tömbi penoplastist eseme maandamine... aga jah, kuulujutud 2.5 meetristest varjudest on liialdatud.
Aga, minimaalsest suurema varju kasuks räägib asjaolu, et need minu maandumised olid kõik "planeeritud" maandumised (autopiloodil lihtsalt polnud mõistust lennukit maandada, ega ole praeguseni tegelikult, mul lihtsalt on lennukid ajutiselt otsas)... ja sellest tulenevalt, pidurdusteekond oli kümneid meetreid.
Vaatasin üht videot, et 70cm langevari maandas suht vähe seda 55cm läbimõõduga multikopterit, aga mis saab siis, kui langevari lastakse vedruga välja, ja selle varju läbimõõt on 2 m ning minu multikopter 55cm, ning u 1,5kg? Siis ehk maandab juba täiesti ära, et viga ei saa?
Plaan oleks ära testida selle huvi pärast (õmbleja pereliige, kuid riie tuleb ise siiski osta).
Plaan oleks ära testida selle huvi pärast (õmbleja pereliige, kuid riie tuleb ise siiski osta).
Lisa, miskipärast eelmist postitust muuta ei saa..
Võiks ka riffi idee ära proovida. Balloonid pisikesed:
http://www.pruulmeistrid.ee/et/tooted/o ... nid-detail
Need tunduvad päris head selleks(Ei ole suured ka mitte)
Võiks ka riffi idee ära proovida. Balloonid pisikesed:
http://www.pruulmeistrid.ee/et/tooted/o ... nid-detail
Need tunduvad päris head selleks(Ei ole suured ka mitte)