Page 1 of 1
Brushless mootor läheb tuliseks
Posted: Sun Feb 18, 2007 0:33
by Submarin
testisin toa temeratuuril mootorit (umbes 30 sek täis kiirusel) ja läks teine ikka väga tuliseks. on see norm?
Posted: Sun Feb 18, 2007 0:45
by Kristoka
Uuri palju manuaalis lubatud on mul on roxxy,sellel on max 100c,võibolla on sul vale prop,mis põhjustab koormuse see oma korda kuumuse,
aga normaalne see pole,leigeks võiks ainult minna..
Kristo
Posted: Sun Feb 18, 2007 1:06
by [J]
Väga tuliseks on liiga umbmäärane. Olenevalt margist kannatab mõne mähisetraadi lakk sadapaarkümmend kraadi, mõne traadi lakk 300 kraadi, enne kui ära kärssab.
Seisva lennuki mootori vool on
oluliselt suurem, kui õhus lendaval (õhus kuumeneb vähem).
70C tundub käega kohutav, mootorile pole tavaliselt probleem.
Tuleb jah lugeda passist palju võib, osta infrapunatermomeeter (või muu) ja asi selge. Kui veetilk peal keema läheb on esimene võimalik ohtlik piir kindlalt saavutatud. Odava lakiga traadi korral on lubatud maksimum kusagil 105C kraadi paarikümnekraadise varuga.

Posted: Sun Feb 18, 2007 1:47
by mart63
Kristoka wrote:Uuri palju manuaalis lubatud on mul on roxxy,sellel on max 100c,võibolla on sul vale prop,mis põhjustab koormuse see oma korda kuumuse,
aga normaalne see pole,leigeks võiks ainult minna..
Kristo
Ei pruugi olla.
Lihtsalt propelleri rummu lähedane osa ei tekita õhuvoolu.
Lennates õhk liigub mootorile ja mootor on õiges temperatuuris.
Endal täpselt sama asi et toas läheb kuumaks aga väljas ei lähe leigekski.
Posted: Sun Feb 18, 2007 11:05
by pipercub
Mul on mootor ilma propellerita tuuritamisel laagrite hõõrdumisest kuumaks läinud. Pöörded võivad väga kõrgeks minna.
Neodüümmagnetid kannatavad ainult 80-100C, osad liimid ei ole ka eriti kuumakindlad.
Posted: Sun Feb 18, 2007 12:37
by lauri
Nüüd ainus küsimus, et kui kuumaks see mootor sul läks? 80 kraadi on ikka VÄGA kuum ja näpuga saab ainult korra katsuda. Kas said mootorit vabalt käes hoida?
Kui see mootor on 3S lipo jaoks mõeldud ja sa 3S lipoga seda jooksutad, ei tohiks probleemi olla!
Posted: Sun Feb 18, 2007 12:50
by mart
Lisaks eelpooltoodud tähelepanekutele lisaksin....
Olen ise treinud, freesinud ja mähkinud umbes 20 LRK mootorit ja täheldanud järgnevat.
Mootor kuumeneb ettearvamatult, kui:
1. mootori keerdude vahel lühis, mööta suht keeruline, kasutegur madal
2. Lühids mähise keeru ja staatori vahel, saab mööta lihtsalt testriga mähise ja staatori vahelist takistust.
3. mootoril madal kasutegur, kehvad plekid, ebasümmeertriline mähis jne.
4. mootor töötab vales pinge vöi koormuse reziimis ja ei saavuta öiget kasutegurit.
5. magnetid kehvad, pörutada saanud vöi ülekuumust vöi lihtsalt kehvad.
6. lühis staatori plekkide vahel
7. mootori hind ei anna veel garantiid, et parem on, kui odavamad.
"Normaalse" outrunneri kasutegur vöiks 80% ligi ikkagi olla ja kui vötta need 20% sissepandavast vöimsusest, siis peaks see soojusena mootoris eralduma. Nii saab lihtsalt arvestada, kui suur ehk kui hea, peaks jahutus olema.
Mu suurel plaaneril 5S1P lipoga vötab mootor 88A ja teeb 18x19 propiga ca 5200 pööret 17.5V juures. See teeb jämedalt 1,5KW. Mootori kasutegur on 87%, mootoril eraldub soojusena veidi alla 200W. See kombinatsioon nöuab väga head jahutust, mistöttu on mootori otsa ka ventilaator freesitud + läbi spinneri tulev öhuvool.
Arvan, et kui ma mootorit mudelis paigal möne minuti käia laseks, siis hakkaks see suure töenäosusega sulama.
Posted: Sun Feb 18, 2007 13:08
by [J]
Üks pilt eri magnetite temperatuuritaluvusest ja omadustest:

Soojus eraldub mähistelt, mis õnneks on magnetitest ja nende liimist eraldi.
Posted: Sun Feb 18, 2007 14:10
by Submarin
lauri wrote:Nüüd ainus küsimus, et kui kuumaks see mootor sul läks? 80 kraadi on ikka VÄGA kuum ja näpuga saab ainult korra katsuda. Kas said mootorit vabalt käes hoida?
Kui see mootor on 3S lipo jaoks mõeldud ja sa 3S lipoga seda jooksutad, ei tohiks probleemi olla!
Käes kannatab hoida aga see on ka viimane piir.
Posted: Sun Feb 18, 2007 14:38
by mart
Kui käes kannatab hoida, siis palju üle 60°C ilmselt pole ja see ka hea töötemperatuur. Lennu ajal jahtub kindlasti rohkem maha, kui öhk ligi pääseb.
Posted: Sun Feb 18, 2007 23:33
by tulnuk
Inrunner mootorite puhul on muidugi see probleem, et mootori välistemperatuur ei võrdu kuumusega mida peab kannatama teljel olev neodüüm mootori sees. Seega võib 60-70 kraadi väliskestal olla sees juba 90+ kraadi ja seetõttu ka neodüümile ohtlik.