Kurb lugu

Suured ja väikesed õnnetused mudelitega...
Post Reply
User avatar
JT
Posts: 94
Joined: Wed May 17, 2006 12:04
Contact:

Kurb lugu

Post by JT »

Täna, 3 veebruaril lasin õhku oma 2,2 meetrise tiivaulatusega elektiplaaneri.
Peal brushelss outrunner, 50A regu, 2100MAh LiPo, 4 servot, 8 kanaliga vastuvõtja.
Niikui asi õhku sai, kadus ta ära madala pilvisuse sisse. Hetke veel nägin, ning viimane visuaalne kontakt oli siis, kui asi tuli pilvedest alla tont teab mis kujul, aru ei saanud, mis pidi on ja mis üldse toimub.
Läinud.
Käisime kahekesi otsimas, pole.....
Rõõm muidugi sellest, et ei kukkunud kellegi maja pihta ja seda põlema ei pannud.
Litakas kole, ca.6000.-kr
Hmm..
Pange alati oma lennukitele sumistajad peale, ehk siis on lihtsam leida.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

No see on küll kurb lugu... kas madalad pilved tulid üllatusena, kui kõrgel ta umbes silmist ära kadus?

"buzzer" mis on samas ka lipo-alarm ei maksa tõesti suurt midagi. Saab tööle panna nii gaasikanalile, mõnele teisele kanalile või siis ppm süsteemis nii, et kui saatja signaal kaob, hakkab tööle.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

telefoninumber lennuki peal ei tee ka halba :roll:
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
JT
Posts: 94
Joined: Wed May 17, 2006 12:04
Contact:

Post by JT »

lauri wrote:No see on küll kurb lugu... kas madalad pilved tulid üllatusena, kui kõrgel ta umbes silmist ära kadus?

"buzzer" mis on samas ka lipo-alarm ei maksa tõesti suurt midagi. Saab tööle panna nii gaasikanalile, mõnele teisele kanalile või siis ppm süsteemis nii, et kui saatja signaal kaob, hakkab tööle.
Jaa, pilved tulid niivõrd ootamatult, et oehh...
Tundus, nagu oleks ruumi küll, aga äkki kadund.

Kõrgust on suht raske hinnata, millal ära läks, aga alla 100 meetri kindlasti.

Vökk, tuju on täiesti nullis....
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Kurva teema juurde oma kogemusest.
Mul on aku crashide ajal peaaegu alati juhtmetest lahti tulnud. Seda arvestades tegin autonoomse toitega vilkuri - prääksuja.

Realiseerimiskeskusest ostsin paarikümnekroonise hiina 3 nööppatareiga vilkuva LED-taskulambi. Tevalost madalapingelise buzzeri. Lambi korpuse viskasin minema, elemedid jootsin patareiks kokku, 3 LEDi läksid eraldi juhtmete külge ja buzzer ühe dioodiga paralleelselt(enne voolupiiramistakistit). Kaal tuli ~15g. Kahjuks oskasin hiljem mikroskeemi patarei tagurpidi ühendamisega läbi põletada.

Idee oli, et vilkur on muudest asjadest sõltumatu, enne lendu lülitad sisse, peale lendu välja.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kui kukkumise piirkond on selge, tasub kindlasti veel otsida. Kasvõi sellepärast, et juhus on pime. Kui vabalennukogemus puudub (otsimise profid) on esmatähtis täpsete orientiiride määramine maastikul, et suunalt ei eksitaks. Maastikupilt võib paarisaja meetri pärast olla tundmatuseni teine ja õigesse kohta üldse ei jõutagi.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Kahju küll, kuid nagu juba öeldud otsida tasub ikka.
See orientiiride seadmine on töesti väga oluline.
Minu vaevarikkaim mudeli otsimine oli veidi üle kolme tunni maisipöllus.
Nagu juba kirjutataud tuleb aku matsuga tavaliselt kontaktidest lahti, muidu oleks abiks ka servode liigutamine, kuuleb teinekord ära, kus mudel on.
Kui ikka allakukkumise hetk näha oli, siis peaks mudeli ka leidma.
Üldjuhul on mudel veidi kaugemal, kui esimesel pilgul tundus olevat.
Soovitaks veel möned sellid appi vötta ja otsima minna.

Maisi, vilja ja körge heina sees vöib rahulikult mudelist möne meetri kauguselt mööda minna ja mitte mätgata.
Metsas veelgi keerulisem, jääb teienkord puude latva pidama.
User avatar
JT
Posts: 94
Joined: Wed May 17, 2006 12:04
Contact:

Post by JT »

Täna otsitud süstemaatiliselt 4 tundi järjest, pole.
Tervisele muidugi on lumes sumpamine ainult kasuks :)
Jaah, nüüd aga selline lugu, et hakkas paksu lund sadama mis kõik kinni mätsib.Viimased lootused kipuvad kustuma...
tikut6mme
Posts: 66
Joined: Sat Dec 23, 2006 22:02

Post by tikut6mme »

mnjah, tunnen kaasa! :cry:
aga äkki on keegi selle juba üles leidnud ja omale koju küttepuudeks viinud? :?
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Jama lugu küll.

Sügava lume seest on veelgi keerulisem otsida, kui öige nurga all lumme lendab, siis polegi miskit näha.

Peaasi, et ära kaota meeleheidet.
Tuleb kevad ja sulatab mudeli välja.
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Äkki läks vette, Joel??

K.
User avatar
JT
Posts: 94
Joined: Wed May 17, 2006 12:04
Contact:

Post by JT »

Kristjan wrote:Äkki läks vette, Joel??

K.
Kahtlane, et vette läks, kuna sektor, kus teda viimati nägin, oli ikka täiesti maapool, merest üsna kaugel.
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Taoliste kahetsusväärsete juhtumite vältimiseks oleks minu arust parim vastuvõja sobiv Fail Safe reziim.
Kadus silmist - lülitad saatja välja (näiteks) ja mudel läheb flaperonidega maandumisreziimi
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Hmm... no pigem taolises rezhiimis ikka saatjat välja ei hakka lülitama, vaid üritaks ikka oma pea ja kätega asja päästa. See küll sisseharjunud liigutus ei tohiks olla, et nagu lennuk silmist väljas, nii lülitame saatja välja :lol:
Lauri Laidna - www.pistik.com
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Selge see, kui kõik toimib, võib "maandumisreziimi" niisama sisse lülitada.
Kui pilvest välja tuleb, saad edasi juhtida.
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

tikut6mme
Posts: 66
Joined: Sat Dec 23, 2006 22:02

Post by tikut6mme »

no nüüd läks sulaks, oled veel ptsimas käinud?
User avatar
JT
Posts: 94
Joined: Wed May 17, 2006 12:04
Contact:

Post by JT »

Rõõm on teatada, et asi leitud.
Asus teine ca 1km kaugemal, kui oskasin arvata.
Elektroonika ja mootor on korras, lipo aku otsas.
Maandunud oli perfektselt, nagu oleks piloteeritud.
Istus heinamaal, metsaäärest ca 100m.
Vedas...
User avatar
vallojoe
Posts: 501
Joined: Tue Aug 08, 2006 23:41
Location: Tallinn/Harjumaa

Post by vallojoe »

Rõõm kuulda, et ülesse leidsid. :)
PeepK
Posts: 91
Joined: Fri Sep 29, 2006 11:57
Location: Tallinn

Post by PeepK »

vanasti oli selline raadiospordi ala nagu rebasejaht. nüüd võiks pista lennukisse pisikese raadiomajaka ja kui vaja otsima minna siis lokaatoriga metsa. mitme lokaatoriga saab kiiremini-täpsemini.

PeepK
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

vanasti oli selline raadiospordi ala nagu rebasejaht. nüüd võiks pista lennukisse pisikese raadiomajaka ja kui vaja otsima minna siis lokaatoriga metsa. mitme lokaatoriga saab kiiremini-täpsemini.
Selline raadiomajakas on täiesti ka jahinduspoodides müügil. Kuid hind on krõbe ~10K. Kuid seeest on tööraadius ~10 km ja saatja pool püsib elus pea igasugustes tingimustes ja kaua.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Esmalt ikka oma alaga kurssi, enne abi otsimist mujalt!
Vabalennumeestel on see asi aastaid kasutusel ja ka Eesti parematel on lennukitel raadiomajakas.
Täiendus: Uusim vabalennumeeste süsteem on mikroGPSiga, aga neid Eestis hinna tõttu vist veel ei ole.
User avatar
KristjanJarv
Posts: 11
Joined: Wed Jul 04, 2007 23:55
Location: Tallinn

Post by KristjanJarv »

mart63 wrote:http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/2qflash.htm

Lihtne uus "vilguti" teha :)
Sai see proovitud läbi electronics workbench -il ja kui panna os. taha siis sekundiks näitas et mingi tegevus toimub, aga välimiselt led ei vilgu.
Kergem on teha multivibraator (http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/flash2.htm
4 takistit, 2 kondensaatorit, 2 transistorit ja 2 led-i), mille skeem on kah sel lehel olemas ja täiesti töötav
----------------------------------------------------------------------------
õnnelik juhus, mõnel niiväga ei vea. Keegi tundmatu lennutaja oli oma kopteri täiesti kildudeks kukkunud rekvere metsas...
Kristjan J.
Post Reply