Et talvel väheke nokitsemist oleks mõtlesin, et võiks hexacopteri ära proovida. Raam ise sai tellitud juba paar kuud tagasi, kuid mõned detailid saabuvad alles ehk kuu aja pärast, seega niipea veel lendama ei pääse. Raami enda kokkupanekut võiks võrrelda suure puzzle kokku ladumisega Hea 6h läks kindlasti ära, mingit manuali mõistagi kaasas polnud.
Raam: ATG X6 700mm Dual Arm Carbon Fiber Hexacopter
Aju: Crius AIO Pro
Mootorid: AX-2810Q-750KV
Propid: 11x4,7"
Aku: ZIPPY Flightmax 8000mAh 4S1P 30C
ESC'd: Hobby King 30A ESC 3A UBEC
OSD: MinimOSD 0.1
Kogu komplekti kaal 3.0kg.
Voolutarve @ hover 28A
Voolutarve max 75A
ATG X6 700mm Dual Arm Carbon Fiber Hexacopter
ATG X6 700mm Dual Arm Carbon Fiber Hexacopter
Last edited by qwerty009 on Mon Apr 29, 2013 8:42, edited 3 times in total.
Kõik jupid pmst kohal ning kopteri küljes, vaja vaid nädalavahetusel propid külge panna ning seadistama hakata, kui aega saab. Lähiajal üritan ka paar parema kvaliteediga pilti teha.
Sai Arducopteri flight modede vahel navigeerimiseks siin samuti üks hea lahendus leitud: http://www.youtube.com/watch?v=_ygK9dFi ... e=youtu.be
Aga oh neid tunde mis selle softi seadistamise ja riistvaralise lahenduse peale kulus
Sai Arducopteri flight modede vahel navigeerimiseks siin samuti üks hea lahendus leitud: http://www.youtube.com/watch?v=_ygK9dFi ... e=youtu.be
Aga oh neid tunde mis selle softi seadistamise ja riistvaralise lahenduse peale kulus
Elektroonika istub kummi puksidel (raamil 6mm auk kust kumm läbi läheb ning kummi keskel on plastikust mutter mis võimaldab aju tavapäraselt kinnitada.
FRSKY vastuvõtjast läheb CPPM signaal ajju. Ajust tuleb serial data frsky saatjasse kust see saadetakse edasi pulti (kiirus, kõrgus, aku pinge jne).
Mavlink data läheb 3DR raadiosse ning ka MinimOSD'sse.
GoPro kaamera läheb kummipuksidega sama plaadi külge, kus on GPS (puksid hetkel veel teel).
FRSKY vastuvõtjast läheb CPPM signaal ajju. Ajust tuleb serial data frsky saatjasse kust see saadetakse edasi pulti (kiirus, kõrgus, aku pinge jne).
Mavlink data läheb 3DR raadiosse ning ka MinimOSD'sse.
GoPro kaamera läheb kummipuksidega sama plaadi külge, kus on GPS (puksid hetkel veel teel).
Nädalavahetus sai asjaga pikemalt tegeletud ning Pos hold, loiter flight mode proovitud ning ei tahtnud teised mitte töötada - kopter pani suvaliselt jugama. Lähemal uurimisel selgus, et aju all olevad mootorisse minevad voolukaablid genereerivad mootori töötamise ajal piisavalt tugeva magnetvälja, et kompass lolliks ajada.
40% throttle juures näitas kompass 180kraadi valesti
Sai tükk aega mässatud ning testitud ning lõppkokkuvõttes pidin aju ca 45mm kõrgusele tõstma, et asi normaalselt toimima saada.
Infoks, kui kellelgi peaks samalaadne probleem olema.
40% throttle juures näitas kompass 180kraadi valesti
Sai tükk aega mässatud ning testitud ning lõppkokkuvõttes pidin aju ca 45mm kõrgusele tõstma, et asi normaalselt toimima saada.
Infoks, kui kellelgi peaks samalaadne probleem olema.
Ammu olnud plaanis proovida Y6 konfiguratsiooni, kuid asi aja ja viitsimise taha pidama jäänud.
Paar päeva tagasi sai asi siiski ette võetud ning eile sai MP 2.9 r300 betaga esimene proovilend tehtud.
Aparaat näeb hetkel välja siis selline (sai esimese lennu jaoks ajutiselt asjad maalri teibiga kinnitatud)
Endale meeldib Y6 rohkem, peamiselt tänu kompaktsusele. Tuulise ilmaga peaks Y6 samuti paremini käituma kui hexa, kuid eks seda saa tulevikus proovida.
Paar päeva tagasi sai asi siiski ette võetud ning eile sai MP 2.9 r300 betaga esimene proovilend tehtud.
Aparaat näeb hetkel välja siis selline (sai esimese lennu jaoks ajutiselt asjad maalri teibiga kinnitatud)
Endale meeldib Y6 rohkem, peamiselt tänu kompaktsusele. Tuulise ilmaga peaks Y6 samuti paremini käituma kui hexa, kuid eks seda saa tulevikus proovida.