Page 1 of 1

Kurb lugu

Posted: Sat Feb 03, 2007 21:11
by JT
Täna, 3 veebruaril lasin õhku oma 2,2 meetrise tiivaulatusega elektiplaaneri.
Peal brushelss outrunner, 50A regu, 2100MAh LiPo, 4 servot, 8 kanaliga vastuvõtja.
Niikui asi õhku sai, kadus ta ära madala pilvisuse sisse. Hetke veel nägin, ning viimane visuaalne kontakt oli siis, kui asi tuli pilvedest alla tont teab mis kujul, aru ei saanud, mis pidi on ja mis üldse toimub.
Läinud.
Käisime kahekesi otsimas, pole.....
Rõõm muidugi sellest, et ei kukkunud kellegi maja pihta ja seda põlema ei pannud.
Litakas kole, ca.6000.-kr
Hmm..
Pange alati oma lennukitele sumistajad peale, ehk siis on lihtsam leida.

Posted: Sat Feb 03, 2007 21:16
by lauri
No see on küll kurb lugu... kas madalad pilved tulid üllatusena, kui kõrgel ta umbes silmist ära kadus?

"buzzer" mis on samas ka lipo-alarm ei maksa tõesti suurt midagi. Saab tööle panna nii gaasikanalile, mõnele teisele kanalile või siis ppm süsteemis nii, et kui saatja signaal kaob, hakkab tööle.

Posted: Sat Feb 03, 2007 21:18
by Ropka
telefoninumber lennuki peal ei tee ka halba :roll:

Posted: Sat Feb 03, 2007 21:39
by JT
lauri wrote:No see on küll kurb lugu... kas madalad pilved tulid üllatusena, kui kõrgel ta umbes silmist ära kadus?

"buzzer" mis on samas ka lipo-alarm ei maksa tõesti suurt midagi. Saab tööle panna nii gaasikanalile, mõnele teisele kanalile või siis ppm süsteemis nii, et kui saatja signaal kaob, hakkab tööle.
Jaa, pilved tulid niivõrd ootamatult, et oehh...
Tundus, nagu oleks ruumi küll, aga äkki kadund.

Kõrgust on suht raske hinnata, millal ära läks, aga alla 100 meetri kindlasti.

Vökk, tuju on täiesti nullis....

Posted: Sat Feb 03, 2007 23:09
by pipercub
Kurva teema juurde oma kogemusest.
Mul on aku crashide ajal peaaegu alati juhtmetest lahti tulnud. Seda arvestades tegin autonoomse toitega vilkuri - prääksuja.

Realiseerimiskeskusest ostsin paarikümnekroonise hiina 3 nööppatareiga vilkuva LED-taskulambi. Tevalost madalapingelise buzzeri. Lambi korpuse viskasin minema, elemedid jootsin patareiks kokku, 3 LEDi läksid eraldi juhtmete külge ja buzzer ühe dioodiga paralleelselt(enne voolupiiramistakistit). Kaal tuli ~15g. Kahjuks oskasin hiljem mikroskeemi patarei tagurpidi ühendamisega läbi põletada.

Idee oli, et vilkur on muudest asjadest sõltumatu, enne lendu lülitad sisse, peale lendu välja.

Posted: Sat Feb 03, 2007 23:32
by mart63

Posted: Sun Feb 04, 2007 11:06
by [J]
Kui kukkumise piirkond on selge, tasub kindlasti veel otsida. Kasvõi sellepärast, et juhus on pime. Kui vabalennukogemus puudub (otsimise profid) on esmatähtis täpsete orientiiride määramine maastikul, et suunalt ei eksitaks. Maastikupilt võib paarisaja meetri pärast olla tundmatuseni teine ja õigesse kohta üldse ei jõutagi.

Posted: Sun Feb 04, 2007 12:40
by mart
Kahju küll, kuid nagu juba öeldud otsida tasub ikka.
See orientiiride seadmine on töesti väga oluline.
Minu vaevarikkaim mudeli otsimine oli veidi üle kolme tunni maisipöllus.
Nagu juba kirjutataud tuleb aku matsuga tavaliselt kontaktidest lahti, muidu oleks abiks ka servode liigutamine, kuuleb teinekord ära, kus mudel on.
Kui ikka allakukkumise hetk näha oli, siis peaks mudeli ka leidma.
Üldjuhul on mudel veidi kaugemal, kui esimesel pilgul tundus olevat.
Soovitaks veel möned sellid appi vötta ja otsima minna.

Maisi, vilja ja körge heina sees vöib rahulikult mudelist möne meetri kauguselt mööda minna ja mitte mätgata.
Metsas veelgi keerulisem, jääb teienkord puude latva pidama.

Posted: Sun Feb 04, 2007 18:19
by JT
Täna otsitud süstemaatiliselt 4 tundi järjest, pole.
Tervisele muidugi on lumes sumpamine ainult kasuks :)
Jaah, nüüd aga selline lugu, et hakkas paksu lund sadama mis kõik kinni mätsib.Viimased lootused kipuvad kustuma...

Posted: Sun Feb 04, 2007 18:21
by tikut6mme
mnjah, tunnen kaasa! :cry:
aga äkki on keegi selle juba üles leidnud ja omale koju küttepuudeks viinud? :?

Posted: Sun Feb 04, 2007 19:16
by mart
Jama lugu küll.

Sügava lume seest on veelgi keerulisem otsida, kui öige nurga all lumme lendab, siis polegi miskit näha.

Peaasi, et ära kaota meeleheidet.
Tuleb kevad ja sulatab mudeli välja.

Posted: Sun Feb 04, 2007 21:31
by Kristjan
Äkki läks vette, Joel??

K.

Posted: Sun Feb 04, 2007 21:47
by JT
Kristjan wrote:Äkki läks vette, Joel??

K.
Kahtlane, et vette läks, kuna sektor, kus teda viimati nägin, oli ikka täiesti maapool, merest üsna kaugel.

Posted: Tue Mar 06, 2007 10:35
by vana
Taoliste kahetsusväärsete juhtumite vältimiseks oleks minu arust parim vastuvõja sobiv Fail Safe reziim.
Kadus silmist - lülitad saatja välja (näiteks) ja mudel läheb flaperonidega maandumisreziimi

Posted: Tue Mar 06, 2007 10:55
by lauri
Hmm... no pigem taolises rezhiimis ikka saatjat välja ei hakka lülitama, vaid üritaks ikka oma pea ja kätega asja päästa. See küll sisseharjunud liigutus ei tohiks olla, et nagu lennuk silmist väljas, nii lülitame saatja välja :lol:

Posted: Tue Mar 06, 2007 14:32
by vana
Selge see, kui kõik toimib, võib "maandumisreziimi" niisama sisse lülitada.
Kui pilvest välja tuleb, saad edasi juhtida.

Posted: Fri Mar 09, 2007 11:33
by vana

Posted: Fri Mar 09, 2007 15:37
by tikut6mme
no nüüd läks sulaks, oled veel ptsimas käinud?

Posted: Fri Mar 09, 2007 16:08
by JT
Rõõm on teatada, et asi leitud.
Asus teine ca 1km kaugemal, kui oskasin arvata.
Elektroonika ja mootor on korras, lipo aku otsas.
Maandunud oli perfektselt, nagu oleks piloteeritud.
Istus heinamaal, metsaäärest ca 100m.
Vedas...

Posted: Fri Mar 09, 2007 16:42
by vallojoe
Rõõm kuulda, et ülesse leidsid. :)

Posted: Fri Mar 09, 2007 17:01
by PeepK
vanasti oli selline raadiospordi ala nagu rebasejaht. nüüd võiks pista lennukisse pisikese raadiomajaka ja kui vaja otsima minna siis lokaatoriga metsa. mitme lokaatoriga saab kiiremini-täpsemini.

PeepK

Posted: Mon Jul 02, 2007 21:31
by AndrusT
vanasti oli selline raadiospordi ala nagu rebasejaht. nüüd võiks pista lennukisse pisikese raadiomajaka ja kui vaja otsima minna siis lokaatoriga metsa. mitme lokaatoriga saab kiiremini-täpsemini.
Selline raadiomajakas on täiesti ka jahinduspoodides müügil. Kuid hind on krõbe ~10K. Kuid seeest on tööraadius ~10 km ja saatja pool püsib elus pea igasugustes tingimustes ja kaua.

Posted: Mon Jul 02, 2007 22:45
by [J]
Esmalt ikka oma alaga kurssi, enne abi otsimist mujalt!
Vabalennumeestel on see asi aastaid kasutusel ja ka Eesti parematel on lennukitel raadiomajakas.
Täiendus: Uusim vabalennumeeste süsteem on mikroGPSiga, aga neid Eestis hinna tõttu vist veel ei ole.

Posted: Sun Jul 22, 2007 13:31
by KristjanJarv
mart63 wrote:http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/2qflash.htm

Lihtne uus "vilguti" teha :)
Sai see proovitud läbi electronics workbench -il ja kui panna os. taha siis sekundiks näitas et mingi tegevus toimub, aga välimiselt led ei vilgu.
Kergem on teha multivibraator (http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/flash2.htm
4 takistit, 2 kondensaatorit, 2 transistorit ja 2 led-i), mille skeem on kah sel lehel olemas ja täiesti töötav
----------------------------------------------------------------------------
õnnelik juhus, mõnel niiväga ei vea. Keegi tundmatu lennutaja oli oma kopteri täiesti kildudeks kukkunud rekvere metsas...