Page 1 of 2
Multikopterile langevari
Posted: Sat May 26, 2012 0:07
by kyylik
Ühesõnaga on ml plaanis panna oma multikopterile langevari.NB! pisike langevari mis pidurdaks aind natukene,peaasi et puru ei kuku.Et kui kasutada kopteril fpv-d ja kui side katkeb v.prop lendab vms.siis oleks ka pääsemis võimalus. NB! hetkel veel vari pooleli,nii et ehk lähi ajal saab ka pilte jne jne. kuna kopteril pole palju tuult pidurdavat keret siis pole ka plaanis erilist varju viske vedru värki peale panna.aind nii palju et mootoritest algul eemale saaks varjuga.
on keegi varem üritand langevarju kasutada multikopteril?
on mingeid "agasi" mis esmalt pähe ei tule.takerdumine propidesse vms.?
Posted: Sat May 26, 2012 0:16
by Oehh
Hmm
Kuidas kavatsed katsetada
Kardan, et 9x, 10-st mässid varju nöörid mootorite võlli peale kinni.
Posted: Sat May 26, 2012 8:05
by kyylik
no eks peab kindlasti varju avama seisvate mootoritega,ning vari peab olema väheke pikema nööriotsas eraldi.
aga eks proowiks viin lihtsalt kopteri väheke kõrgema rohu kohale,20m kõrgusele ja avan seisvate mootoritega varju.no ja kui ei toimi siis painan raami paika tagasi:D
Posted: Sat May 26, 2012 8:25
by ussimuna
Posted: Sat May 26, 2012 11:03
by tommi
Soovitan sul lugeda sellist teemat, kus ka parachute kohta kirjas -
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1097355
Posted: Sat May 26, 2012 11:06
by Riff
Meisterda kaks patja (auto turvapadi stiilis), üks alla, teine peale poole ja mingi gaasimahuti nende täitmiseks...
Anna märku, kui valmis saad
Posted: Sat May 26, 2012 11:56
by kyylik
hahaha..siis põrkab põllul ringi nagu marsi kulgur vms.
Posted: Sun May 27, 2012 14:12
by HexaExa
ei, ei , eiii! langevari pole variant.
kui juba, siis rõhu peale avaneb airbag mis vee alla kukkudes raami üles toob.
langevari poleks mind aidanud mitte ühelgi korral minu crashidest. kõik on liiga madalal olnud selleks, et vari saaks avaneda. samas kahjud on ikka korralikult suured olnud.
arvuta mitme sekundiga su asi alla sajab X kõrguselt. Ja arvesta, et sul kulub reageerimiseks ka umbes 2 sekundit. seega - ideaalset vabalangemist on vist ikka üsna keeruline saavutada.
kui crashida - siis juba nii, et on crashitud!
ja nagu kronja ütles - 8 mootorit on ikka 8 mootorit. 7ga on veel asi juhitav!
Posted: Sun May 27, 2012 14:28
by kyylik
hmm...no ma korra sadanud kopteriga mingi 20meetri pealt alla.kuna fpv-ga sai ringi tiirutatud ja üks prop pani jooksu:D vaatasin abitult kuidas raam alla sadas.siis unistasin küll mingist varjust mis ehk oleks päästnud.aga noh,,nagu ma märgand siis multikopterid suht tugevad,sain aind ühest mootori jalast vms.lahti,isegi propid jäid terveks.
Posted: Sun May 27, 2012 14:35
by HexaExa
kyylik wrote:...ja üks prop pani jooksu:D vaatasin abitult kuidas raam alla sadas....
nonäed, liiga vähe proppe:)
20 meetri pealt kulub allasadamiseks 2 sekundit..(ma ei mäleta kas see oli 9.2 või 9,8 m/s) sina reageerid ehk 1 sekundiga. vari avaneb sekund. seega... isegi mitte napiks ei lähe. põllul vedeleb niikuinii! kõrgemalt tulles on veel lootust.
parem taha süsteemi mis ise aru saab, et kui kopter mingi teekonna X on langenud kiirusega X, siis hüppab asi välja.
Posted: Sun May 27, 2012 19:36
by felch
UAVX autopiloodi mingi versioon toetas langevarju. Signaal aadi Z-telje kiirenduseandurist. Varju väljaviskamiseks oli mingi raketilaadne asi (laeng).
Kas või kuidas töötas, ei tea.
Ilmselt tuleb tõesti kasutada mingit lõhkelaengut või suruõhku sest muidu ei jõua vari avaneda.
Teiseks tuleks minu meelest kohe mootorid seisata et vari ei takerduks.
Posted: Sun May 27, 2012 20:51
by kyylik
no muidugi mootorid ennem seisma.aga ma usun et lõhkelaengud ja autopiloodid on natukene liiga keeruline asi.peab ka saama lihtsamalt.eks ma üritan varju külge panna ja nädalasees pilte jne jne jagada
Posted: Sun May 27, 2012 21:06
by striker
Ma hästi ei saa aru kuidas see "vari" õigesse suunda lahti lastakse?
Näiteks läheb midagi lolliks või 1 mootor, regu, propp lõpetab lepingu ning kopter kukub uperpallitama. Mis sellest kasu on kui vari läheb lahti kuid maa poole ja kohe keeratakse kõik nöörid krussi koos varjuga, siis on kopter lihtsalt mässitud nööridesse ja varjuga kaetud
Lennukile veel paned nii, et lööb tagant välja!
Posted: Sun May 27, 2012 22:36
by felch
Arvatavasti on see kõik autopiloodi otsuse teema. Tema peab aru saama, mis juhtus ja kuidas olukorrast välja tulla. Võimalik, et igal juhul polegi pääsemine võimalik.
Too kirjeldatud piloot reageeris minu mälu järgi vaid kukkumisele. Kindlasti oleks parem teha kindlaks kukkumise suund ja võimalusel seda korrigeerida. Ja arvestada ka kõrgust. Pisike progemine juurde... päris huvitav iseenesest.
Posted: Mon May 28, 2012 8:15
by cuprum
kyylik wrote:peab ka saama lihtsamalt.
Hmm, kas ma mäletan õieti, et keegi plaanis siin siiski *emergency* langevarju? Siin ülevalpool vist juba piisavalt hästi põhjendati, et mis on vahet "normaalse ja planeeritud" langevarjumisel ja "uups, miskit läks väga viltu" kasutamisel.
Päästevari, et tast miskit kasu kah oleks peaks suutma:
1. Toimida suht madalalt kõrguselt ja avaneda kiiresti -> "püro" avaja.
2. Pisut analüüsida olukorda (kopteri asend ja kukkumismuster) -> "auto" piloot.
Lihtsalt niisama/planeeritud maandumisel jah võimalus ronida paarilekümnele meetrile, stabiliseerida "putukas", lülitada mootorid välja ja kohe ka vajutada langevarju avamisnuppu.
Posted: Mon May 28, 2012 17:56
by kyylik
no poleks ka hullu kui asi takerdub,hetke seisuga kui midagi juhtub siis kukub kõik kringlisse,siis vähemaly variant olemas et "ehk" saab aind põrutada.ja alla 10m kukkumise puhul pehme pinnase peale polegi kahjustused eriti suured. ja igast lisa tehnikat ja suuri värke ei kannata teha,tuleb ka arvestada ju kaaluga.
Posted: Mon May 28, 2012 20:11
by felch
kyylik wrote:...ja alla 10m kukkumise puhul pehme pinnase peale polegi kahjustused eriti suured. ja igast lisa tehnikat ja suuri värke ei kannata teha,tuleb ka arvestada ju kaaluga.
Kogemus: samadel tingimustel kõik propid puruks! Oli küll suht pehme liiv ja kõrgust just 10m kanti aga ikkagi. Tänud siinkohal Villele kas uued propid laenas ja ma jälle lendama sain. Kopter ise on nii tugev et teda tuli vaid veidi-veidi põlve peal sirgestada...
Posted: Wed May 30, 2012 18:20
by kyylik
deem.õmbleja tegi varju valmis,aga haha! nii väikse et sellega ei kannatax isegi akut lennutada.
Posted: Fri Jun 01, 2012 23:08
by tonu.tootsen
kyylik wrote:deem.õmbleja tegi varju valmis,aga haha! nii väikse et sellega ei kannatax isegi akut lennutada.
Siit on like nupp puudu, hahaa
Posted: Sat Jun 02, 2012 1:05
by priitom
kyylik wrote:deem.õmbleja tegi varju valmis,aga haha! nii väikse et sellega ei kannatax isegi akut lennutada.
Tüng...
Posted: Sat Jun 02, 2012 1:12
by lauri
Vähemalt teema leidis lahenduse. Multikopterile langevarju teha pole mõtet, sest õmbleja teeb liiga väikese, millest pole tolku. m.o.t.t.
Posted: Sat Jun 02, 2012 9:49
by cuprum
lauri wrote:Vähemalt teema leidis lahenduse. Multikopterile langevarju teha pole mõtet, sest õmbleja teeb liiga väikese, millest pole tolku. m.o.t.t.
Sa unustad ära, et meil on tegu *multi* kopteriga - järelikult võib ka varjusid olla palju
Ühelt poolt OT irvitamine, teiselt poolt aga võibolla mõne mehe jäoks idee - kui üks vari peaks proppi kinni jooksma, siis teisel äkki veab, ning kolmas ja neljas läevad sootuks sõlme...
Posted: Sat Jun 02, 2012 13:54
by kyylik
hmm..pigem oleks lahendus see kui multikal oleks 2 varju.üleval ja põhja küljes.,mõlemad avanevad.jama see et kõik lisad = +kaal +ruum.lõpuks lendax üliraske paks kobakas.ei tea kas mõni neti pood ei pakugi langevarje koos pääste meh.ma imestasn et hobbykingis pole neid.
aga ma ei jäta jonni,üritan sebida ikk suurema varju:D
Posted: Sat Jun 02, 2012 14:27
by MihkelP
Kunagi uurisin ka langevarju teemat multikopterile. Vari peab olema vähemalt 2-2,5m läbimõõduga sellise keskmise multika jaoks.
Varju avamiseks pole püssirohtu vaja. Vaata neid:
http://www.rcmovie.de/video/8b1ea54f325 ... fallschirm
http://www.rcmovie.de/video/371784081ea ... hirmtest-3
Kindlasti leiad veel väga palju "õppe"materjali juutuubist.
Otsingusõnadeks - parachute ja fallschirm (saksa k,)
Valmistoode
Posted: Wed Jun 13, 2012 15:59
by RC Kratt
Tundub, et Ukraina ja Leedu koostöös on valminud 1900$ maksev langevari.
http://ecilop.tv/shop/parachutes.phtml
Posted: Mon Jun 25, 2012 16:12
by ulmeKulgur
Ma ei tea, kui palju teil need kopterid kaaluvad, aga ma olen maandanud ülekaalulist Multiplex Easy Stari (mass 900 g) 65 cm läbimõõduga varju abil ja ülekaalulist Robbe Silence'it (mass 1300 g) 90 cm varju abil.
Siiski tuleb mainida, et Easy Stari maandamine varjuga on tömbi penoplastist eseme maandamine... aga jah, kuulujutud 2.5 meetristest varjudest on liialdatud.
Aga, minimaalsest suurema varju kasuks räägib asjaolu, et need minu maandumised olid kõik "planeeritud" maandumised (autopiloodil lihtsalt polnud mõistust lennukit maandada, ega ole praeguseni tegelikult, mul lihtsalt on lennukid ajutiselt otsas)... ja sellest tulenevalt, pidurdusteekond oli kümneid meetreid.
Posted: Thu Aug 09, 2012 14:01
by Aredx
Vaatasin üht videot, et 70cm langevari maandas suht vähe seda 55cm läbimõõduga multikopterit, aga mis saab siis, kui langevari lastakse vedruga välja, ja selle varju läbimõõt on 2 m ning minu multikopter 55cm, ning u 1,5kg? Siis ehk maandab juba täiesti ära, et viga ei saa?
Plaan oleks ära testida selle huvi pärast (õmbleja pereliige, kuid riie tuleb ise siiski osta).
Posted: Thu Aug 09, 2012 14:58
by Aredx
Lisa, miskipärast eelmist postitust muuta ei saa..
Võiks ka riffi idee ära proovida. Balloonid pisikesed:
http://www.pruulmeistrid.ee/et/tooted/o ... nid-detail
Need tunduvad päris head selleks(Ei ole suured ka mitte)
Posted: Thu Aug 09, 2012 21:23
by Oehh
Kuidas kavatsed balloonid defloreerida?
Posted: Thu Aug 09, 2012 21:31
by Aredx
Mõtlesin ka suruõhuga langevarju mootoritest kaugemae viskamist.
Hetkel alles mõtlen, kuidas toda punni sealt õhu väljatuleku kohast eemaldada, või siis "sisse vajutada".