Blade vs. nine eagles

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Blade vs. nine eagles

Post by Ufonaut22 »

Mida arvata sellest kopterist http://www.rc-est.ee/catalog/product_in ... fb5541023f
Kui stabiilne ja vastupidav antud kopter on, ehk keegi foorumist omab sellist? Kuidas nine eagles võrreldes balde kopteritega on? Blade 120SR http://www.fasthobbies.eu/blade-120-sr-bnf-p-3502.html on samas hinnaklassis, aga nine eagles Kestrel500 SX näeb jälle ägedam välja. Nagu aru saan siis see nine eagles on ikka rtf versioon? Blade lennuomadustes ma ei kahtlegi, aga nine eagles toodanguga kokkupuudet pole varem olnud, ehk on sama head?
Ei tea kas Tallinnas ka kuskil nine eagles helikoptereid müügil võiks olla?
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Kindel on see, et blade pakub rohkem lennumõnu - ta on paremini juhitav.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
Stayazz
Posts: 379
Joined: Mon May 09, 2011 10:02
Location: Tallinn

Post by Stayazz »

+1 Blade-le! Aga parem oleks votta 130X.
MIKADO LOGO 550SX (VBar Neo)
MIKADO LOGO 600SX (VBar Neo)
MIKADO LOGO 700VTX (VBar Neo)
VBar Control
________________________________
Team MasterCard
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

titan wrote:Kindel on see, et blade pakub rohkem lennumõnu - ta on paremini juhitav.
Oled ise proovida saanud või ongi eagles kopterid kehvemini juhitavad?
Blade varuosad tunduvad Eestis ka lhtsamini kättesaadavad olema, kui nine eagles omad.
User avatar
urmas25
Posts: 92
Joined: Wed Jan 02, 2008 17:12
Location: pärnu

Post by urmas25 »

Selline helikopter paistab ka päris asjalik.Kevadel sai tellitud selliseid 2 isendit ühele töökaaslasele kes ühe võttis endale ja teise sõbrale ja siiani pole nagu miskid purunenud ega muid vigu.
http://www.banggood.com/Wholesale-New-W ... rrency=EUR
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

urmas25 wrote:Selline helikopter paistab ka päris asjalik.Kevadel sai tellitud selliseid 2 isendit ühele töökaaslasele kes ühe võttis endale ja teise sõbrale ja siiani pole nagu miskid purunenud ega muid vigu.
http://www.banggood.com/Wholesale-New-W ... rrency=EUR
Omasin sellist umbes aasta tagasi ja juhitavuse kohta ühtegi head sõna öelda ei saa! :roll:
Hetkel riiulil 2 blade kopterit ja juhitavus ning vastupidavus on hoopis teisest klassist!
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Plaan ongi osta uus kopter. Esialgu 3D võimelist ei taha, aga koaksiaali ka mitte, sest see juba olemas. Koaksiaal tundub juba liiga aeglane ja igav juhtida. Blade mcx lendab põhimõtteliselt ise ja see ei paku enam pinget, algul oli selle juhtimisegagi tegu. Nüüd tuleb vaadata juba ühe rootoriga kopterite poole. Hea valik on näiteks micro kopterite poolepealt blade msrX või väheke suurem 120SR. Siis jäi aga silma ka see nine eagles. Välimuselt on see päris äge, aga lennuomadustest ei tea veel midagi.
Micro kopteriga on ka toas vahva lennata, suuremaga seda lõbu jälle pole.
User avatar
urmas25
Posts: 92
Joined: Wed Jan 02, 2008 17:12
Location: pärnu

Post by urmas25 »

Või siis juba miskit sellist 3d võimalusega.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... de_2_.html
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Ufonaut22 wrote:
titan wrote:Kindel on see, et blade pakub rohkem lennumõnu - ta on paremini juhitav.
Oled ise proovida saanud või ongi eagles kopterid kehvemini juhitavad?
Blade varuosad tunduvad Eestis ka lhtsamini kättesaadavad olema, kui nine eagles omad.
Oleme Usamehega oma väikseid putukaid võrrelnud, tõsi tegu oli küll MCPX-ga, kus erinevus just mootorivõimsuses suuresti erines, mille taha paljud manöövrid jäid.
Aga olid ka servod ja 3G blokk Bladil kiiremad, mis ta stabiilsemaks tegi.
Erinevis on kindlasti ka coaxialil tunda, kuigi mitte just nii palju vast.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Nine eagles kestrel500 kopterit Tallinnas kuskil müügil ei paistnud olema, et siis näha ja katsuda ei saanudki. Algusest peale kaldusin ise ka blade poole ja otsustasin siiski blade msrx-i kasuks. Suurem 120SR on põhimõtteliselt suurem ja võimsam variant msr-ist ja sellega toas vast niipalju lusti polegi. Palju seda ilusat ilma ikka on, et suurema kopteriga õue lendama minna. Msrx peaks piisavalt kiire ja äkiline olema, lisaks veel mõnusalt väike, et saab toas vabalt lennata. Homme peaks kätte saama, siis saab ühe rootoriga kopterit esmakordselt proovida 8) Eks järgmiseks tuleb siis mõni 3D võimeline kopter.
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Kopter käes ja esimene lend ka tehtud. Koaksiaaliga võrreldes on see ikka hoopis midagi muud ja ega lendamine väga hästi välja ikka ei tule.
Ausaltöelda ei kujutanud ettegi, et nii erinevad võivad koaksiaal ja flybarless olla, arvasin, et kiiruses ja manööverdamises on vahe, aga ka stabiilsus on midagi muud. Kui blade mcxi lendama lasin, siis võis rahus kohvi jooma minna ja tagasi tulles oli see ikka õhus ühe kohapeal. Msr-x ilma flybarita tahab kohe kihutama hakata :lol: Maast lahti tõuseb, siis on stabiilne, kui kangi puudutada, siis on kiire minek. Kopter läheb külg ees kergelt liikuma kui kohapeal pöörata. Lõpuks läheb hoog suureks ja enam ei julge edasi lasta, et kihutab seina või midagi. Kangidega tuleb ikka tööd teha, et kopterit ohjes hoida. Koaksiaalil lased kangid lahti ja kopter seisab paigal, aga msrxi peatamiseks tuleb ka kangidega tööd teha. Swashplate lingid tõstsin kohe lühemate aiste külge, nüüd vähemalt juba saan natuke õhus püsitud. Esialgu oleks suurt tuba vaja, et ruumi oleks lennata, seinad tulevad kole kiiresti vastu. Magamistoas voodi kohal ja kardinate vahel on esialgu hea pehme harjutada. Ma ei kujuta ette kuda mcpX veel õhus käituda võib, see on veel palju äkilisem :D

Kas ilma flybarita kopter ongi nii äkiline ja ebastabiilne või tahabki see kõva harjutamist?
Esialgu oli mcx ka väga äkiline, aga nüüd tundub juba väga uimane, eks käe tunnetus muutub paremaks.
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Kõik oleneb puldi seadistusest :wink:
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Mul on blade mcx-i originaalpult ja seda ei saa eriti seadistada, ainult trimme saab seada. Karm pill on see küll, saba hoiab üli hästi, aga käest läheb ikkagi kergelt ära. Täpismaanumist nagu mcx-iga teha saab sellega vist pole lootustki :D
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Jah, selle puldiga võib asi olla tõesti nii. Kopteri taltsutamine on suht peenike teadus ja hakkab korralilust puldist ning sobivate seadistustega.
Igal mudelil on oma labanurkade suhe pearootori pöörete arvule ja seda erinevates lennureziimides, et mugav ja mõnus lennutada oleks.
Aga selline pirtsakas lennuvahend treenib reflekse tegelikult kõige paramini
:wink:
Nii, et edu ja ära lepi sellega, mis tema teha otsustab, ürita ikka ise olukorda kontrollida!
Selle puldiga on see tiba raskem, aga mitte võimatu!
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Kindlasti mitte võimatu, vaikselt hakkan juba aru saama kuidas seda kopterit juhitakse. Näiteks seda ei kannata vaikselt õhku tõsta nagu koaksiaal mcx-i, muidu keerab kohe külili. Tuleb vähe rohkem gaasi anda ja kopter kohe maast lahti tõsta, siis ei kaldu kuhugi ja kui käst kipub minema, siis tuleb vähe äkilisemalt ka sekkuda. Koaksiaal kukkub liiga järsu manöövri tõttu alla, aga see üherootoriga ilma flybarita võtab ainult mõnusalt kallutades kurvi ja ei kuku alla.
Aga vaikselt hakkab lendamine juba tulema ka, mõne akutäie sain juba jutti õhus püsitud ilma, et vahepeal hädamaanduma peaks.
Siiani olen magamistoas voodi kohal lennanud ja kui sein ohtlikult lähedale tuleb, siis on mõtekam hädamaandumine tekil teha, kui seina kihutada. Üldiselt on kohe huvitav lennata, sest sellega on väheke vaeva vaja näha. Mcx oli algul sama põnev aga nüüd tundub juba igav lennutada, sest selle õhus hoidmiseks pole vaja erilist vaeva näha. Proovisin ka veel mcx-i lennutada ja nüüd tundub see veel üli stabiilne ja mõnusalt rahulik lennumasin olema.
:D
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Tubli! :D
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Käisin täna väljas kiirustesti tegemas ja ausaltöelda ei kujutanud ettegi, et kiirus mida see kopter arendada suudab on tõsti nii suur.
Lõpuks on hoog juba nii suur, et mul on juhtimisega väljaski raskusi. Igatahes kõrges heinas lend lõppes. Peab minema kuskile suurele põllule ja seal korralikult minna andma. Kopter ise püsib õhus kenasti isegi kerge tuulega, aga mcx-ilt üleminek sellele on päris karm ikka.
Aga küll ma arenen :D

Ei tea kui kopteril oleks flybar nagu näiteks vanemal mudelil msr oli, kas siis oleks kopter rahulikum, või on ikka nii äkiline?
Muidugi kes juba suuri koptereid probleemivabalt lennutab on selliste kiirustega harjunud ja saaks lihtsalt hakkama, aga algaja nagu mina näeb ikka kurja vaeva. Õnneks on see ülikerge ja vastupidav kopter, mis iga kukkumise järel remonti ei vaja.
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Oskab keegi sellist asja kommenteerida, kui msrX ümber oma telje pöörlema lasta, siis kaldub kohe sinna poole ära kuhu poole pöörledud sai. Toas läheb lendamine siis juba käest ära kuna hoog kipub liialt suureks minema. Videotest vaadates saab vana flybariga msr-iga sellist nalja teha. Samas kui vaikselt pöörata, ka siis läheb kopter liikuma, mitte ei pööra kohapeal. Vasakule pöörates hakkab vähe tugevamalt ära kalduma, kui paremale pöörates. Huvitaval kombel on lennates kopter paremale kaldu. Pearootor koos swashplatega on kopteri suhtes otse, aga kogu kupatus lendab kreenis. Minu loogika kohaselt peaks siis kopter paremale kalduma, aga püsib paigal nagu naelutatud. Kas tuleks midagi seadistada või ongi see flybarless kopteri eripära?
See kõik on nii juba algusest peale karbist võttes, kõva matsu pole üle elanud ega midagi.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Tavaliselt ongi need mitte-koaksiaalrootoriga kopterid, millede sabarootori telg asub pearootorist madalamal, lennates veidi kaldu. Pearootor tekitab kaks jõuvektorit, ühe piki telge (normal modes üles) ja teise vastupidi oma pöörlemise suunale (reaktiivjõud). Sabarootor kompenseerib peamiselt reaktiivjõu kuid kopteri horisontaalasendis asudes (maapinnal) hakkab tõukama kogu kopterit reaktiivjõule vastupidises suunas. Kui kopter õhku tõsta, saavutab kopter horisontaalsuunas tasakaaluasendi just sabarootori tõukejõule vastupidises suunas kaldudes. Suht keeruline jutt aga tegelikult lihtne asi :)
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Huvitaval kombel on lennates kopter paremale kaldu.
See on füüsika! Oled tähelepannud, et päris kopteritel on sabarootoritelg pearootori labaringiga ühel kõrgusel? Miks? Palun põhjenda!?
Väike vihje! - muidu istuksid piloodid kaldus/kreenis olevas helikopteris.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

titan wrote:
Huvitaval kombel on lennates kopter paremale kaldu.
See on füüsika! Oled tähelepannud, et päris kopteritel on sabarootoritelg pearootori labaringiga ühel kõrgusel? Miks? Palun põhjenda!?
Väike vihje! - muidu istuksid piloodid kaldus/kreenis olevas helikopteris.
Näed siis, olen jälle väheke targem :wink:
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Ufonaut22 wrote:Näed siis, olen jälle väheke targem :wink:
See on tore, kui aru said! Tahad ehk paari sõnaga ka avalikustada/täpsustada, mis see nii on? :-)
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Ütleme nii, et kopteri tööpõhimõttest olen enamvähem aru saanud, kuidas juhitakse, kuidas lendab ja mis mõte on sabarootoril. On need lennumasinad juba lapsepõlvest ju meeldinud ja sai ammustel aegadel enestki uuritud nende kohta jne. Kunagi ju interneti võimalus puudus.
Aga kreenis lendamine tuli küll üllatusena, huvitaval kombel pole isegi kuulnud. Alles nüüd, kui uus kopter sai ostetud nägin sellist imet. Kes oli see mees kes ütles, et ei ole midagi uut siin päikese all? :D
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Ütleksin, vahemärkusena ainult, et päris huvitavad teooriad käivad siin läbi :-).
Viskaks veel ühe kondi siia närida. See, kummal pool asub sabarootor sabapoomist, sõltub pearootori pöörlemise suunast. :-)
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

No kui kellaosuti suunas pöörleva pearootoriga kopteri sabarootor asuks vasakul pool siis ta ei nügiks, nagu viisakas oleks, vaid imeks täiega :lol:
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Post Reply