Page 1 of 1
igavuse vili : liikur x v.1
Posted: Thu Mar 21, 2013 21:48
by kyylik
et siis kuna veitc oli täna igav,siis panin kiiruga kokku mingi masina,lootuses et ehk see lumel liigub.nimeks siis ilus kena:
Liikur x v.1
peal on siis päris jubeda häälega mootor:Turnigy 2632 Brushless Motor 3400kv
tulemuseks siis päris karmi häälega,jube kiire masin,testi sõidud tegin pimedas,homme kui viitsin siis mõni video kh.
aga et siis SUUREKS miinuseks on piduri puudumine! panin mitukorda peale gaasi põhja surumist üle hange mõned meetrid,lausa tundub et asi tahab lendu tõusta:D aga see piduri puudumine on lausa kohutav,õnnex keerates aku poolse ääre suunas siis hakkab laua nurk pidurdama,mingi 30%gaasiga keerab kohe kohapeal 360´ hmm..veits harjumatu on muidugi keeramine,st.ilma gaasita pole ka rooli:D
lisaksin ka suureks miinuseks liiga suure saba tüüri.noh et kohalt saamine on külg ees:D aga samas pehmes lumes saab kenasti otsa ringi.seega ei julge seda väiksemaks teha.ehk kaob roolimine kohevas lumes ära.
Posted: Thu Mar 21, 2013 23:31
by Maikkel
Esimene uitmõte mida ise katsetaks....Paneks kõrgustüüri külge!

Posted: Thu Mar 21, 2013 23:43
by kyylik
Maikkel wrote:Esimene uitmõte mida ise katsetaks....Paneks kõrgustüüri külge!

kas pidurdamiseks v.üle hangede lendamiseks?
Posted: Fri Mar 22, 2013 0:56
by priitom
Tuleb lisada Knight Rider-ist tuntud pidurdusklapid. Mul endal on selline idee paberil- ootab teostust ühele hõljuvale.
Servo Y-kaabliga saab seda süsteemi mootori+servo ühistööna jagada. Tegelikult saab nende klappidega ka lendutõusmisomadust natuke maha rahustada.
Posted: Fri Mar 22, 2013 10:54
by Maikkel
kyylik wrote:Maikkel wrote:Esimene uitmõte mida ise katsetaks....Paneks kõrgustüüri külge!

kas pidurdamiseks v.üle hangede lendamiseks?
Vajadusel mõlema jaoks, agregaat hakkaks ilmselt üle hangede lendamisel küllili end keerama, kuid kindlasti saab ka selle jaoks mingitsorti eleroonid välja leiutada ilma otseselt tiibade paigaldamiseta.
Ma ei väidagi, et mu idee eriti mõtekas oleks, kuid kuna tegu on sisuliselt paar€ maksva raamiga, siis on hea ju katsetada, äkki lõpuks valmib midagi väga huvitavat.

Mind on alati huvitanud sellised pool amfiibi laadsed asjad. Või mis iganes see termin maa ja taeva vahel ka ei oleks.
Posted: Fri Mar 22, 2013 11:45
by [J]
Arendusvõimalusi igasuguseid:

Riist pildil lendas päris hästi.
Posted: Fri Mar 22, 2013 13:01
by Maikkel
Haha, oleks see Facebook, paneks kohe hea mitu laiki

Posted: Fri Mar 22, 2013 20:21
by kyylik
täna lisasin siis peale gopro kaamera ja tegin alumise plaadi nurgad kumeraks..et libiseks paremini..
Nüüd ei häirinud piduri puudumine,pigem suurem probleem on sellega,et kui gaasiga natukene liialdada siis läheb lendu.isegi kui aku oli suht ees koos kaameraga.juba mõtlesin et masinal peaks olema mingi gyro.kui tunnetab nina tõusmist siis peal olev plaat kohe muudaks asendit(suruks nina vasta maad)
siit ka siis video:
http://www.youtube.com/watch?v=gHKnS35n3Uc
Posted: Fri Mar 22, 2013 22:11
by trebla
See on sul küll fun masin

Posted: Fri Mar 22, 2013 22:18
by kyylik
Nüüd ma tõesti kurb! kuna müüsin ju eelmise aasta lõpus oma fpv värgi maha:S oleks võind ju põllul metsloomi nüüd sellega jälitada..kuigi fpv küll vist nii madalal ei levi eriti.ahh savi!:D nüüd tuleb leida idee millega lendu minekut vältida,sealjuures säliks ka manööverdamine jne jne.
Posted: Fri Mar 22, 2013 22:36
by Oehh
Aga pane ette mingi "antitiib".
Kui kiirus väike pole lisatakistus märgatav.
Kui kiirus suuremaks tõuseb hakkab maha suruma.
Posted: Fri Mar 22, 2013 22:36
by Scoop
Päris väle masin. Lõpus oleks võinud käes maanduda, siis oleks 10/10p

Posted: Fri Mar 22, 2013 22:43
by kyylik
ok,10minta! jooksin alla ja kribadi krabadi külge..kas midagi taolist?

Posted: Fri Mar 22, 2013 23:29
by Oehh
kyylik wrote:ok,10minta! jooksin alla ja kribadi krabadi külge..kas midagi taolist?
Vist tiba suur
Ma mõtlesin midagi väiksemat, horisontaalsemat,...
no midagi nagu vormelitel tagaspoiler...
Aga eks proovi nii ja naa.
Väle vibalik on ta sul küll
P.S. Vaatasin neid GoPro-ga pilte ja mõtlesin, et kui panna prooviks GoPro jala külge mingi 7x20...25cm tiib. Siis jala liigendiga saaks seadenurka mugavalt katsetada.
Posted: Fri Mar 22, 2013 23:56
by priitom
Gyro idee pole üldse paha. Ma nägin hiljuti üht twincopteri videot, kus tasakaalu hoidmiseks servo akut edasi-tagasi liigutas (sõidusuunas). 3400kv annab päris korralikult pöördeid välja.. kas sa kasutad sel 4S akut? Sellel on kas tohutult jõudu või on kere kerge.

Posted: Sat Mar 23, 2013 10:09
by kyylik
no varsti siis testima:D aga isegi kui see plaat ei takista lendu minekut siis vähemalt ei lase lendaval lumel kohe akule,regule,ja esc-le külla minna.ahjaa..hetke regu lolli seadistusega pääsen aind cr80% mootori võimsusele ligi:D
aku peal muidu 3s ja mootori andmed leitcn üles:
Turnigy 2632 Brushless Motor 3400kv
Max performance
Voltage: 2-3S
Prop: APC4.1x4.5
Thrust: 465g
Power: 350W
For 500~800g model airplane & 400 size helicopter.
minul küll hetkel peal prop 4.75x4,75.kuna kass näris eelmise ära.enne seda kasutasin 4,5x4,5.siis lennutas lennukit päris karmilt.
hobbyking ise kasutas seda ühes videos.ma juba hääle pärast pidin selle endale saama!
http://www.youtube.com/watch?v=LYz2QA8CEFU
Posted: Sat Mar 23, 2013 17:51
by kyylik
niisiis..esimene plaat.mille nina otsa panin tekitab liiga palju pidurit.(vähemalt tundus) nüüd vähendasin seda ehk mingi 25% peale.. tglt ma pole kohe ammu 4 2200mahist akut tyhjaks järjest kõmmutanud:D
..aga kuna lisandunud juba ka järgmine mingi kelgu meisterdaja siia,siis tagantjärgi tarkus.oleks võinud ju talvepäevadel teha rc mootor kelkude võistluse:D
Posted: Sat Mar 23, 2013 18:46
by Riff
like

Posted: Sat Mar 23, 2013 20:06
by kyylik
niisiis vahepeal oli isegi pisike tiib ees..sain asja niikaugele et gaasi sai põhja vajutada,,aga asi muutus igavaks:S nyyd kiskusin jälle selle küljest,,et oleks ikk mingi väike närvikõdi gaasile vajutamise julgemisega.pealegi ees olev plaat raskendas goproga pehmes lumes startimist.
Posted: Mon Mar 25, 2013 22:02
by kyylik
aga suure ringi küsimus mootori asendi kohapealt.. mle tundus et kui olin kord mootor viltu crashind..nii nagu rohelise joonega,,siis liikus masin paremini...aga nüüd kui asend nagu punasega siis kuidagi nina pidurdab vms.kas võib olla et vastavalt värile mootori juures langeb ka edasi lükkamine plaadile nii nagu värvitud on?
ma loodan et saate aru:D
st.kui asend punane siis saab suurema lükke jõus nina osa..rohelise puhul surutakse liikurit võrtsemalt vastu lund.
Posted: Mon Mar 25, 2013 22:37
by Riff
Kui mootor telg on maapinnaga paralleelne, siis peaks justkui kõige vähem energiat kaduma ülese/alla liikumiseks.
Mis ma su liikuri juures tähele panen on koht, kust õhku võetakse ehk kui mootor on natuke kaldus (roheline joon), siis on ees olev kaldpind enamvähem sama sihiline liikuva õhujoaga ehk propp saab ühtlaselt õhku, millega liikurit edasi lükata. Su masina geomeetria (dünaamika) on niivõrd keeruline selle esiosa tõttu.
Pigem proovi esimesele antitiivale avaus sisse tekitada, et propp saaks õhu paremini kätte ning siis vaata edasi kuidas käitub. Hetkel kulub muidu osa energiast külgmistele keeristele.
Eest vaade:

Posted: Mon Mar 25, 2013 22:45
by kyylik
eieiie...ma juba kõrvaldasin selle..ilma selleta nüüd nagu..see tiivake eest tegi sõitmise igavaks,
Posted: Mon Mar 25, 2013 22:48
by Riff
Sellisel juhul pigem on su masin nii kerge, et kui mootor on paralleelne siis võtab õhu alla ning ei püsi lumel enam nii hästi.
Kui mootor suunab õhku taha ja üles, siis surub hõljukit natuke paremini lumele.
Posted: Mon Mar 25, 2013 23:54
by varustaja
Riff wrote:Sellisel juhul pigem on su masin nii kerge, et kui mootor on paralleelne siis võtab õhu alla ning ei püsi lumel enam nii hästi.
Kui mootor suunab õhku taha ja üles, siis surub hõljukit natuke paremini lumele.
Pean kohe närima, et hõljuk ei ole see mitte

Posted: Tue Mar 26, 2013 11:51
by Riff
Hõljuk on sel hetkel, kui ei ole enam lumega kontaktis

ning muutub ebastabiilseks.
Posted: Thu Apr 11, 2013 15:37
by ArdiK
Põhja-Eestis elavad inimesed võivad mind pidada peast veidi lihtsaks aga meil lõunas on veel paks lumi maas.

Igatahes ehitasin ka eile õhtul ühe lumel liikuva masina. Selgus, et selle pehme sulalume peal sõidab üsna vaevaliselt...kui öösel veel külma tuleks siis hommikul saaks sõita. Toas vaibapeal sõidab küll
