Mootorist AC2830

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Mootorist AC2830

Post by felch »

Natuke nõu oleks vaja...
Nimelt sain just tööle 4-kopteri selliste mootoritega: https://store.diydrones.com/Motor_AC283 ... 004-04.htm , propid 10*4,5, toide 3S akult ja ESC-id on HobiKinga 18/20A pudinad. Hüva, 3 mootorit käivad kenasti aga 4-s jättis (käes lendamisel) mõne aja pärast takte vahele. Asja lähem uurimine lõppes kõrvetatud näpuga - mootor oli sigakuum! Nati tuli suitsu ka.
OK, power off ja ..mis siis edasi - mootor kutu? Kas on prop tema jaoks liiga suur (soovitatakse 10*4,7) või sattus lihtsalt kvartali lõpu eksemplar?
Või on veel midagi, mida peaksin teadma aga ei tea? Kas võivad mingil mulle teadmata põhjusel ka ülejäänud mootorid samamoodi kärssama minna? Ja...kas tolle kuuma mootori peaks maha kandma (töötab küll veel aga tean küll et traadi lakk väga palju ei kannata) ?
Pole midagi paremat halvast ilmast !
tonu.tootsen
Posts: 153
Joined: Thu May 24, 2012 19:12
Location: Tartu

Re: Mootorist AC2830

Post by tonu.tootsen »

felch wrote:Natuke nõu oleks vaja...
Nimelt sain just tööle 4-kopteri selliste mootoritega: https://store.diydrones.com/Motor_AC283 ... 004-04.htm , propid 10*4,5, toide 3S akult ja ESC-id on HobiKinga 18/20A pudinad. Hüva, 3 mootorit käivad kenasti aga 4-s jättis (käes lendamisel) mõne aja pärast takte vahele. Asja lähem uurimine lõppes kõrvetatud näpuga - mootor oli sigakuum! Nati tuli suitsu ka.
OK, power off ja ..mis siis edasi - mootor kutu? Kas on prop tema jaoks liiga suur (soovitatakse 10*4,7) või sattus lihtsalt kvartali lõpu eksemplar?
Või on veel midagi, mida peaksin teadma aga ei tea? Kas võivad mingil mulle teadmata põhjusel ka ülejäänud mootorid samamoodi kärssama minna? Ja...kas tolle kuuma mootori peaks maha kandma (töötab küll veel aga tean küll et traadi lakk väga palju ei kannata) ?
huvi pärast küsin, mis aju kasutad, tundub et mul sarnane pobleem. nimelt huvi tekitas asjaolu, et 4.s mootor.
Olen leidnud huvi uue hobi vastu, olen hetkel väga amatöör, kuid huvi fotograafia ja helikopterite vastu on väga suur.
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

On Kaptein KUK-i LCD-ga aju. Aga see ei peaks asjasse puutuma. Viga võiks olla ESCis või mootoris. Ise kahtlustan praak-mootorit. Aga äkki tegin ise midagi valesti...
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
Scoop
Posts: 589
Joined: Fri Mar 16, 2012 23:13
Location: Tartu

Post by Scoop »

Prop pole küll liiga suur. 12" oleks overkill, aga 9-10" on igati OK.
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

felch wrote: Viga võiks olla ESCis või mootoris. Ise kahtlustan praak-mootorit. Aga äkki tegin ise midagi valesti...
Proovi selle ESC-i taha terve mootor panna, kas läheb ka põlema 8)
Kui vigasest traadist mähis siis võib siuke jama tulla küll, lühiskeerud kuumutavad niisuguse switched asja kiiresti üles.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Mnjah, probleem on vist lahendet: mootor ON kutu. Ühe faasi mähised on mustad ja kõrbenud.
Meenub, et just selle kanali ESC kärssas samuti, siis asendasin teisega. Ilmselt ESCi põlemine ongi põhjus.
Ega nii hästi ei lähe, et kellelgi oleks mainitud mootor üle ja sooviks seda mulle müüa? Tellisin muidugi ära aga saatmine võtab liiga palju aega.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

felch wrote:Mnjah, probleem on vist lahendet: mootor ON kutu. Ühe faasi mähised on mustad ja kõrbenud.
Meenub, et just selle kanali ESC kärssas samuti, siis asendasin teisega. Ilmselt ESCi põlemine ongi põhjus.
Arvatavasti eelmine ESC põles maha ikkagi vigase mootori pärast. Järgmine ESC oli jälle vastupidavam. Pooljuhtide värk, you know 8)
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Järgmine ESC on tõesti võimsam (25/30A) ja on senini elus aga kumb siiski oli ennem - muna või kana - ei oska kuidagi määrata. Phys.org kunagi kirjutas, kuidas asi oli... (kanade kohalt) aga ei mäleta enam tulemust :)
Tegelikult põles kopteril 2 ESC-i - erinevatel aegadel - kuid teine mootor tundub kõbus olevat.
Süüdistan ennast - tola, tegin ajutise ühenduse kasutades isoleerpaela. See on aga moodsal ajal superõhuke ja äkki said faasid peale pisukest soojenemist sõbralikult kokku ?
Edasi isoleerisin põhjalikumalt. Nii mootori toru otsast välja tulevad juhtmed (et ei annaks toru vastu lühist) kui ka muidugi ühendused ja seda korraliku termorüüžiga.
Ühe ESCi saab korda (vaid 1 faas lühises), transid on juba teel aga teises põles kogu paksu "sähkö" pool puhtaks ja majanduslikult on mõistlikum sealt vaid signaalijuhe teiste projektide tarbeks maha joota. Kvarts ja stabikad vast ka, muu on .. pahn.

Arvatavasti vahetan turvalisuse huvides ära mõlemad kahtlased mootorid ja ka ESCid. Katseid on huvitav teha aga seda laborilaua peal. Õhus olev masin peab olema vaba igasugustest kahtlustest!
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Lühiskeerdudega mootor peaks suht ruttu kuumaks minema. Teed näiteks samades tingimustes võrdleva katse ja siis mõõdad näiteks 20 sekundi pärast temperatuuri, rikkis mootoril peaks see tuntavalt kõrgem olema.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Tänud info eest, eks ma katsetan edasi. Teine kahtlane mootor tundub soojenevat suht normaalselt. Äkki elas rasked ajad üle...
Ootan pakki uue mootoriga.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
primaat
Posts: 414
Joined: Sat Dec 22, 2007 9:45
Location: võrumaa

Post by primaat »

......aga paku vana mootorit mulle??? :oops: ....ikka tõsiselt!
Last edited by primaat on Tue Jul 31, 2012 11:27, edited 1 time in total.
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Seda kärsanut? Mähid ümber?
Pole midagi paremat halvast ilmast !
primaat
Posts: 414
Joined: Sat Dec 22, 2007 9:45
Location: võrumaa

Post by primaat »

seda kärssand jahh!
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Saatsin PS-i.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
nuudel
Posts: 391
Joined: Sat Apr 02, 2011 14:30
Location: TLL/DUB

Post by nuudel »

V6in ka omale v6tta, ma l2hemal ja v2rvilist traati kuhjaga. :) M2ssitud neid lyhiskeerdudega motoore kyll.
Post Reply