Multikopterile langevari

Tri, Quadro, Hexa, Octo, "Droonid" jne
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Multikopterile langevari

Post by kyylik »

Ühesõnaga on ml plaanis panna oma multikopterile langevari.NB! pisike langevari mis pidurdaks aind natukene,peaasi et puru ei kuku.Et kui kasutada kopteril fpv-d ja kui side katkeb v.prop lendab vms.siis oleks ka pääsemis võimalus. NB! hetkel veel vari pooleli,nii et ehk lähi ajal saab ka pilte jne jne. kuna kopteril pole palju tuult pidurdavat keret siis pole ka plaanis erilist varju viske vedru värki peale panna.aind nii palju et mootoritest algul eemale saaks varjuga.

on keegi varem üritand langevarju kasutada multikopteril?
on mingeid "agasi" mis esmalt pähe ei tule.takerdumine propidesse vms.?
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Hmm :)
Kuidas kavatsed katsetada :lol:

Kardan, et 9x, 10-st mässid varju nöörid mootorite võlli peale kinni. :wink:
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

no eks peab kindlasti varju avama seisvate mootoritega,ning vari peab olema väheke pikema nööriotsas eraldi.

aga eks proowiks viin lihtsalt kopteri väheke kõrgema rohu kohale,20m kõrgusele ja avan seisvate mootoritega varju.no ja kui ei toimi siis painan raami paika tagasi:D
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

tommi
Posts: 89
Joined: Mon Dec 12, 2011 16:24
Location: tartu

Post by tommi »

Soovitan sul lugeda sellist teemat, kus ka parachute kohta kirjas -
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1097355
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Meisterda kaks patja (auto turvapadi stiilis), üks alla, teine peale poole ja mingi gaasimahuti nende täitmiseks...

Anna märku, kui valmis saad 8)
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

hahaha..siis põrkab põllul ringi nagu marsi kulgur vms.:D
HexaExa
Posts: 55
Joined: Thu Oct 20, 2011 10:16

Post by HexaExa »

ei, ei , eiii! langevari pole variant.
kui juba, siis rõhu peale avaneb airbag mis vee alla kukkudes raami üles toob.

langevari poleks mind aidanud mitte ühelgi korral minu crashidest. kõik on liiga madalal olnud selleks, et vari saaks avaneda. samas kahjud on ikka korralikult suured olnud.

arvuta mitme sekundiga su asi alla sajab X kõrguselt. Ja arvesta, et sul kulub reageerimiseks ka umbes 2 sekundit. seega - ideaalset vabalangemist on vist ikka üsna keeruline saavutada.

kui crashida - siis juba nii, et on crashitud!

ja nagu kronja ütles - 8 mootorit on ikka 8 mootorit. 7ga on veel asi juhitav!
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

hmm...no ma korra sadanud kopteriga mingi 20meetri pealt alla.kuna fpv-ga sai ringi tiirutatud ja üks prop pani jooksu:D vaatasin abitult kuidas raam alla sadas.siis unistasin küll mingist varjust mis ehk oleks päästnud.aga noh,,nagu ma märgand siis multikopterid suht tugevad,sain aind ühest mootori jalast vms.lahti,isegi propid jäid terveks.
HexaExa
Posts: 55
Joined: Thu Oct 20, 2011 10:16

Post by HexaExa »

kyylik wrote:...ja üks prop pani jooksu:D vaatasin abitult kuidas raam alla sadas....
nonäed, liiga vähe proppe:)

20 meetri pealt kulub allasadamiseks 2 sekundit..(ma ei mäleta kas see oli 9.2 või 9,8 m/s) sina reageerid ehk 1 sekundiga. vari avaneb sekund. seega... isegi mitte napiks ei lähe. põllul vedeleb niikuinii! kõrgemalt tulles on veel lootust.

parem taha süsteemi mis ise aru saab, et kui kopter mingi teekonna X on langenud kiirusega X, siis hüppab asi välja.
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

UAVX autopiloodi mingi versioon toetas langevarju. Signaal aadi Z-telje kiirenduseandurist. Varju väljaviskamiseks oli mingi raketilaadne asi (laeng).
Kas või kuidas töötas, ei tea.
Ilmselt tuleb tõesti kasutada mingit lõhkelaengut või suruõhku sest muidu ei jõua vari avaneda.
Teiseks tuleks minu meelest kohe mootorid seisata et vari ei takerduks.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

no muidugi mootorid ennem seisma.aga ma usun et lõhkelaengud ja autopiloodid on natukene liiga keeruline asi.peab ka saama lihtsamalt.eks ma üritan varju külge panna ja nädalasees pilte jne jne jagada
striker
Posts: 105
Joined: Sat Feb 05, 2011 0:30
Location: Viimsi

Post by striker »

Ma hästi ei saa aru kuidas see "vari" õigesse suunda lahti lastakse?
Näiteks läheb midagi lolliks või 1 mootor, regu, propp lõpetab lepingu ning kopter kukub uperpallitama. Mis sellest kasu on kui vari läheb lahti kuid maa poole ja kohe keeratakse kõik nöörid krussi koos varjuga, siis on kopter lihtsalt mässitud nööridesse ja varjuga kaetud :)
Lennukile veel paned nii, et lööb tagant välja!
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Arvatavasti on see kõik autopiloodi otsuse teema. Tema peab aru saama, mis juhtus ja kuidas olukorrast välja tulla. Võimalik, et igal juhul polegi pääsemine võimalik.
Too kirjeldatud piloot reageeris minu mälu järgi vaid kukkumisele. Kindlasti oleks parem teha kindlaks kukkumise suund ja võimalusel seda korrigeerida. Ja arvestada ka kõrgust. Pisike progemine juurde... päris huvitav iseenesest.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

kyylik wrote:peab ka saama lihtsamalt.
Hmm, kas ma mäletan õieti, et keegi plaanis siin siiski *emergency* langevarju? Siin ülevalpool vist juba piisavalt hästi põhjendati, et mis on vahet "normaalse ja planeeritud" langevarjumisel ja "uups, miskit läks väga viltu" kasutamisel.

Päästevari, et tast miskit kasu kah oleks peaks suutma:
1. Toimida suht madalalt kõrguselt ja avaneda kiiresti -> "püro" avaja.
2. Pisut analüüsida olukorda (kopteri asend ja kukkumismuster) -> "auto" piloot.

Lihtsalt niisama/planeeritud maandumisel jah võimalus ronida paarilekümnele meetrile, stabiliseerida "putukas", lülitada mootorid välja ja kohe ka vajutada langevarju avamisnuppu.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

no poleks ka hullu kui asi takerdub,hetke seisuga kui midagi juhtub siis kukub kõik kringlisse,siis vähemaly variant olemas et "ehk" saab aind põrutada.ja alla 10m kukkumise puhul pehme pinnase peale polegi kahjustused eriti suured. ja igast lisa tehnikat ja suuri värke ei kannata teha,tuleb ka arvestada ju kaaluga.
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

kyylik wrote:...ja alla 10m kukkumise puhul pehme pinnase peale polegi kahjustused eriti suured. ja igast lisa tehnikat ja suuri värke ei kannata teha,tuleb ka arvestada ju kaaluga.
Kogemus: samadel tingimustel kõik propid puruks! Oli küll suht pehme liiv ja kõrgust just 10m kanti aga ikkagi. Tänud siinkohal Villele kas uued propid laenas ja ma jälle lendama sain. Kopter ise on nii tugev et teda tuli vaid veidi-veidi põlve peal sirgestada...
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

deem.õmbleja tegi varju valmis,aga haha! nii väikse et sellega ei kannatax isegi akut lennutada.
tonu.tootsen
Posts: 153
Joined: Thu May 24, 2012 19:12
Location: Tartu

Post by tonu.tootsen »

kyylik wrote:deem.õmbleja tegi varju valmis,aga haha! nii väikse et sellega ei kannatax isegi akut lennutada.
Siit on like nupp puudu, hahaa :D
Olen leidnud huvi uue hobi vastu, olen hetkel väga amatöör, kuid huvi fotograafia ja helikopterite vastu on väga suur.
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

kyylik wrote:deem.õmbleja tegi varju valmis,aga haha! nii väikse et sellega ei kannatax isegi akut lennutada.
Tüng... :)
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Vähemalt teema leidis lahenduse. Multikopterile langevarju teha pole mõtet, sest õmbleja teeb liiga väikese, millest pole tolku. m.o.t.t. :wink:
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

lauri wrote:Vähemalt teema leidis lahenduse. Multikopterile langevarju teha pole mõtet, sest õmbleja teeb liiga väikese, millest pole tolku. m.o.t.t. :wink:
Sa unustad ära, et meil on tegu *multi* kopteriga - järelikult võib ka varjusid olla palju ;)
Ühelt poolt OT irvitamine, teiselt poolt aga võibolla mõne mehe jäoks idee - kui üks vari peaks proppi kinni jooksma, siis teisel äkki veab, ning kolmas ja neljas läevad sootuks sõlme...
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

hmm..pigem oleks lahendus see kui multikal oleks 2 varju.üleval ja põhja küljes.,mõlemad avanevad.jama see et kõik lisad = +kaal +ruum.lõpuks lendax üliraske paks kobakas.ei tea kas mõni neti pood ei pakugi langevarje koos pääste meh.ma imestasn et hobbykingis pole neid.

aga ma ei jäta jonni,üritan sebida ikk suurema varju:D
User avatar
MihkelP
Posts: 384
Joined: Wed May 06, 2009 1:47
Location: Mustamäe/Saue

Post by MihkelP »

Kunagi uurisin ka langevarju teemat multikopterile. Vari peab olema vähemalt 2-2,5m läbimõõduga sellise keskmise multika jaoks.
Varju avamiseks pole püssirohtu vaja. Vaata neid:
http://www.rcmovie.de/video/8b1ea54f325 ... fallschirm
http://www.rcmovie.de/video/371784081ea ... hirmtest-3

Kindlasti leiad veel väga palju "õppe"materjali juutuubist.
Otsingusõnadeks - parachute ja fallschirm (saksa k,)
Outrage 550 CF PRO
Micro-Quad KK2.0 LCD
Futaba T10CHG 2.4G
PhoenixRC, Hubsan X4
http://www.facebook.com/kopteriklubi
User avatar
RC Kratt
Posts: 78
Joined: Wed Dec 14, 2011 13:07
Location: Suurupi-Tallinn

Valmistoode

Post by RC Kratt »

Tundub, et Ukraina ja Leedu koostöös on valminud 1900$ maksev langevari. http://ecilop.tv/shop/parachutes.phtml
Hiiumaa Mudeliklubi Pealinna Õhuasjade Ühing
koperdajad.eu
User avatar
ulmeKulgur
Posts: 279
Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12

Post by ulmeKulgur »

Ma ei tea, kui palju teil need kopterid kaaluvad, aga ma olen maandanud ülekaalulist Multiplex Easy Stari (mass 900 g) 65 cm läbimõõduga varju abil ja ülekaalulist Robbe Silence'it (mass 1300 g) 90 cm varju abil.

Siiski tuleb mainida, et Easy Stari maandamine varjuga on tömbi penoplastist eseme maandamine... aga jah, kuulujutud 2.5 meetristest varjudest on liialdatud.

Aga, minimaalsest suurema varju kasuks räägib asjaolu, et need minu maandumised olid kõik "planeeritud" maandumised (autopiloodil lihtsalt polnud mõistust lennukit maandada, ega ole praeguseni tegelikult, mul lihtsalt on lennukid ajutiselt otsas)... ja sellest tulenevalt, pidurdusteekond oli kümneid meetreid.
Aredx
Posts: 390
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:40
Location: Eesti

Post by Aredx »

Vaatasin üht videot, et 70cm langevari maandas suht vähe seda 55cm läbimõõduga multikopterit, aga mis saab siis, kui langevari lastakse vedruga välja, ja selle varju läbimõõt on 2 m ning minu multikopter 55cm, ning u 1,5kg? Siis ehk maandab juba täiesti ära, et viga ei saa?

Plaan oleks ära testida selle huvi pärast (õmbleja pereliige, kuid riie tuleb ise siiski osta).
Aredx
Posts: 390
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:40
Location: Eesti

Post by Aredx »

Lisa, miskipärast eelmist postitust muuta ei saa..

Võiks ka riffi idee ära proovida. Balloonid pisikesed:
http://www.pruulmeistrid.ee/et/tooted/o ... nid-detail
Need tunduvad päris head selleks(Ei ole suured ka mitte)
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Kuidas kavatsed balloonid defloreerida? :roll:
Aredx
Posts: 390
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:40
Location: Eesti

Post by Aredx »

Mõtlesin ka suruõhuga langevarju mootoritest kaugemae viskamist.

Hetkel alles mõtlen, kuidas toda punni sealt õhu väljatuleku kohast eemaldada, või siis "sisse vajutada".
Post Reply