Brushless mootor läheb tuliseks

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Brushless mootor läheb tuliseks

Post by Submarin »

testisin toa temeratuuril mootorit (umbes 30 sek täis kiirusel) ja läks teine ikka väga tuliseks. on see norm?
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
Kristoka
Posts: 328
Joined: Fri Nov 03, 2006 17:53
Location: Tallinn

Post by Kristoka »

Uuri palju manuaalis lubatud on mul on roxxy,sellel on max 100c,võibolla on sul vale prop,mis põhjustab koormuse see oma korda kuumuse,
aga normaalne see pole,leigeks võiks ainult minna..
Kristo
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Väga tuliseks on liiga umbmäärane. Olenevalt margist kannatab mõne mähisetraadi lakk sadapaarkümmend kraadi, mõne traadi lakk 300 kraadi, enne kui ära kärssab.
Seisva lennuki mootori vool on oluliselt suurem, kui õhus lendaval (õhus kuumeneb vähem).
70C tundub käega kohutav, mootorile pole tavaliselt probleem.
Tuleb jah lugeda passist palju võib, osta infrapunatermomeeter (või muu) ja asi selge. Kui veetilk peal keema läheb on esimene võimalik ohtlik piir kindlalt saavutatud. Odava lakiga traadi korral on lubatud maksimum kusagil 105C kraadi paarikümnekraadise varuga.

Image
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kristoka wrote:Uuri palju manuaalis lubatud on mul on roxxy,sellel on max 100c,võibolla on sul vale prop,mis põhjustab koormuse see oma korda kuumuse,
aga normaalne see pole,leigeks võiks ainult minna..
Kristo
Ei pruugi olla.
Lihtsalt propelleri rummu lähedane osa ei tekita õhuvoolu.
Lennates õhk liigub mootorile ja mootor on õiges temperatuuris.
Endal täpselt sama asi et toas läheb kuumaks aga väljas ei lähe leigekski.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Mul on mootor ilma propellerita tuuritamisel laagrite hõõrdumisest kuumaks läinud. Pöörded võivad väga kõrgeks minna.

Neodüümmagnetid kannatavad ainult 80-100C, osad liimid ei ole ka eriti kuumakindlad.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Nüüd ainus küsimus, et kui kuumaks see mootor sul läks? 80 kraadi on ikka VÄGA kuum ja näpuga saab ainult korra katsuda. Kas said mootorit vabalt käes hoida?

Kui see mootor on 3S lipo jaoks mõeldud ja sa 3S lipoga seda jooksutad, ei tohiks probleemi olla!
Lauri Laidna - www.pistik.com
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Lisaks eelpooltoodud tähelepanekutele lisaksin....

Olen ise treinud, freesinud ja mähkinud umbes 20 LRK mootorit ja täheldanud järgnevat.

Mootor kuumeneb ettearvamatult, kui:

1. mootori keerdude vahel lühis, mööta suht keeruline, kasutegur madal
2. Lühids mähise keeru ja staatori vahel, saab mööta lihtsalt testriga mähise ja staatori vahelist takistust.
3. mootoril madal kasutegur, kehvad plekid, ebasümmeertriline mähis jne.
4. mootor töötab vales pinge vöi koormuse reziimis ja ei saavuta öiget kasutegurit.
5. magnetid kehvad, pörutada saanud vöi ülekuumust vöi lihtsalt kehvad.
6. lühis staatori plekkide vahel
7. mootori hind ei anna veel garantiid, et parem on, kui odavamad.

"Normaalse" outrunneri kasutegur vöiks 80% ligi ikkagi olla ja kui vötta need 20% sissepandavast vöimsusest, siis peaks see soojusena mootoris eralduma. Nii saab lihtsalt arvestada, kui suur ehk kui hea, peaks jahutus olema.
Mu suurel plaaneril 5S1P lipoga vötab mootor 88A ja teeb 18x19 propiga ca 5200 pööret 17.5V juures. See teeb jämedalt 1,5KW. Mootori kasutegur on 87%, mootoril eraldub soojusena veidi alla 200W. See kombinatsioon nöuab väga head jahutust, mistöttu on mootori otsa ka ventilaator freesitud + läbi spinneri tulev öhuvool.
Arvan, et kui ma mootorit mudelis paigal möne minuti käia laseks, siis hakkaks see suure töenäosusega sulama.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Üks pilt eri magnetite temperatuuritaluvusest ja omadustest:
Image
Soojus eraldub mähistelt, mis õnneks on magnetitest ja nende liimist eraldi.
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

lauri wrote:Nüüd ainus küsimus, et kui kuumaks see mootor sul läks? 80 kraadi on ikka VÄGA kuum ja näpuga saab ainult korra katsuda. Kas said mootorit vabalt käes hoida?

Kui see mootor on 3S lipo jaoks mõeldud ja sa 3S lipoga seda jooksutad, ei tohiks probleemi olla!

Käes kannatab hoida aga see on ka viimane piir.
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Kui käes kannatab hoida, siis palju üle 60°C ilmselt pole ja see ka hea töötemperatuur. Lennu ajal jahtub kindlasti rohkem maha, kui öhk ligi pääseb.
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Inrunner mootorite puhul on muidugi see probleem, et mootori välistemperatuur ei võrdu kuumusega mida peab kannatama teljel olev neodüüm mootori sees. Seega võib 60-70 kraadi väliskestal olla sees juba 90+ kraadi ja seetõttu ka neodüümile ohtlik.
Post Reply